Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC + plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
basco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jeg var en af de første, der sprang på Panas Th42pa50 og er ret tilfreds med det. Jeg vil nu meget gerne lave min egen htpc, men er grunlæggende meget i tvivl om, hvordan jeg får det hele til at spille 100% (hvis muligt)

Hardware og Signal:

Jeg har abo ved Canal+ og bruger deres lejeboks, som også kan tage dvb-t. Spørgsmålet er nu, om MCE kan håndtere begge signaler? Findes der tilgængeligt hardware, som kan styre begge signaler? Hvis ikke det er muligt, så er det lige meget med dvb-t, men hvad skal jeg så have fat i? Hauppauge snakker alle om, men hvilken model? Hvis jeg skal optage på kanal5, kan jeg så se tv2 zulu samtidigt?

Ellers er det store spørgsmål ang. mit plasma. Hvor godt er det egentligt til htpc? Jeg har et Nvidia Geforce 7900GT. Det skal så over i plasmaet, men hvordan? Bruger man det kabel, som fulgte med grafikkortet? Det ligner noget tv/out med component kabler i enden....?

Nå men som I kan høre har jeg lidt jeg gerne vil have svar på. Håber en kan hjælpe. Evt. Har en af jer selv en htpc smidt på Pana plasmaet

Til top Vis basco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af basco

assembel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Dit plasma er ikke godt til HTPC. Faktisk så er det ELENDIGT! Har selv haft netop den model og var meget tilfreds. Men da jeg fik en HTPC kunne jeg ikke bruge Pana'en mere. Problemet er at den kun har scart, component og s-vhs indgang. Det bedste resultat jeg fik var at bruge s-vhs (det sorte runde stik) fra graffikkort til plasma. Det er dog imidlertid et ELENDIGT billede..

Jeg roede meget med det, men det kan aldrig bliver godt. Jeg har købt et nyt plasma. Et samsung. Det har digital indgang (samt VGA). Det er det der skal bruges. Det andet får ens dvd'er til at ligne noget fra VHS tiden..

Håber det kan bruges. Hvis du er villig til at leve med den (for mig) MEGET ringe kvalitet s-vhs stikket giver så er det muligt. Men det er SYND på et så ellers udemærket plasma.

Der er ingen tvivl om at det panasonic er en bedre skærm end min samsung s4h(eller noget). Men når pana'en får s-vhs kilde og samsungen får DVI-HDMI, så skifter stillingen fra at være 1-0 til pana til at være 1-4 til Samsung..

Håber det kan bruges. Ellers spørg.

Til top Vis assembel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af assembel

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

assembel skrev:

Hej

Dit plasma er ikke godt til HTPC. Faktisk så er det ELENDIGT! Har selv haft netop den model og var meget tilfreds. Men da jeg fik en HTPC kunne jeg ikke bruge Pana'en mere. Problemet er at den kun har scart, component og s-vhs indgang. Det bedste resultat jeg fik var at bruge s-vhs (det sorte runde stik) fra graffikkort til plasma. Det er dog imidlertid et ELENDIGT billede..

Jeg roede meget med det, men det kan aldrig bliver godt. Jeg har købt et nyt plasma. Et samsung. Det har digital indgang (samt VGA). Det er det der skal bruges. Det andet får ens dvd'er til at ligne noget fra VHS tiden..

Håber det kan bruges. Hvis du er villig til at leve med den (for mig) MEGET ringe kvalitet s-vhs stikket giver så er det muligt. Men det er SYND på et så ellers udemærket plasma.

Der er ingen tvivl om at det panasonic er en bedre skærm end min samsung s4h(eller noget). Men når pana'en får s-vhs kilde og samsungen får DVI-HDMI, så skifter stillingen fra at være 1-0 til pana til at være 1-4 til Samsung..

Håber det kan bruges. Ellers spørg.

jeg har ikke set nogen HTPC der outputter s-vhs....Det er s-video og er ikke det samme...

Panasonic understøtter rgb over scart....køb et ati kort til 300kr i stedet for et nyt fjernsyn til 20kilo...

Alt i alt mener jeg ikke at dette indlæg holder en meter....

bare spørg

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

basco skrev:

Ellers er det store spørgsmål ang. mit plasma. Hvor godt er det egentligt til htpc? Jeg har et Nvidia Geforce 7900GT. Det skal så over i plasmaet, men hvordan? Bruger man det kabel, som fulgte med grafikkortet? Det ligner noget tv/out med component kabler i enden....?

Ja du skal bruge det kabel. Det bliver ikke ligeså godt som VGA eller DVI, men er dog bedre end s-video. Om det så er godt nok kan jeg ikke svare på. Jeg bruger det selv til en LCD og det går da, men jeg har også projektor og ser ikke DVD på LCD'en.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Ja eller Patriarken's forslag.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Er dit Plasma HD Ready via Components ?

Hvis ja så har jeg løsningen her!

Asrock har lavet et bundkort med Components udgang, det er beregnet til HTPC! har det nemlig selv, og kan både køre 720P og 1080I...

Så vil jeg anbefale et skide godt lydkort HDA Digital, det har optisk udgang og er et suverent godt lydkort!!

Så smider du bare en 3.0Ghz intel fætter, og 1Gb DDR 2 ram på det kort, en dvd brænder og så en ordenlig harddisk, så spiller du bare :D

Links.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310885

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=730276

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes