| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Jeg sad og hyggede mig med lidt kalibrering af min nye Samsung C7H (konen og lillepigen var smidt i seng ). Jeg brugte DVE, som er relativ nem at gå i krig med. Men på et tidspunkt nævner kommentatoren at man kan justere Tint (de enkelte farver som jeg forstod det). Men men men...dette er kun muligt i NTSC format og ikke i PAL.....hvorfor lige det 
Jeg brugte det medfølgende farvefilter og kom frem til at blå, sad lige i øjet, imens rød og grøn var lidt ved siden af. Jeg kan ikke justere farverne enkeltvis, så kommentatoren sagde at jeg skulle gå efter den blå farve.
Desuden synes jeg at skyggerne bliver meget "kantede", "markerede" og "afgrænsede"...(kan ikke lige finde det helt rigtige ord). Skyggerne ser forkerte ud på nogle tv-kanaler. Er det et signal-problem? Problemet er både på analog (fiskebensantenne) og på satellitten.
Til sidst men ikke mindst. Når jeg lader signalet køre gennem min Pioneer DVR530 så bliver billedet ringere. Hvorfor det? Skal jeg hellere købe en recorder med HDMI?
That's all for now, Folks!
Stefan __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|