| Forfatter |
|
ihnn Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har set at der er nogen der har et par Dali SL-7 her på siden, derfor vil jeg gerne høre om der er nogen der ved om det er nogle gode højtalere? Er de bedre end dali 109?
|
| Til top |
|
| |
ihnn Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv, der er ingen der kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
På hvilke områder mangler du forbedring i forhold til 109?
|
| Til top |
|
| |
ihnn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ved jeg ikke, for jeg har dem ikke, men det er fordi der er også en anden en der vil sælge et par 109 til mig, men synes nu sl-7 ser bedre ud, men har ikke hørt dem spiller før. Derfor vil jeg gerne høre om sl-7 er nogle gode højtalere? tak fordi du gad svare ascari
|
| Til top |
|
| |
DTSFreak Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ihnn skrev:
| det ved jeg ikke, for jeg har dem ikke, men det er fordi der er også en anden en der vil sælge et par 109 til mig, men synes nu sl-7 ser bedre ud, men har ikke hørt dem spiller før. Derfor vil jeg gerne høre om sl-7 er nogle gode højtalere? tak fordi du gad svare ascari |
|
|
Heysa.. jeg har selv et sæt sl7 ( Osse til salg ) Men vil gerne lige give mit be'syv med her.. De er utrolige velspillenede og specilt i forhold til deres design og alder, Men man kan godt fornemme at de måske mangler lidt på Bas siden.. Det kan kompiserer med en sub.. De har Dali's lyd og kan tåle at tæskes igemmen.. Jeg lyttede på Dali's ikon serien og synes at tiden til at skifte var kommet.. så jeg kunne få sourrond i sammen serie og den er godt på vej.. men det er først efter IKON at jeg virkelige kan se at sl7 er en lækker og meget velspillende højtaler.. også at ikk for glemme den er meget .. meget kone venlige samt passer ind i alle hjem.. Og nej denne salg tale er ikk for at komme af med mine.. da mine overvejleser gåer på at bruge dem som baghøjtaler..  Har mine Dali'er her på en Denon 2105.. Hvilket gør at de ligger sig i den lyse-ende.. og jeg er til den lidt mørker lyd.. Så hvad forstærker har du.. evt tage den med ud når du vil lytte på højtalerne.. håber at du kan bruge denne info ( ikk salgs tale ) til noget *SS* __________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
Se pic på WWW :O)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ihnn skrev:
| det ved jeg ikke, for jeg har dem ikke, men det er fordi der er også en anden en der vil sælge et par 109 til mig, men synes nu sl-7 ser bedre ud, men har ikke hørt dem spiller før. Derfor vil jeg gerne høre om sl-7 er nogle gode højtalere? tak fordi du gad svare ascari |
|
|
Ingen årsag.
Hvor stort er dit rum/ værelse hvori du vil have højttalerne? Hvilket musik hører du? Spiller du tit højt?
evt. forstærker og cd-grej du vil parre dem med.
|
| Til top |
|
| |
ihnn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for din fine salgstale, DTSfreak . Men kan det virkelig passe at de har kun en effekt på 150 W?
det er til min lille stue på omkring 22 m^2, jeg hører alle slags musik. Jeg har en sony-afspiller og en eller anden ukendt forstærker
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du med at de kun har en effekt på 150 watt?
Jeg vil tro, uden at vide det, at 109 vil blive en smule for voldsomt, med mindre du elsker en god bas og vil spille højt.
Måske skulle du kigge på andre højttalere i stedet for de to nævnte?
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hov - SL7 er jo en design-højttaler, et forsøg på at lave noget med en antydning af B&O, men helst med meget bedre lyd til meget lavere pris. De er jo ultrasmalle, med kabinet af rustfrit stål, og har så vidt jeg husker derfor kun plads til 5" basser. 109 er en slags modtræk fra Dali til Cerwin-Vega, og har to 10" basser. Altså temmelig effektiv og med mulighed for at spille rigtig højt, men mere neutral end CV. Så altså to meget forskellige konstruktioner, som slet ikke er lavet til samme kundesegment. Jeg har lyttet en del til begge, og mener at SL7 har en meget stærk egenskab, nemlig evnen til at slippe lyden fri af højttalerne. De forsvinder simpelt hen i lydbilledet (med fornuftigt grej foran), og kan præstere fornuftig dyb bas og temmelig store lydtryk, men bør nok suppleres med en god sub. 109 er klart mere neutral end næsten alle CV'er, og temmelig venlig i lyden. De går ikke afsindig dybt, men dybere end SL7, og så kan de naturligvis spille meget, meget højere, også med mindre forstærkere (men der skal en solid forstærker til at spille ultrahøjt). Så det er vigtigt at definere sit behov før der vælges, og du bør lytte før køb.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |