Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MediaPlayer kontra de andre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppreusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Under emnet DVDafspiller nævnte jeg mit problem, men har ikke fået noget svar, så nu prøver jeg igen blot med et opdateret indhold

Windows Media Player er klart den bedste fremviser af DVD film. Andre afspillere (VLC, POWERDVD etc.) som jeg har testet med viser et "hakkefrit" men utroligt ringe billede. Der er en grålig hinde på filmen i modsætning til MediaPlayer som viser et kanont fint billede.

Problemet er dog at der på faste steder i filmen (Matrix 1) opstår korte hak i fremvisningen. Samme problem opstår på kontor pc'en med et hurtigt ATI grafikkort og samme sted i filmen, så jeg tilskriver hverken hardware eller manglende performance som grunden, men mere bug i WMP.

Efterfølgende har jeg så også oplevet hak i optagelser fra TV, men primært når jeg optager 2 udsendelser samtidigt. Hvorvidt det er i det optagne materiale eller ved afspilningen har jeg dog ikke testet (har ikke konverteret optagelsen og set den via VLC, PowerDVD etc.)

NU TIL SPØRGSMÅLET:

ER JEG DEN ENESTE SOM OPLEVER EN VÆSENTLIG RINGERE KVALITET VED AFSPILNING AF DVD VIA ANDRE AFSPILLERE END WMP ?

Til top Vis ppreusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppreusse

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Lyder underligt at du får et dårligt billede med alle de andre programmer.

Jeg bruger selv TheaterTek og det er væsenligt bedre end WMP.

Jeg er langt fra sikker men det kan være at dit problem med "hak i film" skyldes din opdateringshatighed sammenholdt med filmens frekvens. Det er et relativt udbredt problem at der kan opstår hak her og der hvis de ikke kører i sync med hinanden. Jeg har aldrig selv rodet med det (da jeg ikke har lagt mærke til det hos mig selv) men der skulle være forskellige løsninger på problemet.

Prøv evt. at kigge inde på avsforum.com 

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Meget stutter er relateret til quartz.dll i .\windows\system32. Forskellige Dvd decodere kan være optimeret til forskellige versioner af netop denne fil (som opdateres i sammen med DirectX)

Quartz.dll er den fil der overtager raw video før den enten sendes til overlay eller vmr. Windows Media Player10 kører vmr9 på default setting og er optimeret til dx9c.... Dette bør din alternative afspiller også indstilles til at gøre(de fleste kører overlay default; ikke full screen executive vmr9 mode som wmp10  gør).

Derudover bør du tjekke om din decoder er ældre eller nyere en DX9c

mvh Anders

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg indskyder lige et hurtigt spørgsmpl, hvis jeg må...

Jeg vil gerne bruge Windows Media Player til at afspille DVDs - men hvordan får jeg den til det...??

MVH - den en anelse ukyndige

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa Dejen

Media player understøtter ikke DVD out of the M$....Du skal have en software dvd decoder installeret.

Der er mange muligheder men Nvidia pure video er den bedste imo
andre alternativer er Windvd, Cyberlink, Elecard osv.

Efter installation af en af disse er din Media Player DVD kampdygtig. Lidt fintuning skal der nok til mht ac3 lyd osv.....

mvh Anders

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa Dejen

Media player understøtter ikke DVD out of the M$....Du skal have en software dvd decoder installeret.

Der er mange muligheder men Nvidia pure video er den bedste imo
andre alternativer er Windvd, Cyberlink, Elecard osv.

Efter installation af en af disse er din Media Player DVD kampdygtig. Lidt fintuning skal der nok til mht ac3 lyd osv.....

mvh Anders

Ok - tak for det; koster disse decodere noget, eller er der nogle, der kan fås gratis på nettet?

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa

De koster......Elecard  gør ikke though(men er et interlace helvede)......FFDshow kan også klare mpeg2.

mvh Anders

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

ppreusse skrev:

Problemet er dog at der på faste steder i filmen (Matrix 1) opstår korte hak i fremvisningen. Samme problem opstår på kontor pc'en med et hurtigt ATI grafikkort og samme sted i filmen, så jeg tilskriver hverken hardware eller manglende performance som grunden, men mere bug i WMP.

Hvis hakket sker samme sted og på forskellige PC'er men med den samme DVD skive, er det mest nærligende vel at det er din Matrix skive der er noget galt med.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

ppreusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Meget stutter er relateret til quartz.dll i .\windows\system32. Forskellige Dvd decodere kan være optimeret til forskellige versioner af netop denne fil (som opdateres i sammen med DirectX)

Quartz.dll er den fil der overtager raw video før den enten sendes til overlay eller vmr. Windows Media Player10 kører vmr9 på default setting og er optimeret til dx9c.... Dette bør din alternative afspiller også indstilles til at gøre(de fleste kører overlay default; ikke full screen executive vmr9 mode som wmp10  gør).

Derudover bør du tjekke om din decoder er ældre eller nyere en DX9c

mvh Anders

Tak Anders og alle der har besvaret mit indlæg.

Jeg mener at have prøvet at slå "overlay" fra og ihverfald sikker på at køre fuld screen. Executive vmr9 ved jeg ikke lige hvordan jeg sikre i f.eks. VLC. Har ellers prøvet en del så jeg næsten blev helt svimmel af alle de fremmedord som VLC er slem til at præsentere for alm. dødelige. Jeg har dog mulighed for at lægge PowerDVD på igen hvis nogle kender opsætningen i dette program. Den er også bedre med hensyn til betjeningen under afspilningen end VLC. InterDVD (er det ikke det den hedder ?) er en del af pakken så den kan jeg også prøve igen.

PC'en er en spritny Fujitsu Siemens Scaleo E så mon ikke .dll'erne er opdateret. Jeg har ihvertfald foretaget alle MS opdateringer incl. nyeste WMP 11 beta (efter at problemet opstod prøvede jeg med beta'en uden forskel).

ppreusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
ppreusse skrev:

Hvis hakket sker samme sted og på forskellige PC'er men med den samme DVD skive, er det mest nærligende vel at det er din Matrix skive der er noget galt med.

Nope: Alm. DVD afspiller = ingen problemer. Andre DVD'ere giver også problemer hist og pist. Problemet er dog til at leve med da det er meget lidt udtalt, men alligevel det hele skal jo være perfekt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes