| Forfatter |
|
Bilbo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vores gamle Nokia 100 hz er ved at afgå ved døden, så nu vil vi have en lcd-skærm. Har vredet nettet for oplysniner, men er stadig i tvivl, så jeg vil meget gerne have nogle kommentarer fra nogen som ved lidt mere end mig.
Vi har kig på 3: Samsung LE32M61B, Phillips 32PF9830 og Toshiba 32WL66Z. har ikke kunnet sammenligne ordentligt, da de dels er set i 3 forskellige butikker + ikke modtager samme signal (alm, kabel og digi-box). Jeg vil gerne vide noget om forskelle og ligheder på de 3 skærme:
- Billede: Vi ønsker klare og skarpe billeder + en god sort-egenskab
- Lyd: Højtalernes duelighed + er der subwoofer - eller hvad de forskellige nu kalder snyde-surround
- Tuner: framtidssikring ???, DVB mv
- Pixelgaranti ??
- Features: fikse og/eller praktiske detaljer som PIP mv
- Og så vil jeg selvfølgelig også gerne vide om nogen har kendskab til at noget bedre er lige på trapperne (Nokiaen kan godt lidt endnu). Kan man forresten købe en motoriseret drejefod i "løs vægt"? Det var mange spørgsmål, men håber at nogen alligevel gider bruge tid på at gøre mig lidt klogere. Tak. 
Hilsen Evy
__________________ Bilbo
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Evy
1) Mht. billede hælder jeg mest til Toshiba og Philips. Er ikke så imponeret af Samsungs billeder som andre er.
2) Lyd - Toshiba.
3) Tuner med DVB-T ... har ingen af modellerne. Har du brug for DVB-T tuner (egen antenne) ?
4) Pixelgaranti? ... Samsung.
5) Features. Philips har motordrejefod og ambilight.
Og så mangler der måske en 6) Pris ... og her vinder Toshiba. Lige nu fås det på tilbud til halvdelen af prisen på et Philips 9830. I forhold til hvad man får for pengene, så vinder den model.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver købene foretaget over internet er pixelgaranti et eller andet sted ligegyldigt, da man bare kan gøre brug af sine 14 dages returret. Købes det i en forretning, så kræv at se det først, eller handl et sted med returret.
Hvad tuner angår, så har de fleste kabeltv eller parabol. Hvad fremtidssikring angår, så kommer der vel HDTV på et tidspunkt, hvilket alligevel kræver en ny ekstern tuner, så det er nok ikke det punkt man skal fokusere mest på. DVB-C er ikke udbredt i europæiske modeller så vidt jeg ved.
Motoriseret drejefod i "løs vægt" kan godt anskaffes, men er generelt noget billigt plastik makværk. Er det en vigtig feature, så er Philps'en nok at anbefale da den er indbygget.
Der kommer konstant noget nyt, inkl 1-2 nye display teknologier, der erstatter plasma og muligvis LCD, men disse kommer først til menneskepenge engang i 2008.
En vigtig ting at fokusere på er nok HDMI stik på bagsiden; de fleste har kun 1, hvilket ikke er nok til fremtiden. Der kommer der HDTV tuner, HD afspiller (HDDVD/BLU RAY), konsoller?, ol. Er dette umuligt at finde kan man få en splitterboks, men det er en lappeløsning.
Næste års fladskærms kollektioner har med garanti flere HDMI stik, indbygget digital tuner (DVB-T/C) og muligvis de højeste HD opløsninger (1080), men det er nok kun fra 37" og op.
Det bedste i kan gøre, er dog at se billedet før i køber tv'et, da specs ikke siger noget om selve billedkvaliteten.
En lille sidenote til lyden er at den generelt er ringe på tv'er. Idet der er tale om en fladskærm er enhederne endnu mindre/ringere end f.eks. de gamle CRT klodser. De fleste vil sagtens kunne klare tv avisen og serier, men skal der ses film eller koncerter, så skal i nok have et ordentligt anlæg tilsluttet.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
| En vigtig ting at fokusere på er nok HDMI stik på bagsiden; de fleste har kun 1, hvilket ikke er nok til fremtiden. |
|
|
Samsung: 1 HDMI Philips: 1 HDMI + 1 DVI Toshiba: 2 HDMI
|
| Til top |
|
| |
Evanesco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med SONY 32 V2000 eller Philips 32 pf 9631D med ClearLCD og Pixel Plus 3. Du skriver jo du overvejer 9830'eren, så rent pris mæssigt, så passer det vist meget godt. Samsung og Toshiba kan ikke være med når det kommer til billedkvalitet. Ved SD signal er de alle sammen lige dårlige, men Philips' Pixel Plus system er her det bedste valg til SD.
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evanesco skrev:
|
Hvad med SONY 32 V2000 eller Philips 32 pf 9631D med ClearLCD og Pixel Plus 3. Du skriver jo du overvejer 9830'eren, så rent pris mæssigt, så passer det vist meget godt. Samsung og Toshiba kan ikke være med når det kommer til billedkvalitet. Ved SD signal er de alle sammen lige dårlige, men Philips' Pixel Plus system er her det bedste valg til SD.
|
|
|
Helt enig, vil også overveje de modeller eftersom dit budget pejer i den retning.
Link:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10644& PN=1
32PF9731D modellen. Ved dog ikke om den er til salg endnu? Har set 37" model er til salg via fælleskb hos Tapeconnection. __________________
|
| Til top |
|
| |
Bilbo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres tilbagemeldinger. Er blevet klogere på noget, men så dukker der jo nye spørgsmål op. Når nogen anbefaler f.eks. Toshiba, er det så alene fordi det er i en anden prisklasse, eller får jeg rent faktisk top-kvalitet for færre penge ?? Har d.d. set på et par af de nye Phillips og må erkende, at de er ret fede, men man kommer knageme også til at betale for varen.
Hvordan er det med størrelser. Er der nogen tommelfinger-regler m.h.t afstand til TVet eller andre ting (tænker på 32" og 37")
Er der nogen der har erfaringer med at købe TV i f.eks. Tyskland. Umiddelbart så synes jeg det er lidt bøvlet med nethandel og langdistance-indkøb, for hvad er det lige man gør, hvis der er noget galt på et tidspunkt. Har hørt flere skrækhistorier (bl.a. her på siderne)
Evy __________________ Bilbo
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bilbo skrev:
| Når nogen anbefaler f.eks. Toshiba, er det så alene fordi det er i en anden prisklasse, eller får jeg rent faktisk top-kvalitet for færre penge ?? |
|
|
Hvis du med topkvalitet mener om det kan erstatte et Philips til 23 kkr - så nej 
Men Toshiba yder bedre end de fleste andre 32" TV under 15 kkr. Billederne er bedre, kontrasten er bedre. Der er god lyd, og betragtningsviklen er fin. Og så har den 2 HDMI indgange, det kan også blive nyttigt på sigt.
Læs evt. afsnittet om Toshibaen i emnet/testen: Kontrast - teori og praksis
Og læs evt. kommentarene i emnet: 32" fladskærm i 9-10.000 kr klassen?
Bilbo skrev:
| Hvordan er det med størrelser. Er der nogen tommelfinger-regler m.h.t afstand til TVet eller andre ting (tænker på 32" og 37") |
|
|
Så stort som du syntes der er plads til og penge til 
Nej, der er ingen tommelfinger regler mere. TV må gerne være store i dag.
Bemærk dog at en 32" fladskærm svarer ca. til et 34" billedrørs TV. Dette skyldes forskelle i den måde man måler skærmstørrelserne på.
Bilbo skrev:
| Er der nogen der har erfaringer med at købe TV i f.eks. Tyskland. Umiddelbart så synes jeg det er lidt bøvlet med nethandel og langdistance-indkøb, for hvad er det lige man gør, hvis der er noget galt på et tidspunkt. Har hørt flere skrækhistorier (bl.a. her på siderne) |
|
|
Hvis du ender med at vælge Toshiba, og beslutter dig inden d. 6/8, så kan du bare hoppe med på det Fælleskøb der er igang på recordere.dk.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes måske nok,at antennesignalet bør være lidt afgørende for hvor stor skærm man vælger.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| Jeg synes måske nok,at antennesignalet bør være lidt afgørende for hvor stor skærm man vælger. |
|
|
Alt med måde - men her gik spørgsmålet på 32" kontra 37"
42" er også ok til de fleste stuer.
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
|
Bemærk dog at en 32" fladskærm svarer ca. til et 34" billedrørs TV. Dette skyldes forskelle i den måde man måler skærmstørrelserne på.
|
|
|
Med mindre du ser et 4/3 program så svare det til ca. et 26" CRT.
|
| Til top |
|
| |