Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Der spøger i Win MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kingeling
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har samlet en HTPC, jeg har dertil benyttet et Hauppauge 150 mce kit. Da jeg første gang installerede kortet og en SLD codec pack, virkede det i MCE, så dog elendigt ud. Jeg tænkte at det nok var en ringe mpeg decoder og afinstallerede den derefter.

Jeg har så ved hjælp af regcleaner set om der var rester, men alt er væk. Jeg har siden da ikke kunne få mit TV kort til at virke i win mce. Jeg har prøvet frem og tilbage med forskellige løsninger. Codecs jeg bruger nu er nvidia decoder pack og ffdshow. Jeg har prøvet at afinstallere Hauppauge kortet flere gange og installere den igen, men Win MCE bliver ved med at melde at jeg ikke har noget tuner kort installeret.

Jeg har så overvejet om kortet muligvis er gået i stykker? men nej det virker fint i WinTV som følger med til Hauppauge kortet.

Så tænkte jeg at jeg måske ikke har en decoder som virker. Men det var igen forkert, fordi jeg installerede så igen SLD codec pack, men stadig siger den til mig at jeg ikke har installeret noget tv tuner kort.

Jeg har et ATI onboard xpres 300 chipset til grafik. Så jeg har også prøvet ATI's nyeste driver og deres decoder, igen uden succes.

Synes efterhånden jeg har prøvet alt. Er der nogen som har en ide hvorfor "der spøger i MCE hos mig" ?? Håber virkelig en eller anden har nogen guldkorn til mig.

(Det skal så lige siges at signalet i WinTV er ok, har rettet op på det med Hauppauge tweaker så det ser fornuftigt ud nu. Men det skal sku også virke i MCE !! )

Mange tak for hjælpen allerede på forhånd.

Til top Vis kingeling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kingeling

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Codec Packs= Nej Tak

Afinstaller alle codec packs og installer din Mpeg2 decoder fra nvidia. Find derefter programmet "deccheck" og sørg for at din Nvidia decoder er understøttet af MCE og  at denne er sat til default.

Installer da FFDshow.

Sørg i øvrigt for at have MCE cert. drivere til dit X300 kort.

mvh Anders

kingeling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Patriarken, jeg prøver det i aften når jeg kommer hjem fra arbejde, håber sandelig det kan løse prb. Jeg har brugt den driver der fulgte med til min barebone. Jeg har så efterfølgende downloadet den nyeste driver fra www.ati.com og så under "driver & software - > Windows Media Center Edition" derefter kan man så vælge "Motherboards with ATI Graphics". Så det gik jeg ud fra burde virke, men jeg prøver igen afinstallere grafikkortet og så installerer jeg den som fulgte med på cd.

Håber du har ret

kingeling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Patriarken, nu har jeg prøvet gøre som du sagde. Det virker stadig ikke, når jeg kører den der codec check så er der 3 hvoraf den siger kun min nvidia virker til mce. De tre to der så er tilbage er bare ikke sådan lige til at få slettet (kan ikke finde dem nogen steder)

Hva dælen kan det skyldes at det ikke vil virke?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

hejsa
Hvor meget Ram har du givet dit Onboard Grafikkort? Det SKAL have mindst 128mb (indstilles i bios).
At fjerne de overflødige mpeg2 decodere kan være vanskeligt hvis ikke du ved hvilke versioner og producenter der har lavet dem.... De hedder dog altid *.ax (hvis det er cyberlink, windvd, nvidia samt elecard og har i øvrigt et navn der antyder hvilken producent)

Hvis deccheck giver navnene på de andre decodere så fortæl mig evt navnene på dem så kan jeg hjælpe dig med at fjerne dem.

I første omgang tjek gfx ram...

mvh Anders

kingeling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg blev lidt vanvittig så jeg er igang med at installere det nyt.... så vil jeg installere det i optimal rækkefølge.

Jeg har 1024 ram installeret, og jeg sætter den til at ta 128 mb i bios. Hvilken rækkefølge ville du forslå mig at installere det i ?

Win MCE updates og fra den sprogpakke som gør det til dansk. Så Grafikkort, så hauppauge kortet, så direct x. Derefter Nvidia codec halløjen, så ffdshow og så decchek. Og så pille lidt med hauppauge tweak.

Så burde det da være optimalt indstillet?

Tak for din hjælp!

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Direct x skulle ikke være nødvendigt 9.0c kommer med MCE default. DirectX opdateringer kan være farlige da der som regel ændres i en MEGET vigtig fil der hedder quartz.dll. En forkert version af denne fil og hele (MCE)systemet kan blive f**ked.

Ellers er den rækkefølge optimal.... Vent dog med FFDshow indtil du er sikker på at TV delen virker.

Undgå desuden at starte selve MCE førend du har installeret alle drivere og opdateringer.

mvh ANders

kingeling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Okay, det må jeg sku prøve directx er altså fy. det skulle være til at overholde :D så prøver jeg ovenstående rækkefølge. Så har det sku bare at se godt ud så jeg kan bruge den til at optage tv også. Ellers virkede alt jo, og tv tuneren virkede også i WinTV. Men hva, vupti op igen

kingeling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Så er jeg igang med at konfigurere Win MCE igen, så krydser jeg fingre for at det virker denne gang

kingeling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Jamen nu virker det jo, fantastisk.... nu skal jeg bare finjustere, nu har det bare at blive ved med at virke  tak for svarene

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes