Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 11:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Analog Devices converter chip?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 23 November 2003 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Kender du en chip fra AD, der hedder 1865 N og 1865 N-K? Kender du lidt til priser og ydelse i disse chip??
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 24 November 2003 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen supernørder der kender noget de AD?

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2003 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Der er en:

http://home.worldonline.dk/kbsp2/salg/HiFi_salg.htm

Personligt kender jeg den ikke - udover det, jeg kan læse mig til : http://www.analog.com/Analog_Root/productPage/productHome/0, 2121,AD1865,00.html

"Only curious" - hvad påtænker du at bruge en 18 bit AD-converter til?

MVH
Bo
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Kender du en chip fra AD, der hedder 1865 N og 1865 N-K? Kender du lidt til priser og ydelse i disse chip??

Jeg kender kun en AD1864 n-k, det er den der sidder i min Proceed dap, lyder ganskse fremragende i den sammenhæng . Men jeg kender ikke til tolerancer og andre tekniske dataér på den, for den findes ikke i deres katalog sjovt nok, så den er sikkert fremstillet til madrigal specielt.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 November 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hej Slips!

Det ville jeg nok også ønske, om det var mig, men jeg tror du skal regne med, at den i stedet er udgået.
Kedeligt - ja! Men nok lidt mere realistisk.
En konverterchip er en langhåret sag, som man ikke lige konstruerer fra bunden til små stykantal.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:
Hej Slips!

Det ville jeg nok også ønske, om det var mig, men jeg tror du skal regne med, at den i stedet er udgået.
Kedeligt - ja! Men nok lidt mere realistisk.
En konverterchip er en langhåret sag, som man ikke lige konstruerer fra bunden til små stykantal.

Muligt, men mon ikke madigal har nogen på lager hvis man skulle få brug for dem.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 24 November 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej Maxi-Kurt. Kender DU noget til AD 1865 N-K? Pris, ydelse, mm?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2003 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. High Fly!

Jeg er ikke forfærdeligt stiv i AD´s konverterchips.
Jeg mistede interessen for dem, da jeg hørte noget Proceed grej med dem i for år tilbage.
Det kan dog retfærdigvis godt have været de øvrige AD opamps i maskinen der gjorde sig gældende, men jeg kan ikke rigtigt glemme dem for en noget fersk klang og en vis overfladiskhed i lyden.

http://www.analog.com/Analog_Root/productPage/productHome/0% 2C2121%2CAD1865%2C00.html

Du kan se mere her, hvor du i øvrigt kan bestille vareprøver, hvis du føler du vil være det bekendt.

Prisen er ellers 25,5 $ for K selection

Her kan du i øvrigt læse alt om AD´s konvertere http://www.analog.com/Analog_Root/sitePage/productCategoryTr ee/0%2C2142%2Clevel4%253D%25252D1%2526level1%253D117%2526lev el2%253D135%2526level3%253D%25252D1%2526lind%253D0%2C00.html

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 24 November 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Takker

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:

Hej Mr. High Fly!

Jeg er ikke forfærdeligt stiv i AD´s konverterchips.
Jeg mistede interessen for dem, da jeg hørte noget Proceed grej med dem i for år tilbage.
Det kan dog retfærdigvis godt have været de øvrige AD opamps i maskinen der gjorde sig gældende, men jeg kan ikke rigtigt glemme dem for en noget fersk klang og en vis overfladiskhed i lyden.

http://www.analog.com/Analog_Root/productPage/productHome/0% 2C2121%2CAD1865%2C00.html

Du kan se mere her, hvor du i øvrigt kan bestille vareprøver, hvis du føler du vil være det bekendt.

Prisen er ellers 25,5 $ for K selection

Her kan du i øvrigt læse alt om AD´s konvertere http://www.analog.com/Analog_Root/sitePage/productCategoryTr ee/0%2C2142%2Clevel4%253D%25252D1%2526level1%253D117%2526lev el2%253D135%2526level3%253D%25252D1%2526lind%253D0%2C00.html

Dem lidt ferske lyd  kan nu ligså godt stamme fra BB Opa 2604 som klart er de op- amps der dominere her.Det er vidst meget få AD823 chip der sidder så vidt jeg lige husker.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej Slips!

Jeg bryder mig ikke særligt om BB opamps heller.
Men deres konvertere er efter min opfattelse suverænt de bedste.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:
Hej Slips!

Jeg bryder mig ikke særligt om BB opamps heller.
Men deres konvertere er efter min opfattelse suverænt de bedste.

Tjaa, der kan jo siges og skrives meget om op-amps, jeg har læst et sted  at en opa2604 godt kan være lidt fesk i lyden, derfor viljeg mene det er den der dominere. jeg har nu ikke tænkt mig at skifte dem ud, jeg holder meget af proceed lyden trods alt. Hvorfor de har valgt at bruge AD conv i Proceed serien ved jeg ikke, de bruger BB i ML, undtagen den nye 390S hvor der anvendes Delta Sigma.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Slips
Det er nu AD DAC chips der sidder i den 390Sér.

Digital to Analog

Conversion

Digital to analog conversion within the Nº390S is performed at anextraordinarily high level and features a Madrigal-developed, balancedimplementation of the Analog Devices AD1853a new class of multi-bitSigma/Delta DAC devices delivering superb technical performance. In addition to its unusual multi-bit architecture and unlike typical Sigma/Delta devices, the AD-1853 has a differential current output stage, which allows us to optimize the critical current-to-voltage(I/V) conversion stage with dedicated operational amplifiers posessing superlative rise time and bandwidth characteristics. Following this, a new active analog filter circuit, implemented in a differential amplifier, sums both halves of the balanced signal and provides superb common mode noise rejection in addition to its outstanding filter characteristics.

This approach to the Digital-to-Analog circuit block yields distortion and noise levels that are extraordinarily low and contributes greatly to the natural sound of the Nº390S.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:

Hej Slips
Det er nu AD DAC chips der sidder i den 390Sér.

Digital to Analog

Conversion

Digital to analog conversion within the Nº390S is performed at anextraordinarily high level and features a Madrigal-developed, balancedimplementation of the Analog Devices AD1853a new class of multi-bitSigma/Delta DAC devices delivering superb technical performance. In addition to its unusual multi-bit architecture and unlike typical Sigma/Delta devices, the AD-1853 has a differential current output stage, which allows us to optimize the critical current-to-voltage(I/V) conversion stage with dedicated operational amplifiers posessing superlative rise time and bandwidth characteristics. Following this, a new active analog filter circuit, implemented in a differential amplifier, sums both halves of the balanced signal and provides superb common mode noise rejection in addition to its outstanding filter characteristics.

This approach to the Digital-to-Analog circuit block yields distortion and noise levels that are extraordinarily low and contributes greatly to the natural sound of the Nº390S.

you rigth mr.bik.English is not my best.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes