kennethjensen Udelukket fra forum Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
Har kigget lidt på sådan et sæt. Men jeg har kun 2X10 watt Klasse A i rør, vil det ik være lidt i underkanten til dem? De oplyses til 89DB følsomhed. Spiller pt på noget der hedder 91db. Og der er smæk på. Men gør de sidste 2db ik en hulens forskel?
Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
Hej...
Umiddelbart vil jeg mener at - 2 db......det er en del. Forstået på den måde at 3 db er en fordobling eller - 3 db er en halvering. Det vil have noget at sige, plus at de der ML-højttalere kræver sikkert noget effekt, også selv om drifteffekten på papiret ser tilforladeligt ud. Men det kan da være at du lige kan leve med det output som kommer, men det er ikke sikkert. Det kan være dit trin vil lyse voldsomt ud af rørene uden det giver andet end slid på rørene. Det kan nok prøves i praksis og måske et det ok at skifte til et større trin, men jeg ved det koster!
Mvh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
Du kan jo prøve det, men jeg tvivler også en smule på at det er nok. Det er jo ikke bare hvor højt det kan spille, men også hvor godt overblik forstærkeren har i givne situationer.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum