Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Da jeg forventer at droppe mit sorround i den nærmeste fremtid, skal jeg have ny forforstærker i stedet for min nuværende NAD T163 sorroundforforstærker. Jeg søger en neutral og vellydende forforstærker med gode forbindelser på bagsiden. RIAA er heller ikke nødvendigt. Behøver ingen smarte dikkedarer, udover at en fjernbetjening er et MUST ! Skal have min. 5 indgange og blot en enkelt udgang. Pris: MAX. 10000 kr.

Håber nogen har nogen forslag med begrundelser. Personligt har jeg selv kig på LC Audios nye Sidewinder 3, men den er i restordre uden forklaring, og der svares, næsten som sædvanlig, ikke på mails. Derudover har Vincents SA-31 MK måske også interesse.

Skal køre på følgende anlæg:
Cd: Audia Aero Prima
Effekttrin: Vincent SP-T100
Speakers: Martin Logan Ascent i
Dvd: Pioneer 757 ai

Håber nogen har lytteerfaringer de vil dele. På forhånd tak.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg kan i hvert fald klart anbefale en Holfi Pre NB1 SE. Har en selv, og er meget tilfreds. Den burde kunne findes til omkring 10k. Ellers byder brugtmarkedet her på siden på følgende emner, der er interessante:

TacT: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=18616

EC: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=18592

Classe: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=19189

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Kan du fortælle lidt om hvad dit lyd ideal er? vi kan jo ellers sagtens anbefale i øst og i vest 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Kan du fortælle lidt om hvad dit lyd ideal er? vi kan jo ellers sagtens anbefale i øst og i vest 

Den må du lige udspecificere. Er det min musiksmag du mener ?

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kan klart anbefale følgende:

PS Audio PCA-2

Den er fuldt balanceret, har mulighed for at tilslutte 2 effekttrin, variabel gain på alle indgange, fasevender, fuldt fjernbetjent, 0.5 db -+ på volumekontrol, navngivning af tilsluttede komponenter i informativt dot-display.

Den er i øvrigt "helt" uden egenlyd, et scoop til prisen. nypris er ca. 22.000,- men kan findes brugt til ca. 10.000,-

Se evt. test i high fidelity ( hvis det har din interesse )

Jeg har selv ovennævnte forforstærker ( og den er ikke til salg  ) - men se dig omkring på div. brugtmarkeder.

Se evt. dette link.

http://www.psaudio.com/products/pca2.asp

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jeg mener hvad for en lyd værtsætter du? er det f.eks. noget der evner stor dynamik? er du til detaljer og perspektiv? foretrækker du at dit grej glatter ud der hvor optagelserne halter, eller vil du hellere have alle de pinlige fejl lige i hovedet?

Det er ret vigtigt når du nu skal ud og bruge 10000 kr. på en forforstærker at den rammer din lyd, hvis vi nu anbeflaer dig noget der ikke passer til dig, ja så er det da en dårlig anbefaling.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Jeg kan klart anbefale følgende:

PS Audio PCA-2

Den er fuldt balanceret, har mulighed for at tilslutte 2 effekttrin, variabel gain på alle indgange, fasevender, fuldt fjernbetjent, 0.5 db -+ på volumekontrol, navngivning af tilsluttede komponenter i informativt dot-display.

Den er i øvrigt "helt" uden egenlyd, et scoop til prisen. nypris er ca. 22.000,- men kan findes brugt til ca. 10.000,-

Se evt. test i high fidelity ( hvis det har din interesse )

Jeg har selv ovennævnte forforstærker ( og den er ikke til salg  ) - men se dig omkring på div. brugtmarkeder.

Se evt. dette link.

http://www.psaudio.com/products/pca2.asp

Den ser rigtig interessant ud. Der er endda mulighed for at opgradere med RIAA og sorround.

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Jeg mener hvad for en lyd værtsætter du? er det f.eks. noget der evner stor dynamik? er du til detaljer og perspektiv? foretrækker du at dit grej glatter ud der hvor optagelserne halter, eller vil du hellere have alle de pinlige fejl lige i hovedet?

Det er ret vigtigt når du nu skal ud og bruge 10000 kr. på en forforstærker at den rammer din lyd, hvis vi nu anbeflaer dig noget der ikke passer til dig, ja så er det da en dårlig anbefaling.

Den skal/bør være helt neutral. Det bør en forforstærker vel være ? Kan sige at jeg har prøvet en ældre Frontline(LC Audio) som jeg lånte af en ven. I forhold til min NAD, er den meget åben og neutral, hvor min NAD sminker lyden. Nad´en er mere udetaljeret i diskanten, har en svag loudness effekt og er mere udynamisk. Tror måske pokker med al det elektronik

Jeg skulle helst ikke have sminket lyden fra mine Ascenter. Mine effekttrin har en svag hævning i bassen, så en forforstærker som gør det samme vil ikke være godt i denne kombination.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej fiddoo

Jeg har for et forslag som måske lyder lidt utrolig men her kommer det alligevel.

Jeg har på det sidste lyttet på højtalere for at finde lige dem der passede til mit setup. Jeg fandt forskellige forhandlere der havde hvad jeg skulle lytte på, og tog i den forbindelse min forforstærker med rundt da jeg ved hvad mine effektblokke gør ved lyden. For at gøre en lang historie kort, så kunne min surround forforstærker som er en rotel rsp1066 gengive det signal som skulle igennem den uanset mærket på effekttrin eller cdafspiller. Denne vil jeg klart anbefale og den kan købes til 6500 som ny i dag.

Min forforstærker blev bla. testet  sammen med Gryphon's cdafspiller til 50.000 hvor signalet ikke blev sminket. Det skal også siges at der var sat signalkabler og strømkabler på for 25.000. Og da højtalerne var jm-lab 1027 be, så kunne det ikke blive meget bedre.

Min erfaring med netop denne forforstærker er at jo mere neutralt et kabel der kommer på til højtalere og som bliver brugt til signalkabel, jo bedre lyder det.

Så altså prøv at lytte til rotel rsp1066 selv om det er den "gamle" forforstærker i serien er den absolut ikke at kimse af.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Hej fiddoo

Jeg har for et forslag som måske lyder lidt utrolig men her kommer det alligevel.

Jeg har på det sidste lyttet på højtalere for at finde lige dem der passede til mit setup. Jeg fandt forskellige forhandlere der havde hvad jeg skulle lytte på, og tog i den forbindelse min forforstærker med rundt da jeg ved hvad mine effektblokke gør ved lyden. For at gøre en lang historie kort, så kunne min surround forforstærker som er en rotel rsp1066 gengive det signal som skulle igennem den uanset mærket på effekttrin eller cdafspiller. Denne vil jeg klart anbefale og den kan købes til 6500 som ny i dag.

Min forforstærker blev bla. testet  sammen med Gryphon's cdafspiller til 50.000 hvor signalet ikke blev sminket. Det skal også siges at der var sat signalkabler og strømkabler på for 25.000. Og da højtalerne var jm-lab 1027 be, så kunne det ikke blive meget bedre.

Min erfaring med netop denne forforstærker er at jo mere neutralt et kabel der kommer på til højtalere og som bliver brugt til signalkabel, jo bedre lyder det.

Så altså prøv at lytte til rotel rsp1066 selv om det er den "gamle" forforstærker i serien er den absolut ikke at kimse af.

Lyder da spændende, men vil nok satse på en ren stereo forforstærker. Men måske Rotel laver en ren stereoforforstærker ? Jeg har faktisk adgang til at låne Rotel med hjem hvis det er.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jep. Rotel laver også stereoforforstærkere, men jeg har ikke lyttet så meget til dem at jeg ligefrem kan anbefale en frem for en anden. Men er uden tvivl et rigtigt godt bud.

Held og lykke med jagten.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

OK, hvad med den Classe der er til salg pt.? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=19189

Der er også en ældre Mark Levinson, godt nok lidt over budget http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=18380

Begge mærker er kendt for at lave meget neutrale ting.

Ellers er der af og til Gryphon Tabu pre til salg, men der får du mere dynamik og forward lyd end detalje paradis. Jeg nævner den lige fordi jeg kender den godt og mener det ikke er noget for dig (så må i andre slagte mig for min mening om det )

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Tror det bliver en Audia Flight Pre. Har en på prøve nu, og den spiller bare helt vidunderligt. Nå ja, det er vidst "lidt" over budget 

venai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

[køb salg bytte foregår ikke i forum, læs venligst retningslinierne /Zorglub]
Til top Vis venai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af venai

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Venai: Kig lige på datoen for sidste besvarelse ! Min NAD er for længst solgt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes