| Forfatter |
|
SittingDuck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg har planer om at slutte min Xbox 360 til mit surround anlæg, så jeg rigtig kan få glæde af den. Jeg er dog nok lidt af en teknik-klovn, så jeg er ikke 100% sikker på, at det jeg tror der skal gøres nu også er det rigtige, så nu vil jeg lige spørge her inden jeg køber noget forkert.
Xboxen har en optisk udgang, men dvd-afspilleren/surround anlæget den skal sluttes til har kun koaxial, så jeg gætter på man skal bruge en eller anden konverter til at ændre signalet. Problemet med det koaxial stik der er på afspilleren er, at jeg ikke ved om det er en ind eller udgang (hvis der da er nogen forskel), på stikket står der nemlig bare "coaxial". Mit system er et JVC TH-A30R, hvis det kan være til nogen hjælp.
Udstyret jeg skal bruge til det tror jeg, at jeg har fundet, jeg gør ud fra at jeg skal bruge et "Koaxial Digital Audio Kabel" og et "Optisk Digital Audio kabel". Transformeren er jeg dog lidt mere i tvivl om. Jeg har fundet nogle på www.av-connection.com, mit lille problem er bare at der er to forskellige (ved godt det her sikkert virker meget dumt og sikkert er indlysende for de fleste ), en "koaxial ---> optisk" og en "optisk ---> koaxial". Jeg vil jo umiddelbart tro at det er den sidste der skal bruges, da lyden jo skal fra 360'eren over i anlæget, men nu ville jeg lige være sikker.
For lige at opsummere, spørgsmålene er altså: er det mon en koaxial ind- el. udgang der er på min dvd-afspiller, og er det dermed overhovedet muligt at få surround på min Xbox den vej? Og hvilken konverter skal jeg bruge hvis det er?
På forhånd tak for hjælpen!  __________________
|
| Til top |
|
| |
MrCase Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have fundet noget info på dit JVC-anlæg, vil jeg da gerne komme med nogle tips. Skal du bruge et 'kabel' skal det ganske rigtigt være fra optisk til koaxialt. Når det så er sagt er det umiddelbart ikke godt at vide om dit anlæg har en coaxial indgang eller om det er en udgang. Deeet.. daarh.. der er jo sådan en alt-i-én-kasse, så om den er designet til at lege sammen med andre enheder... tja... Læs i manualen
|
| Til top |
|
| |
SittingDuck Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idéen med at læse i manualen er god nok... hvis den altså bare ikke var blevet væk! 
Men jeg kan da lige tilføje, at ved siden af coaxial stikket står der også FM 75Ω, da det åbenbart også skal bruges til at tilslutte en antenne hvis man skulle ønske det. Ved ikke om dette forværer eller forbedre situationen... det undre mig bare at der værken står noget om input el. output. __________________
|
| Til top |
|
| |
SittingDuck Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men når der nu står FM ved siden af, så må det vel betyde at der kan sluttes en antenne til, og at der dermed skal komme lyd ind igennem coaxial stikket, altså må det vel være en indgang... eller hvad? Ja jeg aner jo ikke rigtig noget om det, så jeg gætter bare lidt. Det ville dog være øv at købe noget der ikke kan bruges alligevel.... __________________
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh...
Du kan sku da ikke sende et digital signal ind på din antenne indgang!!! 
Er du overhovedet sikker på det er en surround receiver du har? Og hvis ja, er du så sikker på at den ikke har været så billig, at det kun er dvd'en der kan køre surround, og du dermed ikke har mulighed for at slutte andre digitale enheder til?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SittingDuck Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for svaret!
Jeg har tænkt lidt over det, og vil lige prøve at høre, er det muligt at skaffe sig et godt og rigtigt surround anlæg til omkring 8000,- ? Altså et sæt der både indeholder en receiver og en dvd-afspiller samt evt. højtalere (faktisk skulle højtalere helst være med i prisen). Det behøver ikke nødvændigvis være en pakke løsning, hvis det skal skaffes hver for sig og derefter sættes sammen, er det også fint nok.... __________________
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SittingDuck skrev:
|
Ok, tak for svaret!
Jeg har tænkt lidt over det, og vil lige prøve at høre, er det muligt at skaffe sig et godt og rigtigt surround anlæg til omkring 8000,- ? Altså et sæt der både indeholder en receiver og en dvd-afspiller samt evt. højtalere (faktisk skulle højtalere helst være med i prisen). Det behøver ikke nødvændigvis være en pakke løsning, hvis det skal skaffes hver for sig og derefter sættes sammen, er det også fint nok....
|
|
|
Det skulle da nok kunne lade sig gøre 
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det da tæt på ihvertfald...
4stk. DALI Concept 2 4396kr. DALI Concept CT 1099kr. DENON AVR-1306 1999kr. Pioneer DV 380 999kr.
Der kan ændres på det hele, men tror næsten det er den bedste løsning i prislejet...? Ellers så kan man muligvis finde nogle brugte højtalere, eller finde nogle ok nogle under QXL's varepartier e.lign.
Det kan jo næsten kun blive bedre end JVCs plastik sattelitter...
|
| Til top |
|
| |
SittingDuck Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder umiddelbart som nogle ok priser, som jeg nok kunne få råd til inden for de næste 3-4 måneder. Men hvad med en subwoofer? __________________
|
| Til top |
|
| |
SittingDuck Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
en subwofer er måske ikke strengt nødvendig når man har de der gulvhøjtalere, eller hvad? __________________
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En subwoofer er ikke nødvendig! Højtalerne er godtnok ikke gulvhøjtalere, men de skulle gerne kunne gengive hele frekvensspektret 
Subwooferen kan supplere med bas, men det mest væsentlige er jo i x.1 lydspor, hvor der ligger et reelt subwoofer lydspor, men jeg tør godt vædde med at Denon'en kan smide dette spor ud på de resterende højtalere der er angivet til "stor" i dens opsætning Så ingen problemer med at starte uden en subwoofer!
(Det er 5år siden jeg skrottede min subwoofer, og jeg har ikke savnet den)
|
| Til top |
|
| |
SittingDuck Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange gange tak for hjælpen, jeg vil kigge lidt nærmere på det de næste par dage. Tror jeg vil ta' ned i HiFi-Klubben og studere sagerne!  __________________
|
| Til top |
|
| |
SittingDuck Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom til at tænke på noget. Når det nu ikke er gulvhøjtalere, skal de så hægne på væggen eller hvad? For det kunne da ærlig talt godt blive lidt voldsomt at have 4 af den slags 39 cm høje kasser på væggene... __________________
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er SUB sammen med centeren én af de absolut vigtigste højtalere i et surround setup... og ikke mindst i spil.... også selvom man har et par velvoksne fronter... subben er simpelthen med til at give lydbilledet ægte liv i form af (hvis OK sub) dejlige mavesug og HUG... .... held og lykke med indkøbne...:)
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal iøvrigt bruge et HD kit med optisk lyd ud.... evt. køb det fra Monster, som gav et GEVALDIGT løft i mit billede (component) og lyd (optisk) - også selvom jeg i forvejen kørte digitalt ud via MS std. kit, som følger med premium pakken..... evt. tjek mit WWW hvor der er angivet link osv...
|
| Til top |
|
| |
SittingDuck Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for tippet med Monster component kablet, det får sgu da en vild god anmeldelse på teamxbox.com. Det skal jeg da helt sikkert ha' fat på... nu kan jeg godt nok ikke sammenligne med det standard kabel der er med xboxen, da jeg endnu ikke har fået min HD skærm, men det lyder sgu til at være alle pengene værd. Så når skærmen er hjemme må jeg ha' fat på kablet 
Hvor har du forresten købt det? __________________
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
NB: Husk at bestil pakken hvor optisk lyd kabel er med....
|
| Til top |
|
| |