| Forfatter |
|
ShadowMage Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Nu står jeg i den situation at mine billige hovedtelefoner er gået i stykker, og jeg synes det er på tide at finde noget smartere at lege med. Men da jeg aldrig har kigget på hovedtelefoner før, så er jeg på helt bar bund angående hvad jeg skal bruge. Jeg leder efter noget i prisklassen ~500 kr.
Det er hovedsageligt til computeren, da det er den jeg bruger når kæresten ligger og sover og ikke vil vække hende. ;)
Hvis i skulle komme med nogle input til hvad der er vigtigt at se efter, eller med nogle foreslag til specifikke modeller, så er jeg meget taknemmelig. :)
Hilsen mig.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 500 kroner bør du gå efter et par Sennheiser i 400 eller 500-serien!
Det er gedigen tysk kvalitet!
Andre mærker er: AKG, Beyer, Grado. Men du får nok mest for pengene, hvis du køber et sæt Sennheiser! (I det prissegment!)
Køber du hovedtelefoner til 1000 kroner plus, så bør du nok også købe en dedikeret hovedtelefonforstærker. Så får du mere kontrol over specielt bassen.
Hovedtelefonforstærkere fåes til bare 500 kroner, men man får selvfølgelig hvad man betaler for, og det kan sagtens blive dyrere endnu!
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop hovedtelefonerne, og læg dig hen til kæresten  .
|
| Til top |
|
| |
ShadowMage Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe. ;o)
Ja, så'en kunne man også se på det. :P
Men tak for svarene, det giver mig lidt bedre chancer at finde rundt i det. Jeg kiggede nemmerlig også på nogle Beyer hovedtelefoner, men vil se mig lidt efter Sennheiser.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står pc'en i soveværelset, dvs. sidder du i nærheden af kæresten? Det har indflydelse på hvilken type du bør vælge. Hvis hun ligger tæt på duer en åben konstruktion ikke, for de spiller også lyd udad, hvilket kan være irriterende.
|
| Til top |
|
| |
Niels Vadsholt Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Står pc'en i soveværelset, dvs. sidder du i nærheden af kæresten? Det har indflydelse på hvilken type du bør vælge. Hvis hun ligger tæt på duer en åben konstruktion ikke, for de spiller også lyd udad, hvilket kan være irriterende. |
|
|
Kim har ret, men et par lukkede hovedtelefoner kan også blive en varm oplevelse hvis man sidder og spiller Battlefield 2 hele natten
Hvis det ikke lige er til spil, og sengen ikke lige står klods op ad computeren, ville jeg nok gå efter de åbne.
Bruger selv et par Sennheiser HD-590 (måske overkill), men de lyder godt, og kan bruges i flerer timer uden træthed.
Mvh. Niels.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beyer kan du også sagtens bruge. De er lidt mere civiliserede i lyden end Sennheiser, altså lidt!
Find en forhandler hvor du kan lytte til nogle forskellige modeller.
Jeg har selv haft Sennheiser HD 590, og de er altså langt bedre end den lidt billigere 400-serie!
400-serien lyder lidt af basrefleks-højttalere af den "hidsige" slags, nok bedst til "knalde-bang-spil", mens 500-serien (også de nye 515, 555 og 595) spiller mere "korrekt" rent hifimæssigt!
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ShadowMage Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oho. Mere input. Ja, nok en god idé at tøffe ned til en forhandler og teste dem an, inden man kaster sig over noget man egentlig fortryder lidt bagefter (hvem har dog ikke gjort det)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep ShadowMage; du skal lytte til dem i butikken, og har de en hovedtelefonforstærker, så lyt også til dem med den tilsluttet. Det giver en god ide om, hvordan de kan lyde med en ordenlig/kraftig hovedtelefonforstærker. Det giver mere bas, rumfornemmelse og detaljering, men du skal så lige hælde en ekstra 1000-seddel eller to i den rare hififorhandlers kasseapparat!
|
| Til top |
|
| |
Killerrabbit Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har for nyligt investeret i et par Sennheiser HD201(ca.200kr.) som får nogle varme anbefalinger i diverse test.
Og jeg må give dem, ret til prisen finder du ikke noget der lyder så godt og er så komfortable
Også de er lukkede så kæresten kan sove i fred. __________________ Rotel RC 850
Rotel RB 850
Rotel RCD930AX
Phillips FT561
Jamo S30
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369