Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ren effekt eller hvad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Mange vil måske mene at det er ligemeget hvad jeg bruger til formålet, men da jeg er kommet af med mit anlæg (plads besparrelse) skal jeg finde en eller anden forstærker at sætte i røven af moin pc. Men hvilken.....?

Vil folket mene at det er ét fedt så længe den "bare" skal formidle musik fra en pc (Mp3) eller ?

 

 

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Der er jo ingen grund til at gøre det endnu værre... Du skal jo nok ikke investere en masse penge i noget high-end sjov, men det lyder heller ikke som om du har tænkt dig dét - men forskellen på discount og en almindeligt god forstærker kan du sagtens få glæde af. Måske bør du tænke lidt over at signalkildens kvalitet er begrænset, og holde dig fra udstyr med "monitor-lyd", til fordel for noget i den lidt mere bløde, "musikalske" ende.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Der er jo ingen grund til at gøre det endnu værre... Du skal jo nok ikke investere en masse penge i noget high-end sjov, men det lyder heller ikke som om du har tænkt dig dét - men forskellen på discount og en almindeligt god forstærker kan du sagtens få glæde af. Måske bør du tænke lidt over at signalkildens kvalitet er begrænset, og holde dig fra udstyr med "monitor-lyd", til fordel for noget i den lidt mere bløde, "musikalske" ende.

 

Mange tak for svaret. Det var netop min tanke, men skulle lige høre om den "holdt vand" med hensyn til "den musikalske ende". Hvad vil du mene at det evt kunne være?

Jeg overvejer at få fat i en af de dersens "squzee boxe" eller hvad det er folk kalder dem.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Mange tak for svaret. Det var netop min tanke, men skulle lige høre om den "holdt vand" med hensyn til "den musikalske ende". Hvad vil du mene at det evt kunne være?

Jeg må hellere nøjes med den generelle udtalelse, af hensyn til regelsættet - men jeg er sikker på at nogle kan pege på noget brugbart i vores sortiment...  Det vil iøvrigt være noget nemmere hvis du kan give en indikation af prisniveau.

Iøvrigt er der jo mange forskellige løsninger sådan helt grundlæggende - skal der køres digitalt eller analogt ud af PC'en f.eks., og må det være i flere kasser (separat D/A f.eks.)



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

rattanhuset skrev:
Mange tak for svaret. Det var netop min tanke, men skulle lige høre om den "holdt vand" med hensyn til "den musikalske ende". Hvad vil du mene at det evt kunne være?

Jeg må hellere nøjes med den generelle udtalelse, af hensyn til regelsættet - men jeg er sikker på at nogle kan pege på noget brugbart i vores sortiment...  Det vil iøvrigt være noget nemmere hvis du kan give en indikation af prisniveau.

Iøvrigt er der jo mange forskellige løsninger sådan helt grundlæggende - skal der køres digitalt eller analogt ud af PC'en f.eks., og må det være i flere kasser (separat D/A f.eks.)

 

 

Hej Otto

 

 

Endnu engang mange tak for dit svar, men jeg ved endnu ikke helt hvad jeg skal svare til det meste af det. Jeg har både analoge og digitale ind og udgange på min pc, så spørgsmålet til hvad det skal være ang dét anhænger af hvad der er bedst?

Ang. prisen havde jeg forestillet mig hvis jeg kunne finde en eller anden som var interesseret i min Arcam reciever at pengene fra dette salg skulle gå til en ny forstærker. Men hvad man kan få for sådan en "fætter" ved jeg ikke endnu....mon der er andre som har en idé om det?

 

 

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes