| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har p.t. en Yamaha RXV630 som jeg egentlig er ganske tilfreds med, men nu overvejer jeg så at købe en ny der gerne skal være markant bedre. Prisklassen hedder op til 10.000 kr.
De mærker jeg overvejer er Denon, Harman Kardon, Marantz, Pioneer og Yamaha. Nogen gode kommentarer til hvad der er hot og hvad der ikke er?
Specielt kigger jeg meget på Yamaha, og her lader 1600, 2600 og 4600 til at matche det ønskede prisskilt. Jeg ved at de to førstnævnte er helt nye modeller, men hvad med 4600? Umiddelbart virker det som om den har været på markedet et stykke tid, og den koster ikke nævneværdigt mere end 2600. Nogen der har styr på historien her?
Om den skal købes i Danmark eller Tyskland er lidt ligegyldigt. Jeg har dog indtryk af at når først man filtrerer tyske netbutikker fra der ikke sender udenfor Tyskland, og kun sælger mod forudbetaling, så er priserne faktisk ikke så meget over de danske. Det er i hvert fald det billede jeg har af netop Yamaha receiverne.
Den skal udelukkende anvendes til surround, altså ikke musiklytning. Dog skal det siges at jeg godt kan lide at se musik-DVD, og da jeg også generelt er til god lyd skal receiveren naturligvis lyde rigtig godt. Den må også gerne kunne fungere som billed-central for min projektor og mit LCD-TV, men det er ikke et kardinal-punkt, dvs. hvis det koster meget ekstra så er det ikke nødvendigt.
Højttalerne der skal spilles sammen med er et sæt Infinity Kappa Rear som fronter, Kappa Center B (den med bånd-diskanten), Paradigm ADP-150 som baghøjttalere, og et sæt Audiovector CX som center-rear. Sub'en er en Kappa Sub.
Gode råd og kommentarer efterlyses 
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nævnte Yamaha recievere skulle vist være rigtigt gode, i hvert fald ifølge diverse udlandske magasiner. Jeg har selv haft mulighed for at høre 1600'eren i drift, og førsthåndsindtrykket er da ganske godt faktisk. Forskellen på 2600'eren og 4600'eren skulle vist være HDMI switching.
Jeg har netop selv købt en Marantz SR8500, baseret på lytte- og kvalitetsindtryk ved sammenligning med specielt Denon og Yamaha. Jeg valgte Marantz'en fordi den var bedre i stereo også selvom jeg kun skal bruge forforstærker-delen. Desuden synes jeg den virker til at være bedre lavet. Men overvejer du den, skal du huske at den "kun" har DVI switching og ikke HDMI. Lyden skal altså føres i andre kabler.
Men som "central" ville jeg nok anbefale Yamaha 2600'eren. De skulle være rigtigt gode til surround og den har jo de nævnte features. Du skal jo bare være opmærksom på at nye versioner af HDMI standarden er på trapperne, hvilket måske kan forårsage at du skal investere flere penge på en anden HDMI switch for at få alle de nye features.
Men held og lykke med at få valgt det rigtige.
Mvh Jannik
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, om det nu ikke haster så kommer nok Yamaha, og måske også Pioneer med nye modeller i oktober.
Jeg tror de største forskellene mellem de nye og dagens modeller vil være flere HDMI indganger, og måske støtte for HDMI 1.3 og de nye lydformatene. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
| Jeg har netop selv købt en Marantz SR8500, baseret på lytte- og kvalitetsindtryk ved sammenligning med specielt Denon og Yamaha. Jeg valgte Marantz'en fordi den var bedre i stereo også selvom jeg kun skal bruge forforstærker-delen. Desuden synes jeg den virker til at være bedre lavet. Men overvejer du den, skal du huske at den "kun" har DVI switching og ikke HDMI. Lyden skal altså føres i andre kabler. |
|
|
Marantz er netop med i top-5 pga. forventet god lyd. SR8500 er dog lidt over målet for mig Men så er der jo SR7500... Det med billed-delen gør mig ikke så meget.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Hej, om det nu ikke haster så kommer nok Yamaha, og måske også Pioneer med nye modeller i oktober.
Jeg tror de største forskellene mellem de nye og dagens modeller vil være flere HDMI indganger, og måske støtte for HDMI 1.3 og de nye lydformatene. |
|
|
Det haster ikke nødvendigvis, men det klør vel altid lidt i tegnebogen Spørgsmålet er så om jeg vil vente pga. billed-delen, eller jeg kan nøjes...
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk lige fundet ud af at jeg har givet overpris for min Marantz hos Tapeconnection, selvom jeg fik dem presset 1.000 kr. ned. Hos Sun Audio (www.sunaudio.dk) kan du købe SR8500'eren til 9.699 kr. så i princippet kan den vel stadig være inden for dit budget. 
*EDIT* Man får jo også et års ekstra garanti hos tapeconnection. Om det er de 1.300 kr mere værd er op til dig. *EDIT*
Men jeg kan da sige, at Marantz'en spiller formidabelt godt. "Formidabelt godt" er selvfølgeligt subjektivt Kobber-chassiet, ringkernetrafoen og den generelle fremtræden var det der gjorde det sidste for Marantz'en i mine øjne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tidligere købte jeg ny receiver 1-2 ganger om året simpelten fordi jeg var en feature-junkie. Samtidig så troede jeg også at vær gang jeg købte en ny receiver så kunne jeg høre store forskeller, og alt var bare til det bedre. Efter å ha A/B testet et par receivere opdaget jeg at forskellene tit var nuancer, og at featurene var overflødige. De store forskellene jeg hadde ment at kunne høre vil jeg tilskrive 'kejserens nye klær' effekten.
Skulle jeg ud og købe noget nyt på forstærker fronten i dag ville jeg købe en effektforstærker. De har ingen features der går af moden, og heller er de ikke plutseligt ubrugelige fordi der har kommet et nyt lydformat __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner:
Helt enig. En effektforstærker vil oftest gøre det langt bedre. Det har jeg også udnyttet ved at bruge en Rotel RMB-1075 sammen med Marantz'en 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Skulle jeg ud og købe noget nyt på forstærker fronten i dag ville jeg købe en effektforstærker. De har ingen features der går af moden, og heller er de ikke plutseligt ubrugelige fordi der har kommet et nyt lydformat |
|
|
Jeg er mest til all-in-one løsningen, da jeg tror det giver mest for pengene fremfor en separat pre-AV og effektforstærkere, det kræver ikke ekstra spaghetti-kabler bagpå, og det er lidt lettere at administrere. Men årsagen til at købe ny er primært at få lidt mere muskelkraft så jeg er sikker på at højttalerne får nok havre, og for at få ægte 6.1 og målemikrofon, så lidt features er jeg også ude efter 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er heller ikke glad for sølvfarvede bokser. og det er mest derfor at jeg ennu ikke har købt effektfortstærker selv. Jeg har så gået i modsat rætning, og har hellre gjort behovet for forstærkerkraft mindre ved at først la subben spille al bas, og nu senest ved at købe små højtalere.
Men dine krav kan tilfredstilles atskilligt billigere end 10.000kr. For 3-4000 kr kan du på brugtmarkedet finde Yamaha RX-V 1400, 2400, 1500, 2500, eller Pioneer VSX 1014, 1015 eller 2014i.
Jeg ville heller ha købt en brugt receiver mens jeg ventede på at nye features og standarder der kommer i forbindelse med HD-DVD/Blueray bliver implementeret.
Jeg har haft RX-V1500 og har nu en 2014i, begge vil være en følbar opgradering fra din 630 __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Men dine krav kan tilfredstilles atskilligt billigere end 10.000kr. For 3-4000 kr kan du på brugtmarkedet finde Yamaha RX-V 1400, 2400, 1500, 2500, eller Pioneer VSX 1014, 1015 eller 2014i.
Jeg ville heller ha købt en brugt receiver mens jeg ventede på at nye features og standarder der kommer i forbindelse med HD-DVD/Blueray bliver implementeret.
Jeg har haft RX-V1500 og har nu en 2014i, begge vil være en følbar opgradering fra din 630 |
|
|
Brugt har jeg overvejet, og er ikke afvisende, men det skal være et godt tilbud før jeg slår til.
Og man kan jo altid vente på den næste generation HD-DVD er meget fint, men det kræver jo også noget af en investering i både udstyr og nye film; jeg er typen der har svært ved at leve med en inferiør version, dvs. jeg vil skulle gen-anskaffe alle de gode film - ikke billigt 
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvad med en onkyo tx-sr 703E thx ultra2 til 8500.kf-scanaudio og lydbutikken forh. dem
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
bsl2 skrev:
| hvad med en onkyo tx-sr 703E thx ultra2 til 8500.kf-scanaudio og lydbutikken forh. dem |
|
|
Af uviste grunde er jeg ikke særligt vild med Onkyo, og butikkerne ligger i den "forkerte" ende af landet Hvis jeg vil købe lokalt bliver det en Denon i Hifi-Klubben, ellers på postordre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
| Forskellen på 2600'eren og 4600'eren skulle vist være HDMI switching. |
|
|
ManicMiner skrev:
| Jeg tror de største forskellene mellem de nye og dagens modeller vil være flere HDMI indganger, og måske støtte for HDMI 1.3 og de nye lydformatene. |
|
|
Indtil videre er jeg mest interesseret i en Denon 2807, og er blevet enig med mig selv om at jeg nok gerne vil have muligheden for at køre HDMI fra AV-receiveren for både DVD og DVB-T, dvs. signalkilderne sluttes også billedmæssigt til receiveren.
Men kan nogen på en nem måde forklare mig hvad HDMI-switching og HDMI 1.3 (ift. den nuværende 1.1, vist nok) dækker over?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... Jeg har selv kigget på Onkyo recievere, og det kunne jeg godt forestille mig det blev. Men ikke herhjemme men i Tyskland hvor prisen er tæt på halv pris af danske listepriser. Jeg har kigget på TX-SR803E (deres næsten topmodel, næste er 5000E, men den koster! Eller deres Integra Research, UHA!) som koster 5-6000,- kr. i Tyskland... Billigt! De er ikke så populære herhjemme, men tyskerne er vilde med dem!
Og så en DVD-afspiller, Pioneer 989 (6-7000,- i Tyskland) så tror jeg det kører!
God jagt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hmmm... Jeg har selv kigget på Onkyo recievere, og det kunne jeg godt forestille mig det blev. Men ikke herhjemme men i Tyskland hvor prisen er tæt på halv pris af danske listepriser. Jeg har kigget på TX-SR803E (deres næsten topmodel, næste er 5000E, men den koster! Eller deres Integra Research, UHA!) som koster 5-6000,- kr. i Tyskland... Billigt! De er ikke så populære herhjemme, men tyskerne er vilde med dem!  |
|
|
Lad endelig høre fra dig hvad det bliver til - jeg er efterhånden ikke helt afvisende overfor Onkyo, specielt ikke hvis de er et godt tilbud.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Milu skrev:
Hmmm... Jeg har selv kigget på Onkyo recievere, og det kunne jeg godt forestille mig det blev. Men ikke herhjemme men i Tyskland hvor prisen er tæt på halv pris af danske listepriser. Jeg har kigget på TX-SR803E (deres næsten topmodel, næste er 5000E, men den koster! Eller deres Integra Research, UHA!) som koster 5-6000,- kr. i Tyskland... Billigt! De er ikke så populære herhjemme, men tyskerne er vilde med dem!  |
|
|
Lad endelig høre fra dig hvad det bliver til - jeg er efterhånden ikke helt afvisende overfor Onkyo, specielt ikke hvis de er et godt tilbud. |
|
|
Hehe, så tror jeg du nok bliver utålmodig... Der desværre en del vej (kontanter) fra at kigge til at købe hos mig for øjeblikket!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Kim Petersen skrev:
| Lad endelig høre fra dig hvad det bliver til - jeg er efterhånden ikke helt afvisende overfor Onkyo, specielt ikke hvis de er et godt tilbud. |
|
|
Hehe, så tror jeg du nok bliver utålmodig... Der desværre en del vej (kontanter) fra at kigge til at købe hos mig for øjeblikket! Mvh. |
|
|
Jeg venter såmænd også på lidt mere vind i økonomi-sejlene, så det haster desværre ikke 
Og så har jeg lige kigget på Onkyo-priser: Hos www.kf-scanaudio.dk koster 803'eren 11.300 kr., i Tyskland er den billigst pris 4.700!!! Er det virkelig den samme model? I Tyskland har de åbenbart ikke et E bag, men det står måske bare for Europe?
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg ville nok kigge lidt på den nye Denon AVR-2807 (8.000,-) og så købe en effekt til fronterne f.eks. en Nad C272 (4.500,-) det vil gi' Denon'en mere overskud til center og bagkanaler og give et kraftigt løft til fronterne
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
| Jeg ville nok kigge lidt på den nye Denon AVR-2807 (8.000,-) og så købe en effekt til fronterne f.eks. en Nad C272 (4.500,-) det vil gi' Denon'en mere overskud til center og bagkanaler og give et kraftigt løft til fronterne |
|
|
Jeg må indrømme at 2807'eren virker ganske interessant, og den har tilsyneladende den fordel at den har en slags equalizer der tilpasser lyden frekvensmæssigt - det må være en fordel når man ikke har en subwoofer der kan reguleres på andet end volume.
|
| Til top |
|
| |