Sendt: 23 November 2003 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har nu haft 16:9 fjernsyn i ca. 5 år, og hvis jeg skal skifte fjernsyn ud, så kunne jeg ikke forestille mig at købe et 4:3 fjernsyn.
Til normale udsendelser, får man godt nok sorte "striber" i siden, men de widescreen fjernsyn jeg har set, har alle mulighed for at zoome 4:3 billedet, sådan at man får mere ud af sin widescreen.
Men flere og flere udsendelser er efterhånden i widescreen. Stort set alt hvad DR producerer er optaget i 16:9, og det er vel bare et spørgsmål om tid, før end de andre kanaler (TV2 kom nu med i kampen...) gør det samme.
Omkring 16:9 funktionen i et 4:3 fjernsyn, så er det aldrig gået op for mig hvad det går ud på. Mit soveværelses-fjernsyn havde det, og det eneste det gjorde, var at "presse" billedet yderligere sammen. --- altså duer ikke !
Så køb et 16:9 fjernsyn, det er klart det eneste rigtige..specialt hvis du har en DVD-afspiller. Men du bør ikke (efter min mening) købe et 16:9 fjernsyn der er mindre end 28", med mindre det er til brug i et meget lille lokale.
Brian
|