Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Japan-cd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter lige med her

Det eneste jeg ved er , at de er hundedyre !!!!

mvh.

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

hej

dem jeg ejer lyder som alle andre CDer dog med den forskel, at de typisk er med ekstra/andre numre end de europæiske/amerikanske (og ja, meget dyrere)...

\ulrik

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Emnet har efterhånden været oppe et par gange.

Mit råd; Køb endelig japanske udgaver hvis de fås. De er som regel af meget bedre kvalitet (både selve cd-skiven, men også booklet er i super kvalitet. Japanerne har som regel også et ekstra nummer på og så gør de en dyd ud af at der er tekster med i booklet'en.
Sådan burde alle cd'er laves.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

De fleste import cd'er kan også fiskes på eBay. Her kan der spares penge...

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du er til underlige indspilninger..! Og ikke helt kan læse de japanske sider! Har de næsten alt og super gode til at levere.

http://www.audiophileimports.com/

Peter

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

Det eneste jeg ved er , at de er hundedyre !!!!

Det er kun fordi der er nogle platr..e der skal score kassen, for de koster i Japan det samme som her.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Synes ofte jeg hører om ekstra numre, der kun findes på de japanske udgivelser, ret snyd.
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Er der flere der har nogle erfaringer med disse japserskiver? De plader som jeg regner for perler, vil jeg gerne give lidt ekstra for, for at få dem i så god kvalitet så mulig. Min FINAL CUT, indeholder ikke noget ekstra. Kun coveret er anderledes. Det er af pap.

Jeg kunne selvfølgelig låne den alm. udgave på biberen og prøve at sammenligne? Hallo mand!! Silly me

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

På de japanske udgaver jeg har, er der mærkbar forskel på selve cd'en. Den japanske er ligesom tykkere/kraftigere/bedre kvalitet end de tilsvarende europæiske/amerikanske udgaver.
Man burde altid bruge disse kvalitets cd'er i stedet for de supertynde og næsten gennemsigtige af slagsen vi tilbydes herhjemme.
Jeg ved ikke om det er standard, men det holder på alle dem jeg har.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Nu er den nok ikke udkommet i japan, men jeg ville gerne have fat i Kim Larsens VÆRSGO (på CD) i en så god kvalitet så muligt. Hvad skal man kigge efter her?

Jeg lånte Gasolins BLACK BOX på biberen, og det var noget af et chok jeg fik, da den blev sat i spillen. Man kan spørge sig selv: HVORFOR??? Disse gamle Gasolin skiver, har været igennem et sandt helved af maskiner HVORFOR? Endnu en god grund til at få sig en god gammeldaws pladespiller!!

HVOR KØBER MAN "VÆRSGO" I BEDST MULIG KVALITET?

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Nu er den nok ikke udkommet i japan, men jeg ville gerne have fat i Kim Larsens VÆRSGO (på CD) i en så god kvalitet
så muligt. Hvad skal man kigge efter her?

Jeg lånte Gasolins BLACK BOX på biberen, og det var noget af et chok jeg fik, da den blev sat i spillen. Man kan spørge sig selv:
HVORFOR??? Disse gamle Gasolin skiver, har været igennem et sandt helved af maskiner HVORFOR? Endnu en god grund til at få sig en
god gammeldaws pladespiller!!

HVOR KØBER MAN "VÆRSGO" I BEDST MULIG KVALITET?

jeg kan desværre ikke svare på hvor du køber omtalte cd i bedste kvalitet - men hvad angår gasolins cd'er, så er min erfaring at opsamlingerne
er noget crap - jeg har selv den efterhånden gamle opsamling "rabalderstræde forever" og også nogle af de originale cder - og på opsamlingen
er numrene mastered anderledes og lyder ad h... til, mens mange af originalversionerne har en rigtigt dejlig lyd. Derfor: køb aldrig opsamlinger,
men de originale skiver - og udgå remasters, de er sjældent bedre end originalen, men ofte dårligere!!!
Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har adskillige klassiske og jazz CDere fra Japan, og kvaliteten er 100% iorden.

Count Basie "Warm Breeze", har jeg både i tysk og japansk udgave, og der er ingen tvivl: lydkvaliteten er bedre på japseren!

Køb de japanske udgaver, hvis det er muligt!

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

lige et eksempel til skræk og advarsel: købte for få dage siden en roxy music cd - "stranded" fra 1973 - i "20 bit remastered version" uha da det
lyder fint tænkte jeg, men fik desværre en ubehagelig overraskelse i form af en kompakt mur af bulderlyd. Fandt så idag i Accord den originale
cd for en flad 50'er. Ja gæt selv - den gamle udgave er meget bedre, med mere naturligt og mere afslappet lydbillede. Bestemt ikke superlyd,
men til enhver tid at foretrække ifht. den afskyelige remaster. "Remastered by Bob Ludwig". Bob - find noget andet at lave, og helst hurtigst
muligt...
Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg bestilt den alm. udgave af FINAL CUT på bibberen, så skal det blive spændende, om jeg kan høre forskel på den, og min japanske ditto.

Jeg tænkte lidt over hvilke plader jeg ville være ekstra opmærksom med, og satse på det bedste tryk ved. Jeg tækte bl.a. på Dire Straits og deres ON EVERY STREET, som efter min mening er den plade fra dem, med bedste produktion. Jeg var så inde på IMUSIC.dk (da jeg ved de har en kæmpe database) og kigge after ON EVERY STREET. Den fås desværre ikke på japan-tryk. Men den fås i en remasteret version til 99,95,- og den alm. til 69,95.... 

Men nu vil jeg lige se. Om et par uger får de en ny leverandør, (fra US) og det skulle give dem ca. 200.000 nye udgaver/titler  

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Bortset fra det. Hvorfor mon (hvis der i virkeligheden er) denne forskel? Både når vi snakker lyd, indhold og omslag på japanske CDer, kontra dem vi køber i FONA?

SACD user
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

www.stevehoffman.tv, hvor man kan finde mange diskussioner om, hvilken udgivelse som er den bedste for en given titel, er Japan CDer almindeligt anerkendte for deres kvaliteter.

En forklaring for bedre kvalitet, som jeg har set er, at Japan CDer også i Japan for butikkerne er dyrere i indkøb end tilsvarende import fra USA. For at retfærdiggøre merprisen bliver Japan CDer almindeligvis udgivet med ekstra numre, tekster til alle numrene osv. Derudover er de Japanske forbrugere almindeligvis vant til, at Japanske varer skal holde en bedre kvalitet end importvarer.

Til top Vis SACD user's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SACD user

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

blackfrancis skrev:
lige et eksempel til skræk og advarsel: købte for få dage siden en roxy music cd - "stranded" fra 1973 - i "20 bit remastered version" uha da det
lyder fint tænkte jeg, men fik desværre en ubehagelig overraskelse i form af en kompakt mur af bulderlyd. Fandt så idag i Accord den originale
cd for en flad 50'er. Ja gæt selv - den gamle udgave er meget bedre, med mere naturligt og mere afslappet lydbillede. Bestemt ikke superlyd,
men til enhver tid at foretrække ifht. den afskyelige remaster. "Remastered by Bob Ludwig". Bob - find noget andet at lave, og helst hurtigst
muligt...

De gamle originale er tit de bedste. F.eks. Polydors første serie af SAGA cd'er er superfede. Både den senere Polydor serie og SPV's remastered serie kan ikke hamle op med dem. Desværre er de efterhånden svære at få fat på i genbrugsbutikker, da tidens tand efterhånden har slidt dem op.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes