| Forfatter |
|
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige valgt et sorround anlæg fra Tapeconnection i Århus og sættet består af:
Yamaha RXV 440 reciever + Yamaha NSP230 højtalere, som var det system en ekspedient fra netop Tapeconnection (sjovt nok) anbefalede mig, hvis det skulle gøres for under 6000kr.
Dog glemte jeg i min begejstrelse at spørge efter hvilke kabler han ville anbefale, så det vil jeg spørge om når jeg tager derned på tirsdag - men derfor er der ingenting i vejen for at forhøre sig lidt herinde først.
Kablet skal være optisk, da det er det eneste min DVD maskine kan klare, så hvilket optisk kabel vil i anbefale og hvorfor (hvad gør netop lige det kabel bedre end andre)
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
profigolf laver nogle gode billige kabler... jeg bruger et fra mit ps2, og det gør arbejdet ganske godt.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
| profigolf laver nogle gode billige kabler... jeg bruger et fra mit ps2, og det gør arbejdet ganske godt. |
|
|
Profigold...  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok ... det er en detalje ... og min undskyldning er julefrokosten igår ... tak for rettelsen
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
ja ok ... det er en detalje ... og min undskyldning er julefrokosten igår ... tak for rettelsen |
|
|
Ja, det er i orden. Vi laver det jo allesammen. Tjeck selv overskriften.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
flueknepperi?! hvis man forstår hvad der menes hvorfor så brokke sig?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
flueknepperi!?!? NEJ, jeg ser det mere som velment ond humor
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årh, hold nu op! Det er søndag. Noget skal man jo lave.
Der er INTET at være fornærmet over. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
er skam ikke fornærmet, langtfra. der skal mere til  . Synes dog der bliver delt for mange staveplader ud, og lidt for mange fluefetichister der summer omkring. Men ok skal nok stoppe nu når det er søndag
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskylder off-topicet.
Tilbage til emnet...
Taralabs Prism 101D Optical er også et godt alternativ, hvis man ikke vil betale alt for meget.
Koster vist 200 kr. hos Hi-fi klubben. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
McDragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg anbefale det absolut billigste du kan finde? Det er en generel misforståelse at man kan høre forskel på digitale signalkabler...Enten virker det eller også virker det ikke, er en ganske god regel.
Derudover er det absolut totalt umuligt for et digitalkabel at ændre på lydens karakter. I et ekstremt tilfælde kan der mistes en bit....Dette sker ikke i praksis, med bare et 50,- kr's kabel.
Så da modtageren modtager enten et 0 eller et 1, og er ganske ligeglad med om det er et godt/dårligt/støjet/sprødt 0 eller 1, så er kablet underordnet sålænge det virker.
|
| Til top |
|
| |
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er der lagt op til endnu en diskussion  __________________ Mvh Casper.
www.gamersforum.dk
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDragon skrev:
|
Må jeg anbefale det absolut billigste du kan finde? Det er en generel misforståelse at man kan høre forskel på digitale signalkabler...Enten virker det eller også virker det ikke, er en ganske god regel.
Derudover er det absolut totalt umuligt for et digitalkabel at ændre på lydens karakter. I et ekstremt tilfælde kan der mistes en bit....Dette sker ikke i praksis, med bare et 50,- kr's kabel.
Så da modtageren modtager enten et 0 eller et 1, og er ganske ligeglad med om det er et godt/dårligt/støjet/sprødt 0 eller 1, så er kablet underordnet sålænge det virker.
|
|
|
Hvis dette er rigtigt, kan det vel også være lige meget om man har et godt cd-drev eller hvad? Hvis alt der kan ændre lyden sidder i den analoge del...? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gider ikke deltage i endnu en diskussion som hurtigt vil blive præget af den ene skråsikre mening efter den anden....
Det eneste jeg kan sige,er at jeg personligt har oplevet en forskel mellem digitalkabler som ikke er tilat tage fejl af... men det er bare min mening, mere vil jeg ikke tilføje. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDragon har tydeligtvis aldrig lyttet på forskellige kabler. Der er tydelig forskel også på digitalkabler.
|
| Til top |
|
| |
McDragon Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som at sige at farven på interieuret bestemmer hvor stærkt en bil kan køre....Det er ganske umuligt.
Som Elektronik-ingeniør ved jeg hvordan en digital modtagerkreds og en DAC fungerer. Det er mit arbejde at kunne karakterisere sådanne kredse med meget stor præcision. Hvis en DAC var afhængig af 'kvaliteten' af det digitale signal ville det ikke være digitalt...Og verden ville være at lave.
Tror i også en computer regner 'bedre', eller overfører data mere præcist hvis den har bedre kabler? Nej, en computer overfører extreme mængder af bits internt, nogle steder svarende til en hel CD hvert eneste sekund, og går det galt en eneste gang crasher den med stor sandsynlighed. Det går aldrig galt. Hvis en modtager udsendte et forskelligt signal afhængig af hvor 'god' en bit den modtog ville computere være fuldstændig umulige.
En bit er kun en bit, hvis den er andet eller mere er den ikke en bit, men en del af et analogt system.
Og jo, jeg har arrangeret lytning for folk der mente at de kunne høre alverden.
De blev pludselig lidt blege da de fandt ud af at det var dobbelt blindforsøg, og de kunne naturligvis ikke høre en dyt til forskel. Det var faktisk imponerende hvor meget der kunne ændres før det kunne høres, specielt når slev samme mennesker havde fortalt hvor stor forskel de kunne høre få minutter inden.
|
| Til top |
|
| |
McDragon Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Hvis dette er rigtigt, kan det vel også være lige meget om man har et godt cd-drev eller hvad? Hvis alt der kan ændre lyden sidder i den analoge del...?
|
|
|
Nej, for et godt løbeværk kan beskytte imod hakker i musikken ved rystelser, og en god optik kan hjælpe til at klare ridser i CD'en uden pickup-fejl. Derudver har de fleste CD-afspillere jo indbygget en DAC, og i den analoge del kan der bestemt være forskel...
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDragon skrev:
|
|
|
|
Det vil altså sige at der ikke er foskel på et digitalkabel til 50 kr. meteren og et til 2000 kr. meteren? __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja kan jo kun sige, at jeg er unig.
Mht. din computer analogi, så kan jeg da fortælle dig, at en computer sagtens kan lave regnefejl uden at crashe, og dette er på ingen måde usædvanligt. Prøv fx. at sætte den til at udregne primtal med Prime95, og se hvor langt den kommer.
|
| Til top |
|
| |
McDragon Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
| [QUOTE=McDragon]
Det vil altså sige at der ikke er foskel på et digitalkabel til 50 kr. meteren og et til 2000 kr. meteren?
|
|
|
Korrekt.
|
| Til top |
|
| |