| Forfatter |
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du en chip fra AD, der hedder 1865 N og 1865 N-K? Kender du lidt til priser og ydelse i disse chip??
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke nogen supernørder der kender noget de AD?
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
| Kender du en chip fra AD, der hedder 1865 N og 1865 N-K? Kender du lidt til priser og ydelse i disse chip?? |
|
|
Jeg kender kun en AD1864 n-k, det er den der sidder i min Proceed dap, lyder ganskse fremragende i den sammenhæng . Men jeg kender ikke til tolerancer og andre tekniske dataér på den, for den findes ikke i deres katalog sjovt nok, så den er sikkert fremstillet til madrigal specielt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips!
Det ville jeg nok også ønske, om det var mig, men jeg tror du skal regne med, at den i stedet er udgået. Kedeligt - ja! Men nok lidt mere realistisk. En konverterchip er en langhåret sag, som man ikke lige konstruerer fra bunden til små stykantal.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Kubik skrev:
Hej Slips!
Det ville jeg nok også ønske, om det var mig, men jeg tror du skal regne med, at den i stedet er udgået. Kedeligt - ja! Men nok lidt mere realistisk. En konverterchip er en langhåret sag, som man ikke lige konstruerer fra bunden til små stykantal. |
|
|
Muligt, men mon ikke madigal har nogen på lager hvis man skulle få brug for dem. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Maxi-Kurt. Kender DU noget til AD 1865 N-K? Pris, ydelse, mm?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem lidt ferske lyd kan nu ligså godt stamme fra BB Opa 2604 som klart er de op- amps der dominere her.Det er vidst meget få AD823 chip der sidder så vidt jeg lige husker. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips!
Jeg bryder mig ikke særligt om BB opamps heller. Men deres konvertere er efter min opfattelse suverænt de bedste.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Kubik skrev:
Hej Slips!
Jeg bryder mig ikke særligt om BB opamps heller. Men deres konvertere er efter min opfattelse suverænt de bedste. |
|
|
Tjaa, der kan jo siges og skrives meget om op-amps, jeg har læst et sted at en opa2604 godt kan være lidt fesk i lyden, derfor viljeg mene det er den der dominere. jeg har nu ikke tænkt mig at skifte dem ud, jeg holder meget af proceed lyden trods alt. Hvorfor de har valgt at bruge AD conv i Proceed serien ved jeg ikke, de bruger BB i ML, undtagen den nye 390S hvor der anvendes Delta Sigma. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips Det er nu AD DAC chips der sidder i den 390Sér.
Digital to Analog
Conversion
Digital to analog conversion within the N º390S is performed at anextraordinarily high level and features a Madrigal-developed, balancedimplementation of the Analog Devices AD1853—a new class of multi-bitSigma/Delta DAC devices delivering superb technical performance. In addition to its unusual multi-bit architecture and unlike typical Sigma/Delta devices, the AD-1853 has a differential current output stage, which allows us to optimize the critical current-to-voltage(I/V) conversion stage with dedicated operational amplifiers posessing superlative rise time and bandwidth characteristics. Following this, a new active analog filter circuit, implemented in a differential amplifier, sums both halves of the balanced signal and provides superb common mode noise rejection in addition to its outstanding filter characteristics.
This approach to the Digital-to-Analog circuit block yields distortion and noise levels that are extraordinarily low and contributes greatly to the natural sound of the N º390S.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Kubik skrev:
|
Hej Slips Det er nu AD DAC chips der sidder i den 390Sér.
Digital to Analog
Conversion
Digital to analog conversion within the N º390S is performed at anextraordinarily high level and features a Madrigal-developed, balancedimplementation of the Analog Devices AD1853—a new class of multi-bitSigma/Delta DAC devices delivering superb technical performance. In addition to its unusual multi-bit architecture and unlike typical Sigma/Delta devices, the AD-1853 has a differential current output stage, which allows us to optimize the critical current-to-voltage(I/V) conversion stage with dedicated operational amplifiers posessing superlative rise time and bandwidth characteristics. Following this, a new active analog filter circuit, implemented in a differential amplifier, sums both halves of the balanced signal and provides superb common mode noise rejection in addition to its outstanding filter characteristics.
This approach to the Digital-to-Analog circuit block yields distortion and noise levels that are extraordinarily low and contributes greatly to the natural sound of the N º390S.
|
|
|
you rigth mr.bik.English is not my best. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |