| Forfatter |
|
Kunuk Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg skal til at opgradere mine Infinity Kappa 80 ht-er. De må ikke være for store, da mit lytterum er på 15kvm. Som det ser ud nu, skal de trækkes af 2 stk. Bertram monoblokke og 1 stk. Bertram stereoamp. hver på 1000 watt. Jeg har en Primare Pre 30 kontrolforstærker og en Opera Droplet 5.0 CD afspiller.
Jeg lytter til næsten alt, ligefra klassisk til rock. Kravet er: dyb stram bas, god stereoperspektiv, neutral og detaljeret lyd.
De skal være mere placeringsvenlige end mine nuværende Kappa 80 ht-er, måske med basport placeret foran, men ikke noget krav. De skal helst kunne biampes, da jeg vil udnytte mine amps bedst muligt.
Jeg kan ikke så godt tage ht-erne med hjem på prøve, da jeg bor i Grønland, så gode forslag modtages gerne.
Jeg har selv Audiovector Mi3 sign. i tankerne, men har læst mig frem til, at de er mere til AV-lyd, eller hvad kan I foreslå?
(De må gerne være demo modeller, men helst nye)
Hilsen Kunuk
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W N804S lyder som det rigtige for dig. De koster desværre 30.000 Kr. Så her taler vi brugt. Audio vector er alt for usammenhængende i lyden, og basporten sidder bagpå.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft Kappa 90 på 19m2 og jeg kan godt tilslutte mig ovenstående.... og køb gerne brugt, så kommer du Riiiiiiiiigtig langt for 25 k....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Kunuk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må da vel være andre muligheder? Er ikke så meget til B&W og jeg vil helst købe nye eller demo gulv ht-er indenfor nævnte ramme. Hvis det skal være brugt, er loftet 20 kilo. Hvordan kan det være, at I nævner Mi3 Sign. som usammenhængende? De har ellers fået flotte anmeldelser?
Hilsen Kunuk
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 01 Juli 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt Triangle Celius? De er meget, meget gode men er ikke blant de snilleste med tanke på dårlige innspillinger. Dynaudio focus 220 er meget god snill høyttaler som krever endel av forsterkeren. B&W 703 spiller meget godt med en sterk, engasjernede forsterker. Hør Spendor. Dali Helicon 400? Linn lager veldig gode høyttalere også. Proac er gode men kanskje ikke best egnet til rock.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunuk skrev:
|
Der må da vel være andre muligheder? Er ikke så meget til B&W og jeg vil helst købe nye eller demo gulv ht-er indenfor nævnte ramme. Hvis det skal være brugt, er loftet 20 kilo. Hvordan kan det være, at I nævner Mi3 Sign. som usammenhængende? De har ellers fået flotte anmeldelser?
Hilsen Kunuk
|
|
|
En ting jeg har lært... Glem alt om at bedømme udfra tests! Jeg tror der findes gode tests på stort set alle hifi produkter på markedet. Jeg kunne vende den om... Hvordan kan det være du ikke er så meget til B&W? De har ellers fået flotte anmeldelser..
|
| Til top |
|
| |
Kunuk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt B&W.....godt nok ikke hjemme. Men som sagt: Når man bor i Grønland, har man faktisk ikke mange muligheder for at prøve produkterne hjemme......så derfor må man nødvendigvis ty til anmeldelserne og prøve på at læse mellem linjerne, hvis du forstår.....
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Note, dem kan du også opgradere løbende, de fås fra 13.000 og op til ca. 240.000. Og vil du så tæt på det rigtige så muligt, så det de en af de eneste på market, som er bygget på den go'e gammeldages måde. Designet kan så diskuteres, selv om det ikke burde diskuteres. Men du vil blive overrasket over hvor gode de er! De slår både B&W, de meget omtalte Vienna har ikke en chance (jeg har haft begge til test samtidig). __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
25K er ikke nok til det du vil. Du må op med godt 35-40 K før det rykker. Det skal jo osse passe til den frontend du har... og den er jo go
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu mene at 25.000 er helt fint, man kan få mere ud af en højttaler end man regner med, og hvis man så køber noget som kan opgraderes løbende, ja, så kører det!
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
zico skrev:
|
Audio Note, dem kan du også opgradere løbende, de fås fra 13.000 og op til ca. 240.000. Og vil du så tæt på det rigtige så muligt, så det de en af de eneste på market, som er bygget på den go'e gammeldages måde. Designet kan så diskuteres, selv om det ikke burde diskuteres. Men du vil blive overrasket over hvor gode de er! De slår både B&W, de meget omtalte Vienna har ikke en chance (jeg har haft begge til test samtidig).
|
|
|
Hvilken Audio Note snakker du om?
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Von Schweikert VR2
Den har alt hvad du efterspørger - tillige transmissionsbas ned til 25 hz (læs: dynamik nedefter på den rigtig fede måde, hvis dit grej er til det!).
Basporten sidder foran, hvilket gør den rimeligt placeringsvenlig - men den har godt af al den plads den kan få, lige som alle andre højttalere.
Sådan ser den ud:

22k for et sæt.
Spil dem til i 3-500 timer (åh, nej, nu trådte jeg vist ned i en tilspilnings-debat-hvepserede...), lad være med at bo i etageejendom med trægulv på strøer (jeg taler af erfaring, men fik dem dog, ad omveje, til at synge himmelsk til sidst) - så spiller de så man ikke kan forstå hvorfor nogen vil have andre højttalere overhovedet!
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Kunuk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
"lad være med at bo i etageejendom med trægulv på strøer (jeg taler af erfaring, men fik dem dog, ad omveje, til at synge himmelsk til sidst) - så spiller de så man ikke kan forstå hvorfor nogen vil have andre højttalere overhovedet! "
De kunne jo være.....men, nu bor jeg netop i en etageejendom, hvordan fik du tæmmet dem og hvor kan man købe disse ht-er? Hvor stort er dit lytterum?
Hilsen
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Med kun 15 kvm lytterum, skal du jo nok bruge nogle højttalere som er bygget til at stå klods op af væggen... - og her tænker jeg på Rega R7 (17.000,-/sæt) eller R9 (27.500,-/sæt) de er begge transmissionline højttalere og er beregnet til at stå 10 cm fra bagvæggen, jeg har desværre ikke selv hørt dem, men i følge rygterne skulle de spille rigtig godt...
Glem alt om Dali Helicon 400, de kan ikke spille på kun 15 kvm, men kræver mindst 25 kvm for at spille optimalt...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev:
zico skrev:
|
Audio Note, dem kan du også opgradere løbende, de fås fra 13.000 og op til ca. 240.000. Og vil du så tæt på det rigtige så muligt, så det de en af de eneste på market, som er bygget på den go'e gammeldages måde. Designet kan så diskuteres, selv om det ikke burde diskuteres. Men du vil blive overrasket over hvor gode de er! De slår både B&W, de meget omtalte Vienna har ikke en chance (jeg har haft begge til test samtidig).
|
|
|
Hvilken Audio Note snakker du om?
|
|
|
Jeg mener AX-2 fået fra 13000 og op til 28000 alt efter opgradering. De spiller helt fantastisk og slår alt hvad jeg har hørt på. Modellen størrer AN-K, starter fra 19000 og op til knap 48000 og så taler vi kræs for gentlemans. De omtalte er standerhøjttalere. Deres gulvhøjttalerer er så det man betegner som higend i den tunge klasse, og prisen er også der efter. Audioconsult i København forhandler dem. __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Denne højttaler kan kan de ting du efterspørger og størrelsesmæssigt er den helt optimal til dine 15 m2.

Sonus faber Concerto Domus
De koster lidt over 20.000 sættet - så du har fragten dækket hvis ikke de forhandles på Grønland.
God fornøjelse med dit forestående køb. 
|
| Til top |
|
| |
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg mener AX-2 fået fra 13000 og op til 28000 alt efter opgradering. De spiller helt fantastisk og slår alt hvad jeg har hørt på. Modellen størrer AN-K, starter fra 19000 og op til knap 48000 og så taler vi kræs for gentlemans. De omtalte er standerhøjttalere. Deres gulvhøjttalerer er så det man betegner som higend i den tunge klasse, og prisen er også der efter. Audioconsult i København forhandler dem. [/QUOTE] Ikke helt rigtigt - an-k fås fra 13.000 op til 48.000. Jeg har selv modellen til 16.000 hjemme til låns lige nu, og de er koblet på en bunke temmeligt kostbart grej - det har aldrig lydt bedre! Disse små højttalere er helt enormt engagerende og naturlige at høre på. Jeg har selv et lille lytterum på ca. 15 m2, men har ikke villet overgive mig til en så lille højttaler før nu - har haft en ide om at jeg ikke udnyttede anlæggets fulde potentiale hvis ikke mine ht'er kunne spille dyb bas - og har af samme grund haft problemer med højttalere det seneste år til halvandet. Fordelen ved an-k er at de er lukkede (ingen basport) og er bygget til at kunne står helt op ad væggen eller op i et hjørne uden at buldre. I min stue spiller de fortrinligt bas. De kræver en del tilspilning, og bliver bedre og bedre de første 1000 timer.
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Sonus faber, så det en dejlig højttaler. Men hvis du tænker i den retning, så vil jeg anbefale dig at lytte (hvis du har mulighed for det) til nogen af de gamle modeller. Der er sket noget med deres nye modeller, som jeg personligt ikke bryder mig om, men det er jo en smagssag. Men flotte er de!.
blackfrancis -> De ser ikke ud af meget, men når man først får gang i dem, så glemmer man hurtig de står foran en. En skam de ikke satser på et lækkert finish også, så der nok ikke meget tvivl om, at mange vil have dem stående. De spiller som en højttaler skal, og selv med middel godt hifi spændt foran, rykker de som noget jeg aldrig har hørt før. Welcome to the club!
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
zico skrev:
|
Angående Sonus faber, så det en dejlig højttaler. Men hvis du tænker i den retning, så vil jeg anbefale dig at lytte (hvis du har mulighed for det) til nogen af de gamle modeller. Der er sket noget med deres nye modeller, som jeg personligt ikke bryder mig om, men det er jo en smagssag. Men flotte er de!.
|
|
|
Hej Zico,
Jeg giver dig 100 % ret i at der er sket nogle ændringer i "doktrinerne" hos Sonus faber og at man kan tale om en ny og gammel generation med lidt forskellige lydidealer. Jeg har selv en Guarneri homage som kan siges at tilhøre den gamle skole, men jeg vil stadig mene, efter at have lyttet indgående til den nye Domus serie på forskellige setups, at dette bud er et meget relevant bud på en højttaler i 20- 25.000 kr klassen. Den har netop det der efterspørges i dette tilfælde: neutralitet, præcision og agilitet, og den kan spille alle musikgenrer udemærket med musikalsk indlevelse. Jeg kender for resten en nordmand der har domus og som bruger B&O ice-power som effekt og han er meget begejstret for netop den kombi.
Venlig hilsen Malthe
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunuk skrev:
|
"lad være med at bo i etageejendom med trægulv på strøer (jeg taler af erfaring, men fik dem dog, ad omveje, til at synge himmelsk til sidst) - så spiller de så man ikke kan forstå hvorfor nogen vil have andre højttalere overhovedet! "
De kunne jo være.....men, nu bor jeg netop i en etageejendom, hvordan fik du tæmmet dem og hvor kan man købe disse ht-er? Hvor stort er dit lytterum? En kombination af rigtig afkobling (som i mit tilfælde var på granitflise+ kork), blyhagl i bunden af højttaleren (som det foreskrives af Von Schweikert himself) samt en dekorativ pose blyhagl på toppen af HT-kassen til at tage resonanserne i toppen af kabinettet.
Dette arbejde var afstedkommet af, at mit gulv var meget gyngende, samt at højttaleren altså spiller meget dyb bas, der uundgåeligt giver resonanser i meget materiale.
De kan vist nok købes hos Activ Hifi i Esbjerg samt Lydstuen i Silkeborg. Prøv at hør dem op imod eks. Audiovector M3 Signature. Det gjorde jeg i sin tid - og det var lidt en eye-opener af dimensioner! 
Hilsen
|
|
|
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |