| Forfatter |
|
piranha Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle i hifi-fans
Jeg har brug for noget hjælp og en masse input fra i herlige mennesker
Jeg har tidligere oprettet andre emner om tv og højtalere. Bl.a. om B&O. Alle de gode svar jeg fik gjorde at jeg blev i tvivl om de køb jeg egentligt overvejede var de rigtige.
Så nu prøver jeg forfra hvor den eneste restriktion til mit nye system er prisen på max 100.000,-
Det jeg skal have for de penge er tv (almindeligt, plasma, projekter??? kom med bud), komplet surroundanlæg med højtalere og hele svineriet . Det skal bruges i min stue som er ca. 40 kvm. Designmæssige ville det ikke gerne noget hvis det var rimeligt "stilrent" hvis i forstår.
Det skal lige siges at jeg ikke har den store forstand på hifi, så vær helst ikke alt for teknisk. Sagt på en anden måde "forklar mig det som jeg var 3 år gammel
Håber på en masse gode ideer da jeg brænder for at få et nyt anlæg og snart ikke kan vente med at brænde mine surt opsparede penge af. Skal bl.a. på "inspirationstur" til hifi-klubben i morgen.
Mvh
Claus
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kan giftes, og så kan jeg købe det hele for dig???
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL
Ja okay lad os det Hvad siger du til i morgen på rådhuset kl. 10.00??
Nej, tror squ jeg fortryder!!!!!!!!
Men hvis du nu kom med nogle ideer til mig, kan du få lov til at se det når det engang er købt!!
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hekt ærlig så er det fuldstændig useriøs at oprette en tråd på den måde hvorfor går du ikke ned i radioforretningen og får dem til at finde noget hifi til dig du brænder jo ikke for det det kan man da tydligt høre bare lige min mening
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danske Thule leverer varen både stilmæssigt, men helt klart også lydmæssigt. så her er mit budpå hvad jeg ville købe.
Thule PR350 surround forforstærker pris 24.990kr. (hos Tapeconnection)
Thule PA350 eller PA250mkII 5 kanals effekt forstærker pris 24.990kr./18.900kr. (hos Tapeconnection) (hvis du er hurtig kan du lige nu få PA350 til 17.900kr)
Thule Spirit DVA100 DVD afspiller 6.490kr. (hos Tapeconnection)
Panasonic PTAE-300 Projekter 14.999kr (hos tapeconnection (kan sikkert findes billigere i tyskerlandet)).
Højtaler valg er lidt sværre da jeg ikke ved hvilken slags musik/film du lytter til. så der venter jeg lige med at give et bud. men ud fra overstående skulle der være ca 35000kr tilbage at købe højtalerer for, det er måske lige i underkanten i forhold til resten af anlæget, ville nogen nok mene. men hvis du er heldig kan du finde PTAE-300 projektoren i tyskland til ca 10.000kr og så har du jo pludseligt 40.000kr til højtalerer.
Kabler har jeg med vilje ikke nævnt her. for til de priser som du har planer om at handle for, så syntes jeg kun det er rimeligt at forhandleren giver dig nogle ordenlige kabler med i købet.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
som supplement til Johnranvns indlæg kunne man nævne system audio som et godt bud på ht'er..... deres ydelse er ihvt. ikke ringe i forhold til prisen....
prøv at skaffe nogle 3070 til fronter... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifreak skrev:
Hekt ærlig så er det fuldstændig useriøs at oprette en tråd på den måde hvorfor går du ikke ned i radioforretningen og får dem til at finde noget hifi til dig du brænder jo ikke for det det kan man da tydligt høre bare lige min mening  |
|
|
Jammen den kære mand skal netop i hifi-klubben og inspireres. Derudover er det vel en ganske fornuftig ide at få erfaringer, fra vores ellers udmærkede forum, med i bagagen .
Held og lykke........jeg kan desværre ikke bidrage med solid indsigt på feltet.
|
| Til top |
|
| |
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
DETTE ER DER INGEN MENING MED!!!
DET ER DET SAMME SOM, AT KØBE EN LAMBORGHINI/FERRARI I DANMARK
HVAD SKAL DU BRUGE 500HK TIL PÅ DE DANSKE MOTERVEJE???
SÅ HELLERE KØBE EN MAZDA OG KUN KØRE HALT SÅ HURTIGT MEN FÅR DEN TIL 1/10 AF PRISEN!
GÅ NED I FONA, OG FIND ET PÆNT SONY ANLÆG OG NÆJES MED DET!!!
FOR DIG HANDLER DET JO BARE OM UDSEENDET __________________ Søren
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres indlæg og håber på flere
Til hifreak. Ja fatter ikke helt din tråd. 100.000,- er en helvedes masse penge for mig så derfor har jeg brug for nogle gode ideer/hjælp da jeg ikke har den store forstand på hifi, men gerne vil have noget der er virkelig godt.
Som du siger hvorfor går jeg ikke bare ned i radioforretningen og lader dem finde noget. Det er der flere grunde til. Jeg ved ikke hvad der er godt og hvad der er kvalitet, så derfor bruger jeg det her forum til at få udvide min viden som en ballast til at hjælpe mig i den rigtige retning. Det ville squ da være åndssvagt ikke at få noget inspiration/hjælp herinde, da de fleste, hvis ikke alle ved mere om hifi end jeg. Og ikke mindst er folk herinde ikke ude på bare at sælge mig en vare for at tjene lidt mere på deres månedsløn.
Så hvis du mener det er useriøst at søge hjælp fra folk herinde, ja så er jeg vel useriøs. Men helt ærlig så er det dig der er useriøs ved at fyre sådan en bemærkning af.
Siden hedder HIFI4ALL. tror ikke du helt har fattet hvad 4ALL betyder
Mvh
Claus
|
| Til top |
|
| |
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan sq godt være a jeg kun går 8. klasse,mmeeeen jeg kan høre forskel!
hvis du ikke kan det. Så er det da bedre at du kun bruger 25.000
på et pænt anlæg og et TV... og så kan du købe flere tons film for 75000kr
eller gi dem til røde kors.. for det vil næsten give mere nytte!!!
Det er jo bare en hjælp.. for det er mange penge der spares, Hvis så ikke kan høre forskel så er det alt sammen lige godt!!! __________________ Søren
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til afm
Måske er min tråd skrevet lidt klodset
Jeg kan nu også godt høre forskel på bilka bras og hifi. Men der findes mange mærker af hifi og pris og kvalitet høre ikke altid sammen. derfor må man jo spørge folk der ved bedre end en selv.
Det anlæg jeg har nu kostede ca. 30.000,- men har længe ønskede noget der virkelig sparkede røv. Og det har jeg altså skrapede de 100k sammen til. så istedet for at tale ned til mig (føler jeg har gjort noget galt for at bede om hjælp) så hellere komme med nogle bud eller i det mindste tale seriøst til mig
Mvh
Claus
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm. værsgo: :) (link fjermet, da dette ikke længere var gyldigt! Red.)
du har min støtte og fulde respekt - skide være med de andre brokkehoveder - de er nok bare jaluox

| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke forstå hvorfor du absolut lige vil bruge så mange penge på et anlæg når du ikke har så meget begreb om det tekniske o.s.v. Den eneste måde man får et godt anlæg på er da at høre på apperaterne ikke at kigge efter mærker og ikke en vis sum penge, og ja man kan da få en masse gode forslag her på forummet, men det er dine egne ører der bestemmer hvad der lyder godt. i sidste ende. men ok hvis du bare vil fyre de 100K af på noget anlæg så er det da i orden..
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror det manden søger er inspiration til hvad han måske skulle lytte til. Han bad om hjælp ikke flaming! (m*gunger )
Beklager kan ikke selv hjælpe, i denne prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifreak skrev:
|
Jeg kan ikke forstå hvorfor du absolut lige vil bruge så mange penge på et anlæg når du ikke har så meget begreb om det tekniske o.s.v. Den eneste måde man får et godt anlæg på er da at høre på apperaterne ikke at kigge efter mærker og ikke en vis sum penge, og ja man kan da få en masse gode forslag her på forummet, men det er dine egne ører der bestemmer hvad der lyder godt. i sidste ende. men ok hvis du bare vil fyre de 100K af på noget anlæg så er det da i orden..
|
|
|
Hold nu mund - det er jo også det manden siger. Han vil jo bare have lidt hjælp, ligesom alle andre får - hvorfor har du så ondt i røven over det? __________________
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det i får ondt i røven af, manden skal jo starte et sted, er det fordi han har 100kg. i lommen....og ikke 10kg....? __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
blaznee Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotel RSP-1098 + Rotel 5 kanals effektforstærker
Infocus SP5700 projektor
System Audio 1700/700 serie surround 5.1 setup
Kabler og lærred
Alt i alt ca. 110000kr
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til hifreak
Måske er der mig der ikke formulere mig ordentligt eller dig der ikke fatter at "jo jeg kan godt høre forskel på et system til 20.000,- og 100.00,-" og er villig til at ofre de 100k for et fedt system der holder. Og ud fra det søger jeg inspiration, men det er åbenbart "dumt, idiotisk osv" af mig fordi jeg ikke har den store viden om de bedste/gode prudukter i den prisklasse, men det er heldigvis min beslutning.
Men som obi jon kenobi - måske er de jaloux.
What ever - hvis du ikke gider komme med input, men heller vil betragte mig som useriøs forbi jeg ikke er nogen ekspert på området - ja så - go for it
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan ikke bebrejde manden at han ikke er hifi "nørd" som os andre. Bare fordi man ikke måske ikke går helt vildt op i hifi og bruger timevis på på det som os andre, kan det jo godt være at man er lyd og billed nyder og sagtens kan høre godt fra dårligt. Hvis i ikke kan finde ud af andet end at hakke og spytte på manden (måske fordi i er jalous på mandens hifi budget) i stedet for at råde ham, så syntes jeg ærligt talt at i skulle tage at holde KÆFT! Det er helt korrekt at han ikke bare kan gå udfra at de ting vi anbefaler han vil falde i hans smag, men han har da lov at spørge! Det mindste i kunne gøre var da at svare manden på en pæn måde!!!
P.S. dette gælder selvfølgelig kun dem herinde der tilsyneladende ikke er ordenligt opdraget!
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes du skal gå efter 7.1 det nyeste med DTS, Dolby DIGITAL, HTX fx..alt det der er i de større Harman Kardon....ikke bare 5.1 __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |