Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 09:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Beogram 3000 vs SL-3200(med jordingsprob) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig erhvervet mig en Technics SL 3200 for det beskedne beløb af 110 kroner. Jeg har, foruden et par unævneværdige plove, en Beogram 3000 stående derhjemme, som jeg dog ikke har kunne spille mere end ti-tyve gange på, da jeg har været på efterskole. Sidstnævnte er jo en designperle, men jeg synes faktisk, SL'eren spiller en god del bedre. Jeg har dog ikke fået hørt så mange forskellige plader på de to plove, men det ser ud til, at der tegner sig en mønster allerede. SL'eren virker til at have bedre diskant og en mere åben lyd.

Så er det, jeg vil spørge: Hvad siger i? Kan der være noget om snakken (efter jeres B&O-snak at dømme, kan jeg vel allerede svare ja)?

Technicsen kører nu med en Ortofon VMS 20 EO MKII og standard arm (regner jeg med, jeg kan ikke finde et navn på den). Beo'en har en MMC-4, og begge PU'er er brugte.

Jeg overvejer allerede at sælge beo'en igen, men den er jå flot at have stående. På den anden side har jeg forelsket mig i technicsen.. hm hm.

Og så et sidste spørgsmål: Min nuværende forstærker er en Beocenter 2100 (som jeg håber at få skiftet inden årets udgang), og den ser ikke ud til at have et jordings-stik (eller hvad det nu hedder). Min tecnics står og summer lidt, og det kan desværre høres i de stille passager i min musik. Hvordan kan jeg jorde den? Jeg har prøvet flere forskellige steder (rundt omkring på forstærkeren og radiatoren osv.) men jeg kan ikke få noget til at virke. Nogle gange forsvinder det, hvis jeg står og klemmer om kobberet med mine finge, men det gider jeg ærligt talt ikke skulle, hver gang jeg vil høre musik

Hjælp?

På forhånd tak

Mvh Sveske

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Nu kan ikke lige huske om et Beocenter 2100 har DIN eller Phonostik ???
Hvis der er Phonostik så burde der være en lille sort stilskrue som jord ledningen skal føres til ...,
alt. hvis det er en ren DIN stiks løsning...,
så kan du forbinde jordledningen til den ene kanals stel på "Phono -> DIN" adaptoren (hvis den mangler en stel-ledning),
det gøres i praksis ved at du snore et lille stykke ledning rundt om stel-kappen på det ene Phono-stik og forbinder stel-ledningen til denne (twister ledninger om hinanden) det skulle løse dit problem.

Åh ja ..kender problemet det var tider den gang jeg hørte på en Lenco L78, Beomaster 3000 med Ace Horn    
Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

problemet ligger i, at det netop ER phono, men at jeg stadig ikke kan finde dne forbandede skrue. møghamrende irriterende, det ødelægger fuldstændig The Wall

Guide til billedupload

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Du skal blot sætte stelledningen til den en kanals stel uden på phono-stikket ...sno den rundt om

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

aha..

jamen mange tak. jeg har dog et problem mere: Den (technics) har lidt svært ved at lade være med at køre en smule for hurtigt rundt. det er ikke noget jeg kan høre, men jeg vil da alligevel gerne vide, om dette kan være en form for defekt. ydermere står den og svinger i hastigheden, når man lige har indstillet den. er det noget, der er kendte problemer og kan der gøres noget ved det, eller skal jeg bare lade det være?

Guide til billedupload

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:

aha..

jamen mange tak. jeg har dog et problem mere: Den (technics) har lidt svært ved at lade være med at køre en smule for hurtigt rundt. det er ikke noget jeg kan høre, men jeg vil da alligevel gerne vide, om dette kan være en form for defekt. ydermere står den og svinger i hastigheden, når man lige har indstillet den. er det noget, der er kendte problemer og kan der gøres noget ved det, eller skal jeg bare lade det være?

Prøv at rense potmeteret der regulerer hastigheden (kontaktrens). Det burde afhjælpe problemet.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Enig i do.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes