Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 17:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor "blinker" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har et problem med min Panasonic PT-AE900, den er begyndt at "blinke" dvs. skifte lysniveau med ujævne intervaller. Til at starte med fik jeg problemet væk ved at skifte til høj lysstyrke på pæren, selv da jeg skiftede tilbage til lav kørte den fint.  Desværre startede dem med at "blinke" igen efter et par timers drift, og nu er problemet der også på høj lysstyrke (selvom det dog ikke er nær så meget som på lav).

Fejlen virker til at have noget med selve pæren at gøre (dog har den kun kørt ca. 500 timer), så jeg overvejer at købe en ny for se om det fikser problemet. Lyder det til at være en ok fremgangs måde, eller skal jeg sende den ind til reparation med det samme?

Evt. andre der har oplevet samme problem?
Til top Vis LeChuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeChuck

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Har du tjekket at luftfilteret ikke er tilstoppet?

Lyder som om det er kunne være enten lampen eller måske strømforsyningen til lampen. Kan du ikke selv identificere problemet bør du nok sende hele maskinen ind bare for en sikkerheds skyld. Du bør ikke køre med en (måske) defekt lampe, da der er en omend lille risiko for lampesprængning.

Nogle har haft lampeproblemer med forgængeren AE700, men jeg har ikke hørt noget om at der skulle være generelle problemer med AE900. Søg evt. på avsforum.com i deres ' under $3,500 digitale projektorer' forum og se om du kan finde andre som har samme problem:

http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=68

Held og lykke.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Tak for linket Agent Cooper, jeg har kigget lidt  og fandt denne post: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php? p=7668742&&#post7668742 .

Det virker til at der sidder en anelse skidt på pæren som skal "brændes af", så de anbefaler at man kører en del film igennem i træk med pæren på høj. Efter den behandling skulle den kunne køre et par 100 timer igen, hvilket passer fint med hvad jeg selv har oplevet. Dog en irriterende fejl.
Til top Vis LeChuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeChuck

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Det problem du oplever er ikke unormalt. Som du selv er inde på, skyldes det at lysbuen står og springer mellem 2 punkter i lampen. Løsningen har du jo også selv fundet ud ad. Det sker som oftest når lampen er forholdsvis ny, men på min Infocus X1 vendte problemet tilbage da der var ca. 700 timer på lampen. Jeg løste problemet ved at lade projektoren køre 16 timer i træk.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes