Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 01:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilke højtalere og forstærker til HTPC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have købt nogle nye højtalere og en forstærker. De skal bruges sammen med min HTPC dvs. til musik film mm. Desuden skal de bruges til tv via min satellitboks.
Jeg ved ikke så frygtelig meget om emnet, så ved ikke helt hvor mange penge jeg vil bruge på det, men skal vel bare være der hvor man får mest for pengene. Har I nogen gode bud?
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box

Morgen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er også meget interesseret i at vide lidt mere om emnet, da jeg selv har overvejelser omkring anskaffelse af et surround setup til min hjemme bio! Umiddelbart er jeg Die hard Rotel fan, og har da også en RSP-980 m/ Rotel AC3 decoder til, samt en Rotel 5 x 100 watt + Rotel 3 x 92 watt forstærker! Umiddelbart overvejer jeg muligeden for at skippe Rotel forforstærkeren, og anskaffe mig et high-end lydkort til min HTPC i stedet, for så at forbinde de to effektforstærkere direkte til denne! Er der nogle der har en idé om hvorvidt det er fornuftigt/om det kan lade sig gøre? Umiddelbart er fordelen (pga. WAF - Wife Acceptance Factor) at få nogle af de mange enheder væk fra stuen af, og så 'kun' bruge HTPC'en til alt lyd! Ydermere burde jeg have en bedre fremtidssikring hvad angår lydteknologien, samt at det kommer til at koste en bundegård at anskaffe mig en Rotel surround forstærker der har de samme muligheder!

Alle tilbagemeldinger er kærkomne:-)

På forhånd tak,
Thomas
Til top Vis Morgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgen

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Morgen skrev:
Jeg er også meget interesseret i at vide lidt mere om emnet, da jeg selv har overvejelser omkring anskaffelse af et surround setup til min hjemme bio! Umiddelbart er jeg Die hard Rotel fan, og har da også en RSP-980 m/ Rotel AC3 decoder til, samt en Rotel 5 x 100 watt + Rotel 3 x 92 watt forstærker! Umiddelbart overvejer jeg muligeden for at skippe Rotel forforstærkeren, og anskaffe mig et high-end lydkort til min HTPC i stedet, for så at forbinde de to effektforstærkere direkte til denne! Er der nogle der har en idé om hvorvidt det er fornuftigt/om det kan lade sig gøre? Umiddelbart er fordelen (pga. WAF - Wife Acceptance Factor) at få nogle af de mange enheder væk fra stuen af, og så 'kun' bruge HTPC'en til alt lyd! Ydermere burde jeg have en bedre fremtidssikring hvad angår lydteknologien, samt at det kommer til at koste en bundegård at anskaffe mig en Rotel surround forstærker der har de samme muligheder!

Alle tilbagemeldinger er kærkomne:-)

På forhånd tak,
Thomas

Det kan sagtens lade sig gøre, at lade computeren dekode signalet med f.eks. ffdshow. Problemet er den "plomp" lyd, der kommer, når man tænder computeren. Mener dog det kan løses med et externt lydkort med egen strømforsyning, som tilsluttes via USB eller Firewire.

Hvis du vil vide mere om emnet så kig/opret en tråd i HTPC-forummet

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes