Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 19:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround og center højttallere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rolf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hey
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt!

Jeg vil gerne have surround i min stue og mangler højtallere. Jeg leder efter en billig løsning (2-4K) - og det behøver ikke kunne spille specielt højt da min underbo klager en del.

Jeg har i forvejen 2 B&W DM603 S3 højttalere

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/B-W_DM603_S3_hoejttaler_Sort.htm

som jeg gerne vil bruge til front højttalere. Jeg havde tænkt mig at køre uden subwoofer og lade dem spille bassen.

(Har heller ikke plads til subwoofer)


Har overvejet at købe 2 af jamo 305 til surround højttallere ; (ca 600 kr / stk)
http://www.jamo.dk/Default.aspx?ID=3820&M=Shop&PID=1 0701&ProductID=16732

Har overvejet at købe en Jamo "A 30 CEN" center  (ca 900 kr)
http://www.jamo.dk/Default.aspx?ID=3814&M=Shop&PID=1 0709&ProductID=17701


Er der nogle der kender dem - eller har nogle forslag til en anden løsning?

Jeg har denne surround receiver for denon;

http://www.azone.ch/Denon-RDV-770SD-System.htm


På forhånd tak for hjælpen!

Rolf

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 05:09 | IP-adresse registreret  

Du KUNNE jo prøve at køre fantom-center, dvs. lade dine B&W'er klare centerlyden, i princippet lissom når man kører stereo - hvor centerlyden jo blot dannes af de to stereohøjtalere. Så kunne du nøjes med at købe de to Jamoer til bagdelen(!), det er ikke så kritisk.

Når jeg giver det råd, er det mest fordi det er en fordel, at have ens lyd på alle front højtalere. Og det er ikke sikkert, at den Jamo center matcher dine B&W'er. Men det kommer lidt an på, hvordan du sidder i forhold til højtalerne, og om det kun er dig selv, der skal se film.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hvad med et sæt b&w dm601 s1,s2 eller s3 brugt? Og en passende center.
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge noget B&W, specielt som center. Så der ikke er stor lydforskel på dine fronter og din center, for det kan komme til at lyde ganske forfærdeligt

__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes