| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fritter skrev:
|
Philips, LG, Toshiba osv bliver ikke aktuelt, da jeg kun har valget mellem enten Samsung eller Sony. |
|
|
Så er det en "no-brainer" i mine øjne.
Fritter skrev:
| Samsung bliver jo rost mange steder, |
|
|
Hvem siger flertallet har ret? 
Fritter skrev:
| og samtidig har den jo et billedekontastfohold på 5000:1 hvor Sony kun har 1300:1. Hvor meget skal jeg lægge i det? |
|
|
Absolut _intet_. Kontrasten er i praksis bedre på Sony'en.
Fritter skrev:
| Ydermere skal jeg nok tilkoble den et Mediecenter, samt bruge den "lidt" som computerskærm - ca. 10%
Resten af tiden vil være alm. TV (Analogt signal) + DVD.
Er det stadig Sony som vinder på disse punkter! Design er en smule sekundært!
|
|
|
Jo bedre signal du fodrer skærmen med, jo mere vinder Sony'en. Men selv på et almindeligt antennesignal ville jeg generelt foretrække Sony'en. Jeg kan godt lide Samsung'ens behandling af tv-billeder, men det opvejes af at Sony'en har bedre kontrast og farvegengivelse, især fra skæve vinkler.
Det lyder groft at sige det om en særdeles populær model der kun er få måneder gammel, men Samsung'en virker simpelthen forældet ved siden af V2000, og flere af de nye modeller fra andre producenter. Sony'en og de nye Philips med ClearLCD er så også dyrere, så i forhold til dem er Samsungen "fin til prisen" - det bliver straks sværere at argumentere for Samsung overfor Pana og Toshiba. MEN det skal siges at jeg naturligvis er groft påvirket af vores prissætning og af hvilke modeller vi har til rådighed - derfor kan jeg jo godt være lidt "twisted" i vurderingen af hvad der er godt til prisen og hvad der ikke er, i forhold til det generelle marked... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|