| Forfatter |
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter lige med her 
Det eneste jeg ved er , at de er hundedyre !!!!
mvh.
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
dem jeg ejer lyder som alle andre CDer dog med den forskel, at de typisk er med ekstra/andre numre end de europæiske/amerikanske (og ja, meget dyrere)...
\ulrik
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emnet har efterhånden været oppe et par gange. Mit råd; Køb endelig japanske udgaver hvis de fås. De er som regel af meget bedre kvalitet (både selve cd-skiven, men også booklet er i super kvalitet. Japanerne har som regel også et ekstra nummer på og så gør de en dyd ud af at der er tekster med i booklet'en. Sådan burde alle cd'er laves.  __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste import cd'er kan også fiskes på eBay. Her kan der spares penge...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er til underlige indspilninger..! Og ikke helt kan læse de japanske sider! Har de næsten alt og super gode til at levere.
http://www.audiophileimports.com/
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
|
Det eneste jeg ved er , at de er hundedyre !!!!
|
|
|
Det er kun fordi der er nogle platr..e der skal score kassen, for de koster i Japan det samme som her.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ofte jeg hører om ekstra numre, der kun findes på de japanske udgivelser, ret snyd.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der flere der har nogle erfaringer med disse japserskiver? De plader som jeg regner for perler, vil jeg gerne give lidt ekstra for, for at få dem i så god kvalitet så mulig. Min FINAL CUT, indeholder ikke noget ekstra. Kun coveret er anderledes. Det er af pap.
Jeg kunne selvfølgelig låne den alm. udgave på biberen og prøve at sammenligne? Hallo mand!! Silly me  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
På de japanske udgaver jeg har, er der mærkbar forskel på selve cd'en. Den japanske er ligesom tykkere/kraftigere/bedre kvalitet end de tilsvarende europæiske/amerikanske udgaver. Man burde altid bruge disse kvalitets cd'er i stedet for de supertynde og næsten gennemsigtige af slagsen vi tilbydes herhjemme. Jeg ved ikke om det er standard, men det holder på alle dem jeg har. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er den nok ikke udkommet i japan, men jeg ville gerne have fat i Kim Larsens VÆRSGO (på CD) i en så god kvalitet så muligt. Hvad skal man kigge efter her?
Jeg lånte Gasolins BLACK BOX på biberen, og det var noget af et chok jeg fik, da den blev sat i spillen. Man kan spørge sig selv: HVORFOR??? Disse gamle Gasolin skiver, har været igennem et sandt helved af maskiner HVORFOR? Endnu en god grund til at få sig en god gammeldaws pladespiller!!
HVOR KØBER MAN "VÆRSGO" I BEDST MULIG KVALITET? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Nu er den nok ikke udkommet i japan, men jeg ville gerne have fat i Kim Larsens VÆRSGO (på CD) i en så god kvalitet
så muligt. Hvad skal man kigge efter her?
Jeg lånte Gasolins BLACK BOX på biberen, og det var noget af et chok jeg fik, da den blev sat i spillen. Man kan spørge sig selv:
HVORFOR??? Disse gamle Gasolin skiver, har været igennem et sandt helved af maskiner HVORFOR? Endnu en god grund til at få sig en
god gammeldaws pladespiller!!
HVOR KØBER MAN "VÆRSGO" I BEDST MULIG KVALITET? |
|
|
jeg kan desværre ikke svare på hvor du køber omtalte cd i bedste kvalitet - men hvad angår gasolins cd'er, så er min erfaring at opsamlingerne
er noget crap - jeg har selv den efterhånden gamle opsamling "rabalderstræde forever" og også nogle af de originale cder - og på opsamlingen
er numrene mastered anderledes og lyder ad h... til, mens mange af originalversionerne har en rigtigt dejlig lyd. Derfor: køb aldrig opsamlinger,
men de originale skiver - og udgå remasters, de er sjældent bedre end originalen, men ofte dårligere!!!
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har adskillige klassiske og jazz CDere fra Japan, og kvaliteten er 100% iorden.
Count Basie "Warm Breeze", har jeg både i tysk og japansk udgave, og der er ingen tvivl: lydkvaliteten er bedre på japseren!
Køb de japanske udgaver, hvis det er muligt!
|
| Til top |
|
| |
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige et eksempel til skræk og advarsel: købte for få dage siden en roxy music cd - "stranded" fra 1973 - i "20 bit remastered version" uha da det
lyder fint tænkte jeg, men fik desværre en ubehagelig overraskelse i form af en kompakt mur af bulderlyd. Fandt så idag i Accord den originale
cd for en flad 50'er. Ja gæt selv - den gamle udgave er meget bedre, med mere naturligt og mere afslappet lydbillede. Bestemt ikke superlyd,
men til enhver tid at foretrække ifht. den afskyelige remaster. "Remastered by Bob Ludwig". Bob - find noget andet at lave, og helst hurtigst
muligt...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg bestilt den alm. udgave af FINAL CUT på bibberen, så skal det blive spændende, om jeg kan høre forskel på den, og min japanske ditto.
Jeg tænkte lidt over hvilke plader jeg ville være ekstra opmærksom med, og satse på det bedste tryk ved. Jeg tækte bl.a. på Dire Straits og deres ON EVERY STREET, som efter min mening er den plade fra dem, med bedste produktion. Jeg var så inde på IMUSIC.dk (da jeg ved de har en kæmpe database) og kigge after ON EVERY STREET. Den fås desværre ikke på japan-tryk. Men den fås i en remasteret version til 99,95,- og den alm. til 69,95....
Men nu vil jeg lige se. Om et par uger får de en ny leverandør, (fra US) og det skulle give dem ca. 200.000 nye udgaver/titler __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det. Hvorfor mon (hvis der i virkeligheden er) denne forskel? Både når vi snakker lyd, indhold og omslag på japanske CDer, kontra dem vi køber i FONA?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
SACD user Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
På www.stevehoffman.tv, hvor man kan finde mange diskussioner om, hvilken udgivelse som er den bedste for en given titel, er Japan CDer almindeligt anerkendte for deres kvaliteter.
En forklaring for bedre kvalitet, som jeg har set er, at Japan CDer også i Japan for butikkerne er dyrere i indkøb end tilsvarende import fra USA. For at retfærdiggøre merprisen bliver Japan CDer almindeligvis udgivet med ekstra numre, tekster til alle numrene osv. Derudover er de Japanske forbrugere almindeligvis vant til, at Japanske varer skal holde en bedre kvalitet end importvarer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackfrancis skrev:
lige et eksempel til skræk og advarsel: købte for få dage siden en roxy music cd - "stranded" fra 1973 - i "20 bit remastered version" uha da det lyder fint tænkte jeg, men fik desværre en ubehagelig overraskelse i form af en kompakt mur af bulderlyd. Fandt så idag i Accord den originale cd for en flad 50'er. Ja gæt selv - den gamle udgave er meget bedre, med mere naturligt og mere afslappet lydbillede. Bestemt ikke superlyd, men til enhver tid at foretrække ifht. den afskyelige remaster. "Remastered by Bob Ludwig". Bob - find noget andet at lave, og helst hurtigst muligt... |
|
|
De gamle originale er tit de bedste. F.eks. Polydors første serie af SAGA cd'er er superfede. Både den senere Polydor serie og SPV's remastered serie kan ikke hamle op med dem. Desværre er de efterhånden svære at få fat på i genbrugsbutikker, da tidens tand efterhånden har slidt dem op.  __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |