| Forfatter |
|
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop anskaffet mig en Z3'er og et 104" lærred. Projektoren står pt 4,3m væk fra lærredet ovenpå et barskab (midlertidig placering), men billedet er for stort til lærredet , når jeg kører Full. Har prøvet zoom, men det er ikke nok, og ifølge projektorcentral og manualen er 4,3 m langt nok væk til den størrelse lærred.
Spørgsmålet er så, hvad gør jeg, gør det nogen forskel om den er loft-ophængt, er placeret lavere osv?
og så lige et tuner spørgsmål, jeg ville bruge min Selector (gammel model) som tuner, og købte ert Scart-->S-video kabel, men det bliver i sort/hvid, nogen forklaring på det?
og ja, jeg har ikke meget forstand på projektorer 
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du har kigget forkert på projectorcentral. Hvis jeg vælger et 104" lærred kan jeg se, at projektorens afstand til lærredet skal være mellem 3,15 og 4,12 meter. Det passer jo fint med at billedet bliver for stort hvis projektoren placeres 4,3 meter fra lærredet.
S-Video problemet skyldes sandsynligvis at din Selector boks ikke understøtter S-Video via scart stikket. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, der blev det lige officielt, jeg er en sinke. 
Jeg har gået og tænkt omvendt, og prøvet at få den længere væk for at få billedet mindre, godt at jeg spurgte her inden jeg begydnte at brække mure ned.
Tak for det hurtige svar
|
| Til top |
|
| |
Luc_DK Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hep
Jeg mener bestemt af selectoren har et menu punkt hvor du kan vælge Y/C eller hvad de nu kalder det i deres system..
og så spytter den farver ud...
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal bare ændres i opsætningen på selectoren
Jeg kører også s-video ud til min Z3 og har gjort det fra den gamle + den nye sagem 60 - men nu kører jeg hdmi fra den nyeste hd selector
Hans
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det, jeg må hjem og rode lidt med opsætningen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen med den gamle Selector (casema) der kan fortælle mig præcist hvor man ændrer det, synes jeg har været alle menupunkter igennem?
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug en scart til composite adapter istedet .. for den scart til s-video adapter tager bare composite signalet fra scart stikket og laver om til s-video, det er også derfor du ikke for nogen farver med.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |