Forfatter |
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som ivrig festivalgænger, er årets Roskilde ingen undtagelse, men jeg er åbenbart ikke med på beatet som tidligere, for jeg finder mange af navnene ukendte. Ny musik kan dog ofte være noget af det mest overraskende og kan ofte resultere i oplevelser af særlig karakter. Mit spøgsmål lyder derfor: Hvad bør man opleve blandt navnene i år (ikke hovednavne, dem kender jeg)? Link til spilleplan: http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=55352774& code=45Shoooouuuut!
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
cooljules1 Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha uha,, bestæmt Deftones, de er satme så mega fede, og så også sigur rós.. :)
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opeth og nyligt bookede Evergrey, hvis man er til svensk tråd .
Anbefales!
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal se og høre flg. De fremhævede er de absolut MUST-SEE.
torsdag:
Trivium, Bullet for my Valentine, Axl Rose jam (G'n'R)
fredag:
Volbeat, Opeth.
det sidste af Morissey, lidt af Kaizers Orchestra, the Streets og Kashmir.
lørdag:
Spoken Word med Jørgen Leth, Tool, Amplifier
Jens Unmack, Deftones, Primal Scream
søndag:
Evergrey, Wolfmother, Hatesphere, Roger Waters
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klaus Kokholm skrev:
Jeg skal se og høre flg. De fremhævede er de absolut MUST-SEE.
torsdag: Trivium, Bullet for my Valentine, Axl Rose jam (G'n'R) Hehe - ja, G'n'R lyder lidt for meget som noget, der var engang!
fredag: Volbeat, Opeth. Opeth spiller vist på blå scene - mon det er for lille en scene i forhold til de mennesker, der kommer...? det sidste af Morissey, lidt af Kaizers Orchestra, the Streets og Kashmir.
lørdag: Spoken Word med Jørgen Leth, Tool, Amplifier Jens Unmack, Deftones, Primal Scream
søndag: Evergrey, Wolfmother, Hatesphere, Roger Waters
mvh Klaus
|
|
|
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Konen og jeg skal se The Strokes og Roger Waters søndag kl. 17 og 2130  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imellem de herligt mange mere "larmende" koncerter (forstået på den mest positive måde  )...er der så nogen der har nogle gode forslag til totalt afslappende/fordybende/drømmende koncerter?...Det bedste jeg selv ved i den kategori er Daniel Lanois, for bare lige at komme med en reference.  .... (I mine tanker sidder jeg allerede på pladsen med en lunken tysk dåseøl i hånden...  )
|
Til top |
|
|
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Klaus Kokholm skrev:
Jeg skal se og h�re flg. De fremh�vede er de absolut MUST-SEE.
torsdag: Trivium, Bullet for my Valentine, Axl Rose jam (G'n'R) Hehe - ja, G'n'R lyder lidt for meget som noget, der var engang!
Uden
Slash&Duff er det ikke RIGTIGT G'n'R efter min opfattelse. og det
er IN-DIS-KU-TA-BELT!!!! Når det så er sagt, så mener jeg stadig at en
Axl i topform er en 666 gange bedre frontmand end Scott Weiland (det er
kun sjovt at råbe Motherf**ker een gang i løbet af en koncert)
fredag: Volbeat, Opeth. Opeth spiller vist p� bl� scene - mon det er for lille en scene i forhold
til de mennesker, der kommer...?
Er Opeth
ikke stadig en velbevaret hemmelighed for de indviede??? jeg vil mene
at deres musik er temmelig krævende for det utrænede øre. Det passer
mig fint at de spiller på en af de små scener. Det er som regel der jeg
har haft mine allerbedste festivaloplevelser, da det også er de
færreste der kan spille Orange op.
l�rdag: Spoken Word med J�rgen Leth, Tool, Amplifier Jens Unmack, Deftones, Primal Scream
s�ndag: Evergrey, Wolfmother, Hatesphere, Roger Waters
mvh Klaus
|
|
|
MVH |
|
|
Selvom der er en del fede navne jeg skal se, så synes jeg programmet har nogen meget alvorlige mangler:
Metallica: Verdens størte heavyband, og et af de få bands der kan samle ALLE til den store fest foran Orange scene.
Motorhead: Et
af verdens bedste livebands, som ikke har spillet på Roskilde i over 20
år. Et band der appelerer til headbangerne, punkerne og alle der vil
have blæst hjernen ud med beskidt rock'n'roll.
the Cult: RF har afvist dem af en eller anden grund. Rock'n'Roll er åbenbart et fyord på Roskilde.
I det hele
taget synes jeg RF fokuserer for meget på den såkaldte "indie"-scene
med the Strokes, the Editors o.lign. -At man præsenterer førstnævnte
som rock'n'roll har jeg noteret mig med hovedrysten og hysterisk
latter. det viser bare at RF-bookernes smag er dikteret af månedens
hype i NME eller Rolling Stone. I det mindste slipper vi for the
raveonettes i år!!!
\m/
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
Til top |
|
|
Stampe Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klaus Kokholm skrev:
I det hele
taget synes jeg RF fokuserer for meget på den såkaldte "indie"-scene
med the Strokes, the Editors o.lign. -At man præsenterer førstnævnte
som rock'n'roll har jeg noteret mig med hovedrysten og hysterisk
latter. det viser bare at RF-bookernes smag er dikteret af månedens
hype i NME eller Rolling Stone. I det mindste slipper vi for the
raveonettes i år!!!
|
|
|
Rock er altså mange ting og hvis ikke Strokes, Editors og Raveonettes
er rock så ved jeg ikke hvad det er. Så må du gerne kalde det indie for
min skyld - i min bog er det rock.
Selv synes jeg det er det bedste (rock)program i mange år.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klaus Kokholm skrev:
Dejen skrev:
Klaus Kokholm skrev:
Jeg skal se og h�re flg. De fremh�vede er de absolut MUST-SEE.
Uden Slash&Duff er det ikke RIGTIGT G'n'R efter min opfattelse. og det er IN-DIS-KU-TA-BELT!!!! Når det så er sagt, så mener jeg stadig at en Axl i topform er en 666 gange bedre frontmand end Scott Weiland (det er kun sjovt at råbe Motherf**ker een gang i løbet af en koncert)
fredag: Volbeat, Opeth. Opeth spiller vist p� bl� scene - mon det er for lille en scene i forhold til de mennesker, der kommer...?
Er Opeth ikke stadig en velbevaret hemmelighed for de indviede??? jeg vil mene at deres musik er temmelig krævende for det utrænede øre. Det passer mig fint at de spiller på en af de små scener. Det er som regel der jeg har haft mine allerbedste festivaloplevelser, da det også er de færreste der kan spille Orange op. Ja, lad os håbe, at Opeth trods alt er ukendt for de fleste, så vi kan være der. Jeg er enig med dig i, at en mindre scene er klart at foretrække - så får vi måske også lidt fra Damnation-albummet :-)
l�rdag: Spoken Word med J�rgen Leth, Tool, Amplifier Jens Unmack, Deftones, Primal Scream
s�ndag: Evergrey, Wolfmother, Hatesphere, Roger Waters
mvh Klaus
|
|
|
MVH |
|
|
Selvom der er en del fede navne jeg skal se, så synes jeg programmet har nogen meget alvorlige mangler:
Metallica: Verdens størte heavyband, og et af de få bands der kan samle ALLE til den store fest foran Orange scene. Nu er det jo ikke evigheder siden, de var på Roskilde sidst; men Metallica savner man på enhver festival; de er simpelthen liveBANDET i min bog, især nu, hvor de har taget den ældste del af deres bagkatalog op live. Motorhead: Et af verdens bedste livebands, som ikke har spillet på Roskilde i over 20 år. Et band der appelerer til headbangerne, punkerne og alle der vil have blæst hjernen ud med beskidt rock'n'roll. Dem ville jeg godt se live - beskidt, tung og svedig tråd som en britisk kulminearbejder - live har jeg dem til gode. the Cult: RF har afvist dem af en eller anden grund. Rock'n'Roll er åbenbart et fyord på Roskilde.
I det hele taget synes jeg RF fokuserer for meget på den såkaldte "indie"-scene med the Strokes, the Editors o.lign. -At man præsenterer førstnævnte som rock'n'roll har jeg noteret mig med hovedrysten og hysterisk latter. det viser bare at RF-bookernes smag er dikteret af månedens hype i NME eller Rolling Stone. I det mindste slipper vi for the raveonettes i år!!! Haha - ja, det er trods alt noget. Der er noget misforstået over en opfattelse af, at eks. Strokes skulle være rockmusik; må jeg være her!
m/ mvh Klaus
|
|
|
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kunne nu godt bytte lordag's programet om med sondags programet. Nu skal jeg til at kobe ny flybillet til london (da jeg meget gerne vi se P.F)
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stampe skrev:
Klaus Kokholm skrev:
I det hele taget synes jeg RF fokuserer for meget på den såkaldte "indie"-scene med the Strokes, the Editors o.lign. -At man præsenterer førstnævnte som rock'n'roll har jeg noteret mig med hovedrysten og hysterisk latter. det viser bare at RF-bookernes smag er dikteret af månedens hype i NME eller Rolling Stone. I det mindste slipper vi for the raveonettes i år!!!
|
|
|
Rock er altså mange ting og hvis ikke Strokes, Editors og Raveonettes er rock så ved jeg ikke hvad det er. Så må du gerne kalde det indie for min skyld - i min bog er det rock. Den slags som måske gør sig godt i gallerierne og salonerne i New York eller Paris blandt kunstenere og andre (pseudo-)intellektuelle - men der er altså ikke mange "balls" i Strokes, rent musikalsk forstået. Rock er der mange varianter af, sandt nok - men Strokes sveder simpelthen bare ikke nok ;-) ! The Raveonettes så jeg til DM-opvarmningen - de efterlod mig aldeles kolde, og de transpirerede sgu heller ikke selv synderligt!
Selv synes jeg det er det bedste (rock)program i mange år. Se, dét synes jeg også - men det p.g.a. navne som Tool, Opeth, Deftones, Evergres, Roger Waters.
|
|
|
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep - jeg skal med for første gang i år 
Jeg skal se: Guns'N'Roses - Tool - HIM - Amplifier
Og siden Admin nu spørger, vil jeg anbefale ham at høre Amplifier. Det skal nok blive en stor oplevelse, også selvom man måske ikke er så meget for genren.
De stiller op med over 50 fod-pedaler til deres el-spader, så der skulle være lagt i ovnen til meget stort og imponerende lydbillede lørdag aften på Odeon.
Dog lidt irriterende at Amplifier's koncert overlapper HIM's. Vil gerne se dem begge, men HIM har klart første-prioritet. Nu har jeg ventet så længe på at de kommer til DK. __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Motorhead: Et af verdens bedste livebands, som ikke har spillet på Roskilde i over 20 år. Et band der appelerer til headbangerne, punkerne og alle der vil have blæst hjernen ud med beskidt rock'n'roll. Dem ville jeg godt se live - beskidt, tung og svedig tråd som en britisk kulminearbejder - live har jeg dem til gode. |
|
|
Har heller aldrig set dem ... spændt på at se om de kan ryste bladene af bøgetræerne i Skanderborg. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
andefeldt Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der musik på Roskilde? Det er vel noget nyt? 
Jeg skal ca. starte med at se musik når Magtens Korridor går på scenen og slutte når RW lukker Orange. Der er alt for meget, jeg gerne vil se. Men helt klart Axl Rose Jam!!! __________________ Anders
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må da heller ikke overse Jack Whites (White Stripes) 'nye' band The Ranconteurs (Søndag 20:15 på Odeon)
En go' gang garage ville nogle nok kalde det!
Rigtig go' festival til alle
(Skal lige sluge sætningen fra manden i billetlugen: 'Hvad laver sådan nogle gamle rotter som jer på Roskilde?' - og jeg er sgu ikke engang 40!!  ) __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
(Skal lige sluge sætningen fra manden i billetlugen: 'Hvad laver sådan nogle gamle rotter som jer på Roskilde?' - og jeg er sgu ikke engang 40!! ) |
|
|
Det sagde han bare ikke!!!  Skal da lige sig, at jeg selv camper med gutter og gutinder der er 15-20 år ældre end mig selv, og jeg runder først de 30 i næste måned.... Det handler aldeles ikke om alderen, men om musikken. Og skulle jeg vælge, synes jeg faktisk at samværet med de "gamle" gutter er fantastisk underholdende. Og ved samme lejlighed skal jeg huske at takke alle, der er kommet med god tips til gode oplevelser på årets festival! Keep it coming - der er plads til mere endnu!  God festival til de der finder vej hertil, eller allerede er her! ( jeg er her naturligvis allerede, omend der er tale om planlagt vagt!)
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil opfordre alle Roskilde-gængere til at gå hen og høre Rufus Wainwright, enestående talent
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 05:46 | IP-adresse registreret
|
|
|