| Forfatter |
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken Effekt trin skal jeg købe, i priskassen 20 til 30k, må gerne være brugt.
Har kikket på Krell, Mark Levinson og GamuT.
Hvilken model er best og hvorfor, eller er der andre Effekt trin der er vær at kikke på.
Skal være 2 kanals.
M.v.H.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv dog en Krell KAV 2250, den gør rent grin med GamuT.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
kibe Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med et par rogue m150,de er ikke helt tosset
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhænger jo meget af hvilke højttalere du har!
Har du horn eller andre højttalere med høj følsomhed, er single-endede rørforstærkere jo " i spil"?
Gamut har jeg aldrig hørt fungere godt. ML er for dyrt.
Krell er kommet ned i en prisklasse, hvor det er til at betale (hvis man kan sige det)
Ellers er Bladelius, Gryphon og Plinius også muligheder...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal spille sammen med nogle Vinna Højtaler (ved ikke i nu hvilken model).
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du endnu ikke har købt højttaler endnu, vil jeg absolut ikke anbefale dig, at købe Vienna. Det er i mine ører, T-hansen pakket ind i pæne finérede papkasser.
Hvis du allerede har besluttet dig, så skal du nok på krell- eller Plinius-vognen, for at bare have en lille chance for at kunne trække et sæt vienna-papkasser. Så har du også en chance for at styre bunden...
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej janwa
Jeg synes Vienna ganske udemærkede højttalere men smag og behag er jo forskelleligt.
Jeg har sammen med mine Mahler et sæt Gamut M250 MK III monoblokke og jeg kan kun sige at der er tale om lækre sager.
Der er et par M250 MK II til salg her: http://www.highend-broker.com/highend2/product1.php?product= 318 De har været tilsalg et stykke tid så mon ikke de er til at handle med
__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |
henrikb Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
en sjælden perle !
for din egen skyld, prøv en crown studio reference I ell. II der venter noget ud over det sædvanlige
jeg er selv lige kommet i besiddelse af en reference II, der er bare HUL igennem, fik simpelthen en ny pladesamling.
mvh
henrik
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der gal med Vinna højtaler ?????
Syndes eller at de har fået gode test, bl.a. her på H4A, eller er der noget jeg har misforstået
Hvis man skal vælge højtaler, og hvad vej skal man så gå ?
Forstærker og højtaler, skulle jo passe sammen.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine øjne svarer byggekvaliteten, og endnu mere vigtigt, lydkvaliteten ikke overens med prisen.
Hvis du lægger mærke til det, så er det kun dem, der enten ejer eller sælger Vienna, som synes de er gode. (Skulle der være enkeltstående tilfælde, som ikke falder ind under ovennævnte, så beklager jeg at have misset det)
Tests kan du ikke bruge til en skid, for bladene er betalt for at skrive gode reviews (det er jo annoncørerne, der betaler skribenternes løn), og derfor er de jo indirekte nød til at skrive , at alt er godt, eller at man i det mindste skal overveje produktet næste gang, man skal ud og investere...
Brugeranmeldelser er i mine øjne lidt mere anvendelige, bortset fra, hvis de er lavet efter folk har investeret i apparatet, så er man jo ikke så objektiv længere, vel?
Men tag ud og lyt kritisk på nogle forskellige højttalere, som du har råd til, og lad være med at lade dig imponere af det tilsluttede grej, eller sælgers salgsævl. Hvis du så, efter at have være rundt og lytte på forskellige højttalere, foretrækker Vienna, så køb et sæt Vienna.
Når du har gjort det, så gør det samme med effekttrin - lån noget med hjem og prøv det af.
Happy hunting!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Effekt forstærker.
Prøv en Primare A32, sådan en har jeg og det er nok den bedste investering jeg noigensinde har gjort, altså nærst efter mine højttalere.
A32 kan høres KT radio i københavn. og de kan sikkert også give et par bud på alternativer til Vinna acustic
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville helst høre jeres bud, end KT Radio (da de kun skal sælge varen)
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er mange valgmuligheder. Men du er nød til selv at finde ud af, hvad du vil købe, og ikke lade andre "anbefale" og derved bestemme, hvad du skal købe. Herved er du et nemt offer, som enhver forhandler vil gnide sig i hænderne over, når han ser dig vade ind i butikken.
Tag ud og lyt, dan din egne erfaringer og find ud af, hvilken slags lyd du kan lide - for der er mange forskellige, som allesammen kan betegnes som både god lyd. Det afhænger af smag og temperament.
Nej, jeg siger ikke at H4A er i lommen på Vienna importøren, blot at denne er annoncør her på sitet, og derved betaler penge til H4A, og hvis H4A er interesseret i, at han fortsætter med det, så skal de nok ikke skrive særlig mange dårlige anmeldelser af hans produktet - kan du se sammenhængen?
Når man betaler for noget, forventer man at få noget for sine penge - sådan er det altid - længere er den ikke...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ønsker ellers at få nogle bud, for at havde noget at gå efter, men at
svar er, at det kan jeg selv finde ud af, hvilken hjælp
Og fik at vide at mit højtaler valget, er noget L....
Så prøver igen Effekt forstærker til 20 til 30k ?
Eller er de svar jeg kan bruge til noget:
rogue m150.
Gamut M250 MK III monoblokk.
crown studio reference I ell. II.
Primare A32.
Krell KAV 2250.
|
| Til top |
|
| |
zappafan Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Janwa
Hvorfor vil du lige bruge 20-30 kkr. på en effektforstærker, hvis du slet ikke har nogen ide om, hvilken du ønsker dig - Eller hvad du går efter?
Jeg vil forslå dig, som altid at lytte dig frem. Men en mulighed er selvfølgelig at købe noget brugt i en langt billigere ende. Personligt kan jeg godt anbefale dig Rotel f.eks. RB-1080 eller RB-1090. De kan sikkert fås til et sted mellem 6-9 kkr.
Så kan du begynde at danne dig et billede af, hvad du synes, at du mangler. Brug det som afsæt til en evt. større investering. Eller brug de ekstra penge på nogle gode højttalere, CD eller forforstærker?
Go' rejse 
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Advantage S250, Plinius SA-250, Audio Research VT-100, EAR/Yoshino 890, Rotel RB-1080 + RB1090, Pass Labs , ML 333, ældre Krell, osv...
|
| Til top |
|
| |
zappafan Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke personligt Vienna højttalerne og derfor heller ikke deres lyd (karakteristisk, hvis de har en sådan). Men et er sikkert. Der er meget stor forskel på lyden af f.eks. Krell, Rotel, ML ...
Jeg har hørt ML sammen med B&W, og det synes jeg ikke er en god cocktail. Omvendt spiller Krell og Rotel fint med B&W - Jeg vil personligt starte med Rotel til en begyndelse, da de typisk er billigere. De giver virkelig smæk for skillingen, og så er de meget musikalske.
Men hvis Vienna i forvejen hælder i den varme eller mørke retning er ML eller tilsvarende sikkert et bedre valg - Måske Ear eller Bertrams digitalforstærkere?
Fortsat go' rejse __________________ Hvo intet vover, intet vinder
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 30k kunne du snuppe en Pathos Logos, eller endnu bedre; Inpol 2 (Sun Audio har vist stadig den demomodel til salg).
Ang. højttalere, så synes jeg ikke, at du skal lade dig "narre" af de pæne og fine anmeldelser af Vienna Acoustics. I mine øre er de fuldstændig 'overhyped'. Det er ikke makværk, men der findes langt bedre alternativer i samme prisklasse. Desuden farver de lyden ekstremt meget. Men inden du foretager dig et valg, skal du nok nærmere finde ud af, hvad udstyr det skal spille med. Du snakker om en effekt til 20-30k. Hvad med pre? Der skal laves research (du skal ud og lytte), inden der investeres - især når man er oppe i dén prisklasse!
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu skal i KT for at lytte på din amp kan du jo jo gøre det på et højtalere i prisklassen. Fx sammen med dem har valgt, et sæt SA explorer, og de er bedre eller dårliger end vinna må dine øre jo afgøre, ikke test´s eller andres vejledning, det er DIT anlæg DU bestemmer.
Jeg synes i øvrrigt ikke at de der gamut er helt hen i skoven. alternativer til noget billiger kunne være A30.2 til 15 K, eller noget Densen.
|
| Til top |
|
| |