| Forfatter |
|
homeuser Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp
Jeg skal bruge et 8-10 mtr. subwooferkabel til min nye aktive Cerwin Vega Sub CLSC-12S
Jeg har fundet flere kabler fra bl.a. Profilgold, Clicktronic, T-Hansen, Ixos.
For Clicktronik og T-Hansen modellerne ligger priserne på 199,- kr. For Profilgold, og Ixos ligger priserne på ca. 350,- eg har desuden fået en pris på et kabel fra Aarhus Radio Lager til ca. 100,- Alle priser er inkl. levering.
Mit spørgsmålet er, vil jeg/man kunne høre om et kabel er +100 +150 kr. "bedre" ? Det skal siges jeg går ikke helt vildt op i det, men jeg gider ikke døjes med eks. brum og "hørbar" forringelse for "spare" et par hundrede kroner.
Receiveren er en Yamaha RX-650V.
Jeg kommer til primært at bruge subben til film.
Mvh
Michael
|
| Til top |
|
| |
homeuser Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Med risiko for at komme til at hører for det´, vil jeg sige "tak for hjælpen" 
Mvh
Michael
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lade dig høre dette. Hvis du ikke bare kan betale 100-150 ekstra uden at tænke over det, er det sikkert bedre at bruge pengene på ting såsom mad, husleje eller forsikringer. Jeg ved ikke om du har LÅNT penge til at købe HiFi, men hvis du virkelig har været så idiotisk, ønsker jeg dig alt dårligt.
Af personlig erfaring kan jeg sige dette. Billige kabler til billigt udstyr, og dyrt kabel til dyrt udstyr. Jeg havde selv en sub til 2000 kr, og der nyttede dyrt kabel ikke en meter. Jeg foreslår den til 199.-.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Jeg vil da lade dig høre dette. Hvis du ikke bare kan betale 100-150 ekstra uden at tænke over det, er det sikkert bedre at bruge pengene på ting såsom mad, husleje eller forsikringer. Jeg ved ikke om du har LÅNT penge til at købe HiFi, men hvis du virkelig har været så idiotisk, ønsker jeg dig alt dårligt.
Af personlig erfaring kan jeg sige dette. Billige kabler til billigt udstyr, og dyrt kabel til dyrt udstyr. Jeg havde selv en sub til 2000 kr, og der nyttede dyrt kabel ikke en meter. Jeg foreslår den til 199.-. |
|
|
Hvorfor så hårde ord?  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
|
Jeg vil da lade dig høre dette. Hvis du ikke bare kan betale 100-150 ekstra uden at tænke over det, er det sikkert bedre at bruge pengene på ting såsom mad, husleje eller forsikringer. Jeg ved ikke om du har LÅNT penge til at købe HiFi, men hvis du virkelig har været så idiotisk, ønsker jeg dig alt dårligt. |
|
|
Ja, hvem har p***et på din sukkermad? Han skriver sgu da ingen steder at det er lånte penge!
Hvis man f.eks. er studerende (som jeg er), så kan selv et par hundrede kroner være temmelig meget. Hvis man ikke får noget ud af at købe et kabel til 400 i stedet for et til 100 med hans nuværende setup, så er det sgu da åndssvagt at købe det til 400 (en opgradering af subben senere skal selvfølgelig med i overvejelserne). Undskyld for OT.
Jeg står selv i samme situation som dig, og jeg er også ret blank på det område, så det kunne være lækkert med nogle brugererfaringer. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
homeuser Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov og BlackWidow Tak for rådene og kommentarerne. 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da så lidt! Og velkommen til
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Hvis jeg må give dig, lidt råd om, hvad du skal kikke på, hvad angår ledningen/kablet..!
Når du skal trække et kabel så langt, vil det virke som en modstand! Dvs. du skal kikke efter en inderleder i kablet, hvor der er mange små ledere, som til sammen danner et relativt kraftigt kabel ”herved får du det bedste dielektrikum. Når du skal trække et kabel langt, og højst sandsynligt langs gulv, med strøm udtag! Skal du få fat i et kabel med så dækkende en skærm, som muligt. Nogle laver en flet skærm, denne kan nedenunder vikles ind i metal først ”som du ofte ser på antenne kabler” og nogle laver skærme, hvor de lægger et lag konduktiv-plast ”ledende plast” Med en god skærm vil du mindske risikoen for brum indstråling.
Du skal IKKE vælge et kabel, der føles for blødt og bøjeligt, og med en hel masse farverig plastik omkring!? At det er blødt, betyder at selve kobberet ikke er viklet særligt stramt, at der er en masse plastik omkring!? Kan have en virkning som et delefilter ”da dette kan have en kondensator effekt” (tommelfinger regel)
En sidste ting jeg vil anbefale dig! Sæt en ferrit kærne på kablet! Det de der runde tingester, der ofte findes på computer udstyr! Denne vil effektivt sætte en stopper for højfrekvens indstråling!? Dette kommer fra alle de elektroniske strømforsyninger der i dag findes i computere, Tv, Halogen lys og så videre.
Personligt mener jeg, kabler kan koste det samme som huse og fly!? Men hvis de er konstrueret forkert ”hvilket jeg ofte syntes de er” er de simpelt hen ikke en dadel værd. Desværre se man for ofte ”high-end” kabler, hvor man tænker ”hvad tænker de dog på..??” ”og får en mistanke om! De ved da IKKE en skid om strøm” (men det en anden snak)
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
homeuser skrev:
|
Raskolnikov og BlackWidow Tak for rådene og kommentarerne. 
|
|
|
Jeg har selv rigtig gode erfaringer til Profigold, som jeg brugte med Suite 1.2 subben... Det kan du i hvert fald roligt købe...
Til den anden (Hurin), brug bolden før du kommenterer indlæg, ellers lad være!
|
| Til top |
|
| |
homeuser Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manglede da bare :-)
Jeg kan desværre ikke udtale mig om Ixos kablet, har aldrig prøvet dem.
Profien kan jeg stå inde for, men der er self. måske en prisforskel?
Uanset hvad, så pøj pøj med det :)
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun et spørgsmål?
Hvis nu valget falder på Profigold. Hvorfor så betale 60,- ekstra?
Jeg undre mig bare men det kan være du har en grund. 
OG JA DE DUMME INDLÆG VILLE VI GERNE VÆRE FRI FOR, TAK __________________ Hilsen Bajads
|
| Til top |
|
| |
homeuser Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bajads skrev:
|
Har kun et spørgsmål?
Hvis nu valget falder på Profigold. Hvorfor så betale 60,- ekstra?
Jeg undre mig bare men det kan være du har en grund. 
OG JA DE DUMME INDLÆG VILLE VI GERNE VÆRE FRI FOR, TAK
|
|
|
Jeg tror nok jeg er kommet frem til at det skal være Ixos. Profigold er "kun" 10,- dyre, så grunden til valget er ikke prisen. Jeg skal have kablet til at ligge på langs af et dørtrin i en døråbning (bare rolig uden dør). Her betyder diameteren meget, da den ikke må "rage" op over kanten. Ixos´en er kun omkr. 5 mm i diameter hvor Profilgold´en er opppe omkring 8-9 mm.
|
| Til top |
|
| |