| Forfatter |
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået fingre i sådan et sæt. Kommer fra en model, der vist nok hed Horizon.
Nogle der har data på denne diskant?

|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket!
Jeg har udskiftet mine Vifa Ringradiatorer med JBLerne, og småjusteret delefilteret (JBLen er mere effektiv). Foreløbig et godt skifte. JBLen er mere "sprød" i lyden, og har ikke Vifaens lidt "flagrende" karakter. LÆS: Diskanten står mere præcist i lydbilledet. Luftigheden er nogenlunde ens.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået finpudset delefilteret til JBL 066.
Og hold da kæft hvor de spiller godt. Lige den diskantgengivelse jeg elsker. Sprød, luftig og velopløst.
Endnu en gang et bevis på at JBL ved hvad de har med at gøre. Disse diskanter er trods alt 20-25 år gamle, men Vifas ringradiatorer kan godt gå hjem og lægge sig!
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
|
Og hold da kæft hvor de spiller godt. Lige den diskantgengivelse jeg elsker. Sprød, luftig og velopløst.
Endnu en gang et bevis på at JBL ved hvad de har med at gøre. Disse diskanter er trods alt 20-25 år gamle, men Vifas ringradiatorer kan godt gå hjem og lægge sig!
|
|
|
Jeg har en kammersjuk der spiller JBL med 077 diskant med stor succes , men det er jo en helt anden konstruktion . Har du hørt den så du kan sammenligne med 066? __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
finn52 skrev:
|
|
|
|
Jeg har en kammersjuk der spiller JBL med 077 diskant med stor succes , men det er jo en helt anden konstruktion . Har du hørt den så du kan sammenligne med 066?
|
|
|
Sjovt at du spørger. Jeg bruger 077 som bagudvendte supertweetere (over 10.000Hz)
Det var pga Vifa ringradiatorernes lidt mystiske spredning, jeg gav mig til at eksperimentere med bagudvendt supertweeter.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da helt vildt med 077 som bagdiskant, jeg overvejede på et tidspunkt at prøve med 077 i stedet for de originale i mine 250CC´ere men har så erfaret at den ikke går langt nok ned . Er det ikke noget med 7200hz ?
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
| Det lyder da helt vildt med 077 som bagdiskant, jeg overvejede på et tidspunkt at prøve med 077 i stedet for de originale i mine 250CC´ere men har så erfaret at den ikke går langt nok ned . Er det ikke noget med 7200hz ? |
|
|
Det er bare en supergod diskant , 077´eren. Jeg købte dem billigt i DBA ( under musikudrustning) for et års tid siden. En sjov historie, i den forbindelse: Sælger (PA mand) havde bare "øst" dem ned i en standardkasse, fra PostDanmark. Uden andet end luft til at omgive dem. Havde de taget skade af det? Nej, det er jo JBL.
Den laveste delefrekvens, jeg har set JBL bruge på dem, er 6500Hz i Jubal´erne (12dB/okt). Jeg har ikke selv brugt dem til andet end supertweetere. Hvor langt ned skal de gå i dine 250CC´ere?
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
piobyte skrev:
| Det lyder da helt vildt med 077 som bagdiskant, jeg overvejede på et tidspunkt at prøve med 077 i stedet for de originale i mine 250CC´ere men har så erfaret at den ikke går langt nok ned . Er det ikke noget med 7200hz ? |
|
|
Det er bare en super-diskant 077´eren. Jeg købte dem billigt i DBA ( under musikudrustning) for et års tid siden.
Den laveste delefrekvens, jeg har set JBL bruge på dem, er 6500Hz i Jubal´erne. Jeg har ikke selv brugt dem til andet end supertweetere. Hvor langt ned skal de gå i dine 250CC´ere?
|
|
|
Den originale deler ved 5200hz så det er et stykke fra 077, men jeg har efterfølgende sat en 1 ohms modstand på + mellem biwiringsterminalerne til disk. mellemtone så nu er der lidt styr på den lidt hidsige diskant og den øvre mellemtone er også mindre gjaldende . Så alt i alt er jeg godt tilfreds nu . inden længe skal der prøves uden modstand igen og måske med en på en halv ohm.
Der er ellers rimilig pebrede i prisen de 077´ere , det er lige før det kan betale sig at købe et sæt Jubal og hugge dem op men det ville jeg ikke nænne  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ellers rimilig pebrede i prisen de 077´ere , det er lige før det kan betale sig at købe et sæt Jubal og hugge dem op men det ville jeg ikke nænne Skrev piobyte.
Hold øje med DBA, under "andet musikudstyr". De der PA-folk sælger billigt, når de sælger. Den hedder 2405 i proff.-serien, og er identisk med 077.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
|
Der er ellers rimilig pebrede i prisen de 077´ere , det er lige før det kan betale sig at købe et sæt Jubal og hugge dem op men det ville jeg ikke nænne Skrev piobyte.
Hold øje med DBA, under "andet musikudstyr". De der PA-folk sælger billigt, når de sælger. Den hedder 2405 i proff.-serien, og er identisk med 077.
Takker , det vil jeg gøre
|
|
|
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder da billigere end jeg regnede med . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Byd dem 1800kr. for sættet, så får du dem nok!
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej finn52,
Bruger du de der JBL2405 direkte ud mod lyttepladsen, hvis ja, hvordan er spredningen? Jeg bruger selv JBL2404 dog fra 7000 Hz/24dB. Jeg har erfaret at længere nede kan den sagtens spille men detaljer går tabt. Hvordan med 2405?
Jeg tænker selv på lige at forsøge med 2405 da den er fladere i frekvensgangen over 12000 (så kan man jo spekulere på om det overhovedet kan høres (af mig) )
Jeg synes også det er en fed diskant der kan tåle noget, uden at gå i kompression, den kan give noget output når hi-hat's, bækkener etc.. får en på hatten 
Flemming
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg bruger dem som bagudrettede, reflekterende supertweetere. Jeg har ikke prøvet dem som andet end supertweetere (over 10.000Hz). OG, du har ret. Mangler man dynmik i diskantområdet, er 077 sagen!
|
| Til top |
|
| |