Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 08:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til valg af Reciever,kabler osv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dani3l
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Jeg skal til at have lidt nyt grej i løbet af i år, men har ikke så meget styr på hifi, så jeg søger lidt hjælp fra jer derude :)

Jeg kan lige starte med det der står øverst på min liste p.t.

TV : Philips 37 " 9731D

DVD-HD : Panasonic E65  (måske Sony rx1010)

Højtalere : Monitor Audio Silver RS6 (måske RS1) som front, MA Silver RXFX som sidehøjtalere, MA Silver RSLCR som center og MA RSW12 sub. Det jeg har læst mig til lyder de som gode højtalere og de passer godt ind i min smag i Rosewood finer.

Og så kommer det til recieveren. Har kigget på flere...

Pioneer VSX-AX4AVi    9900 kr ca

Pioneer VSX-AX2        8500 kr ca

Marantz SR7500        ;   7700 kr ca

Denon 3806       &nb sp;    9999 kr

Harman/Kardon DPR 2005    7700 kr ca

og Yamaha RX-V2600.          9999 kr

Det skal udelukkende bruges til film, hører ikke så meget musik. Jeg vil helst ikke over 10K for en forstærker. Men af dem jeg har skrevet op aner jeg ikke hvilken jeg skal vælge! Pioneer har jo fx THX hvilket jo kunne være lækkert nok at ha :) men så sådan en som Denon'en virker som om der er noget mere power i. Så jeg håber i kan hjælpe med erfaringer, eller ting jeg selv skal tage med i overvejelserne inden jeg vælger, og jeg kunne godt tænke mig at i skrev hvorfor jeg skulle vælge det ene fremfor det andet, så kan jeg også lære lidt :)

Har så lige nogle andre spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

1. Hvilke kabler skal jeg bruge, til højtalere og sub? Skal bruge 20,5 meter i alt til højtalere, det længste stykke er ca 9 meter. Jeg har kigget lidt på det og regner ikke med at det skal komme over 2000 kr, og gerne mindre :) men vil bare ikke spare der, da det lyder som om det faktisk gør en forskel.

2. Vinder eller taber man noget ved at sende DVD signalet (HDMI) igennem recieveren først, kan regne ud det selvfølgelig også har noget med scaleren i recieveren at gøre?

3. Og hvis man ikke kører med HDMI hvad er så bedst at til slutte forstærkeren med, coaxial eller optisk?

4. Biwiring gør det den store forskel? -eller er det individuelt? Og hvordan gør man helt præcist?

Det tror jeg var alt for nu, håber i kan hjælpe. Og jeg vil også gerne høre hvis der er noget der umiddelbart ikke passer sammen, eller noget der kunne være bedre.

På forhånd tak for hjælpen.

Daniel

Til top Vis Dani3l's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dani3l

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

H/K til 7700.. det var da godt nok MEGET billigt synes jeg... hvor er det dog henne?? det er jo deres store digitale satan....  

Dani3l
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Tror måske jeg har skrevet forkert... det er nok DPR 1005 jeg har ment :) eller også har jeg fået skrevet den forkerte pris, så det skal enten hedde

Harman/Kardon DPR 2005 til 9995 kr (hifishoppen.dk)

eller

Harman/Kardon DPR 1005 til 7990 kr (audiosound)

Til top Vis Dani3l's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dani3l

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder lidt mere rigtigt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes