Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE tung i drift (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Langmack
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har lige samlet min sekundære HTPC til soveværelset og den består af flg.

Intel Celeron D 335 2.8GHz
512MB Kingston DDR Value PC3200
Asus P4S800-MX SE MicroAtx
Hauppauge PVR150MCE LP.
GeForce FX5200 128MB

Problemet er, at den er utroligt "tung" at have med at gøre - det gælder både skift mellem kanaler og generelt brug i MCE applikationen. Dvs. der kan gå ca 3-4 sekunder fra jeg trykker på guide knappen på min MCE remote, til at den dukker op.. derudover hakker den noget så grueligt når man fx skroller ned i guiden eller andre sider hvor det er muligt at scrolle ned.

Jeg er vandt til fra min anden htpc at den svarer med det samme, uden nogen form for delay. Først troede jeg at det måske var IR modtagelsen der var dårlig, men den fejler intet - har også prøvet med min anden remote, stadigt samme problem.

Umiddelbart skød jeg selv på for lidt ram, men har prøvet at smide 1GB i til test, og det samme er gældende.

Jeg har opdateret bios, hentet de nyeste chipset drivere. Eneste forskel fra min anden HTPC, er at jeg benytter mig af dekoderen fra Cyberlinks PowerDVD, hvorimod jeg benytter mig af Nvidias PureVideo på den anden.

Grunden til dette er at jeg mener FX5200 ikke understøttes af Purevideo dekoderen.

Nogle forslag?
Til top Vis Langmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langmack
 
WeezY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

måske fordi det er en Celeron..:(... ikke det bedste til en HTPC
Til top Vis WeezY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WeezY Besøg WeezY's Websted
 
Langmack
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Celeron D's ydelse er ikke SÅ ringe igen, nuvel en P4 el. AMD64 ville være at foretrække - men det var der ikke lige råd til.
Til top Vis Langmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langmack
 
Gebisset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal overveje at sætte en ekstra stang ram i maskinen. Jeg har lige prøvet at starte mit media center, og den bruger lige knap 500 mb ram ved afspilning af videofil (optaget fra tv). Din maskine er derfor muligvis meget tæt på grænsen til at den står og swapper konstant..

EDIT: Så lige at du har prøvet det :)
Til top Vis Gebisset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gebisset
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes