Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 08:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Flimmer på 42" plasma tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ainvest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Har lige fået købt og installeret et Fujitsu-Siemens Myrcia PQ42-1 plasma tv.

Setup er: Kabel-tv udgang med t-stykke på - et kabel fra t-stykke op til TV'et og et kabel fra t-stykke over i en KISS dp-558. Et scart stik fra Kiss'en op i tv'et.

Når jeg afspiller film / optagelser fra dvd'en ser billedet fornuftigt ud. Der går den jo igennem scart'en.

Men når jeg ser eks. fodbold på DR1 / TV2, så kommer der en del horisontale "gnister" eller flimmer. - Det forekommer også i andre udsendelser, men er rimeligt udtalt på de store grønne overflader ved fodbold.

I manualen står der, at der kan være tale om et dårligt afskærmet kabel - og jeg har fundet frem til en der nævner, at der ikke bør bruges fler-stikdåser - pt. bruger jeg en med plads til 4 stik - 3 er brugt.

Så er det kablet, signalet, el-tilslutningen eller TV'et der er dårligt ?

Til top Vis ainvest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ainvest Besøg ainvest's Websted

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Lyder irreterende!!! Det kan muligvis skyldes  dit T-stik / stykke.. Jeg har selv tidligere brugt sådanne et forkert. man må ikke bare vende og dreje det som man selv lyster. Det stik der udgør den lodrette pind i T'et skal bruges i stikdåsen.

Ved ikk om dette allerede er gjort, men er også kun et forslag

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

ainvest
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Hmm. Prøver lige at "tegne" med streger og numre for at forstå hvad du skriver.

T-Stikket ser nogenlunde sådan ud:

1    =||||||||||=    2
              ||

3

Jeg har sat delen ved 3 tallet ind i stikket, hvor signalet kommer fra. Ved 1 har jeg sat et kabel der går op i tv'et og ved 2 et kabel der går over i DVD'en.

Forstår jeg dig sådan, at 1 eks. skal ind i stikket med signalet ?

Til top Vis ainvest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ainvest Besøg ainvest's Websted

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Din illustration ser helt korrekt ud. Men det er ret svært at "tegne" med streger..

T

Det skal være den nederste del der skal ind i din antennadåse. Men sådan lød det også til du allerede har gjort.. Men der er så mange eksperter herinde, så håber du får det løst.. Det kan måske også være, at dit T stik er i stykker?? Der sidder vist nogle tynde tråde inde i stikket, og har et af disse fået slag eller er beskadiget kan dette godt foresage flimmer.

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

ainvest
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Så er det prøvet at stikke et forholdsvis kort kable direkte i antenne udgangen - altså gå udenom T-stykket. Har også prøvet med 2 forskellige antenne kabler. 1 langt og 1 kort.  - Desværre hjalp det ikke.

Der er flimrene stiber i "burst" på tværs af skærmen - de er der ikke fast, men i ryk. Desværre kun med ikke mange ms i mellemrum og heller ikke samme sted på skræmen men sådan tilfældigt. Det sker på stort set alle kanaler.

De 2 antenne kabler jeg har, ser ud til at være standard kabler - men er forholdsvis tynde. - Er det muligt at få fat i nogle ekstra isolerede i dag ?

- Og hvordan kan man konstatere om det er tuneren i tv'et, der er dårlig ?

Hvis man har kabel-tv, kan man så køber en "selector" billigere end hos TDC, og så blot købe kortet via dem ?

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du snakker om streger der går diagornalt ned over skærmen, er jeg næsten sikker på at antenne signalet er for krafigt, signalet forvrænger i tuneren.

Havde engang samme problem dog med et CRT fjernsyn (det er mange år siden), der hjalp et dæmpeled rigtig meget, og koster altså ikke mange basseøre. Prøv evt dette.

punkeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 August 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

prøv at sætte antenne stikket direkte ind i fjernsynet uden at dele signalet så finder du ud af om der er noget i vejen med tunerdelen.

Men husk på du skal ikke forvente HD-kvalitet fra kabeltv, har det selv og er koblet på med forstærker hvor signalet kommer ind og der er stadig nogen kanaler, hvor billedet ikke er det "bedste" men stadig uden flimmer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes