Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: toslink til stereo phono (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heinrichs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

hej

jeg kunne godt tæntke mig at få lyden fra pc'en over til mit anlæg, rimeligt støjfrit, lige nu køre jeg minijack >> phono, og der er irriterende meget støj på

så tænkte at toslink ville være sagen, men min forstærker har ikke digital indgang.

så skal bruge noget converter af en art, er det noget der findes? og som er til at betale for en lærling..

på forhånd tak :)

Til top Vis heinrichs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heinrichs
 
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

NEJ

prøv istedet at invester i et (helst dobbel eller trippel skærmet) phonokabel, det lyder som om du trækker andre kabler langs phono-kablet som forsager støjen..

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 
musifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Når nu du foreslår Toslink er det vel fordi dit lydkort har digital output på denne form(?) Du har brug for at finde en billig ekstern D/A konverter, f.eks. en Denon DA-500 el. lign. Du burde kunne finde noget brugt for en plovmand.



__________________
/ Morten
Til top Vis musifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musifix
 
musifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

NEJ

prøv istedet at invester i et (helst dobbel eller trippel skærmet) phonokabel, det lyder som om du trækker andre kabler langs phono-kablet som forsager støjen..

Jeg er helt uenig. Få den PC galvanisk isoleret fra din stereoforstærker i en ruf! Og den løsning du er inde på er helt rigtig, med en optisk Toslink forbindelse er der INGEN galvanisk forbindelse mellem PC og stereoen.



__________________
/ Morten
Til top Vis musifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musifix
 
heinrichs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

hmm itræls...

det er computeren, hvis jeg sætter kablet i min billige mp3 afspiller og ligger den det samme sted, er støjen næsten væk (der er stadig lidt, og det er på grund af alt det udstyr der ligger sammen med kablet... (vil jeg tro))

Til top Vis heinrichs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heinrichs
 
musifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

heinrichs skrev:

hmm itræls...

det er computeren, hvis jeg sætter kablet i min billige mp3 afspiller og ligger den det samme sted, er støjen næsten væk (der er stadig lidt, og det er på grund af alt det udstyr der ligger sammen med kablet... (vil jeg tro))

Af med den PC!



__________________
/ Morten
Til top Vis musifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musifix
 
heinrichs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

 

den er galvanisk sklit, men det stoppe jo ikke støjen, det klare bare stel problemerne.

men vil se om jeg ikke kan finde ngoet alla den denon, nu ved jeg jo det findes, og hvad der skal søges efter.

og i er da godt nok hurtige til at svare her inde! me ndet er jo kun en rar ting :D

Til top Vis heinrichs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heinrichs
 
musifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på det? Hvordan - med linjetrafoer?

__________________
/ Morten
Til top Vis musifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musifix
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Og det skal være linietrafoer beregnet til spændingsforskellen, dvs. cirkus 115 v. De billige man køber overalt, typisk til autobrug (her snakker vi mV forskelle!) er slet ikke beregnet til de rimeligt store spændingsforskelle som der er til en ujordet computer. Så selvom den galnaviske adskillelse måske er der er der stadig en rest der bliver overført kapacitativt i trafoerne.

Af ultrabillige løsninger er der f.eks. denne, kræver dog man selv kan lodde den sammen
http://www.elv.de/shopping/ArtikelDetail.asp?Referenz=651%2D 07
Har ikke lige kendskab til andre ultra billige D/A konvertere. Overvejer selv at shoppe den på et tidspunkt, netop til samme formål som spørgeren.
Ved dog ikke hvordan den har det med 44,1 kHz om den resampler eller man skal have lydkortet til det - eller om den måske godt kan klare 44,1, men de bare ikke har skrevet det.
Men hvis det bare er til MP3 er den eventuelle resampling jo ikke specielt afgørende.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
heinrichs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

 

var inde i hifiklubben, og de solgte mig en lille skilletrafo (de havde et eller andet fancy navn til den..) som skulle være lavet til formålet.

og den ser rimelig atraktiv ud, den er jo til at betale. Tror jeg bestiller en af dem, medmindre der er nogle kloge hoveder, der mener jeg burde købe noget andet?

Til top Vis heinrichs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heinrichs
 
heinrichs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

har lige snakket med en elektronik gut, (er selv elektronik lærling) og er nu blevet overbevist om at jeg burde bygge min egen!

så det vil jeg prøve

ønsk mig held og lykke :) og mange tak for hjælpen

Til top Vis heinrichs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heinrichs
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes