| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen,
Jeg har et problem, som nu har irriteret mig i dagevis. Jeg kan simpelt hen ikke få min PC'er til at udsende et surround signal.
Jeg har et onboard 7.1 lydkort og bruger optisk udgang til min Denon 3806 forstærker. Det er Realtek AC97 Audio og jeg har inde i Sound Effect manageren og højtalereindstillingere prøvet ALT.
Jeg har søgt og søgt på problemet og ikke fundet nogen løsning. Nogen skriver at man skal sætte højtalere til stereo andre at man ikke skal... Jeg har prøvet begge dele.
Jeg har også hentet de nyeste RealTek driveres - men lige meget hvad, så får jeg kun et stereo signal ind i forstærkeren. Kan det virkelig være så svært, at få surround sound ud af PC'eren?
Og please, kom ikke og sig at jeg skal købe et lydkort - det kan ikke være rigtigt at skulle ud i den situation, når nu bundkortets lydkort understøtter surround - og formålet er kun til PC spil. Film og andet gøjl kører via Xbox360 og DVD.
Jeg har downloadet HD-wmv clips og testet 5.1 lyd herfra: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/domorew ith/sursoshowcase.aspx
Som sagt - jeg har sat højtalere til 5.1 surround speakers og inde i MSI Sound Effect Manager under højtalereindstillinger har jeg valgt 6CH højtalere + S/PDIF (optisk og coax). Jeg har også prøvet med stereo settings - men det hjælper heller ikke.
Er der nogen, som ved hvad jeg gør galt? Eller hvor jeg kan finde vejledninger, som virker ;) __________________ Barnebarn
Se mit udstyr: Bio Barnebarn
|