Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu efter mange anløb til at opsnappe en pladespiller til samlingen "faldet" over denne maskine på KSB til 7k. Den har 50 mm pladetallerken. Desuden kan der opsnappes en Audio Technica OC9 PU, som er ca 10 år, men stort set ubrugt til en tusse oveni hatten... En PU, som skulle være tæt opimod VDH MC10 på 3D...
Spørgsmålet er om den kan passe godt ind ind i mit AA member setup, hvor Daner Detal RIAA og Daner Expan Gold huserer?
Ja jeg har jo allerede en Luxman PD300 inde i skabet med SME armbase, men den kan jo altid blive solgt...
Hjælp, tja dette betyder vel at mit budget nu alligevel er 8-10k for en fed brugt kombi!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu alle jer 31 fedtspillere, kom nu med et be7! 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu med 64 fedtspillere UDEN at der er kommet nogle inputs. Kom nu drengerøve M/K!
Eller du tør jo bare ikke!
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er da lidt utålmodig 
Den konkrete model kan jeg ikke udtale mig om, men Scheu som mærke synes jeg generelt virker tillidsfuldt. Folkene bag lader til at være entusiaster, og jeg er såmænd også ganske tilfreds med min Scheu DIY.
En 10 år gammel pick-up vil jeg dog være lidt reserveret overfor, uanset om den ikke har været brugt (meget) eller ej... Jeg har engang læst at gummi-ophænget kan "gå" med årene, specielt hvis den ikke bliver brugt bare en smule ind imellem. For nogle år siden købte jeg en LP12 med en brugt K9 pick-up, den havde ikke været brugt i en 3-4 år vist - da opgav K9'eren ret hurtigt sin eksistens.
Rent lydmæssigt skulle AT OC9 være lidt i den tynde ende, og det var min OC7 også da jeg havde sådan en. Til gengæld også dejlig opryddet og klar opefter.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Du er da lidt utålmodig Ahhh! Endelig en som tog sig sammen! Tak for det!
Den konkrete model kan jeg ikke udtale mig om, men Scheu som mærke synes jeg generelt virker tillidsfuldt. Folkene bag lader til at være entusiaster, og jeg er såmænd også ganske tilfreds med min Scheu DIY. Spændende! Har du en link med billeder?
En 10 år gammel pick-up vil jeg dog være lidt reserveret overfor, uanset om den ikke har været brugt (meget) eller ej... Jeg har engang læst at gummi-ophænget kan "gå" med årene, specielt hvis den ikke bliver brugt bare en smule ind imellem. For nogle år siden købte jeg en LP12 med en brugt K9 pick-up, den havde ikke været brugt i en 3-4 år vist - da opgav K9'eren ret hurtigt sin eksistens. Jeg er da også lidt betænkelig ved den PU, idet jeg også har hørt det med alderen...
Rent lydmæssigt skulle AT OC9 være lidt i den tynde ende, og det var min OC7 også da jeg havde sådan en. Til gengæld også dejlig opryddet og klar opefter. Det med det tynde har jeg også læst på nettet, desværre... |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen billeder, desværre... Jeg har vekslet frem imellem en version som jeg selv har lavet (5 lag MDF limet sammen) og en model som Vitus overvejede at lancere, men så droppede. Andre har også lavet sådan en Vitus/Scheu kombo, du kan se en der ligner min på http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=194&a mp;sid=92501c5bc71d311415aa8ad1089d7e6c .
Køb eventuelt pickup'en, men ikke for 1000 kr. Så vidt jeg husker kostede den 2500 fra ny, og når den er så gammel ville jeg ikke give mere end 500, under den betingelse at den ser fornuftig ud.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en AT-OC9 og kan ikke helt følge det der med at den skulle lyde tynd? Jeg synes den er dejligt detaljeret og med en god "krop" Jeg ville dog være skeptisk over at købe en 10 år gl. PU lige meget hvor lidt sælger siger den har spillet.
Kender ikke spilleren, så en vil jeg ikke kloge mig på
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Har selv en AT-OC9 og kan ikke helt følge det der med at den skulle lyde tynd? Jeg synes den er dejligt detaljeret og med en god "krop" |
|
|
Tynd er måske for meget sagt, men i hvert fald slank Det er sådan jeg husker min OC7, men jeg var begejstret for det holografiske billede den tegnede.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Ingen billeder, desværre... Jeg har vekslet frem imellem en version som jeg selv har lavet (5 lag MDF limet sammen) og en model som Vitus overvejede at lancere, men så droppede. Andre har også lavet sådan en Vitus/Scheu kombo, du kan se en der ligner min på http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=194&a mp;a mp;a mp;a mp;sid=92501c5bc71d311415aa8ad1089d7e6c .
Køb eventuelt pickup'en, men ikke for 1000 kr. Så vidt jeg husker kostede den 2500 fra ny, og når den er så gammel ville jeg ikke give mere end 500, under den betingelse at den ser fornuftig ud. |
|
|
Netop en Vitus prototype plint var jeg tæt på at købe en dag - den er sg* lækker. Desværre sprang jeg ikke til den gang...
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Tynd er måske for meget sagt, men i hvert fald slank Det er sådan jeg husker min OC7, men jeg var begejstret for det holografiske billede den tegnede."
jeg er enig i detaljeringsgraden,men at oc 7,9,10 er alle anæmiske og nærmest bassky - det kræver højtalere med noget på hjerte i basregionerne at kunne høre/mærke det - da den opsvulmede bas fra plasticmembraner i små reolhøjtalere ikke kan afsløre den slags!
mvh/slowon
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 August 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
"Tynd er måske for meget sagt, men i hvert fald slank Det er sådan jeg husker min OC7, men jeg var begejstret for det holografiske billede den tegnede."
jeg er enig i detaljeringsgraden,men at oc 7,9,10 er alle anæmiske og nærmest bassky - det kræver højtalere med noget på hjerte i basregionerne at kunne høre/mærke det - da den opsvulmede bas fra plasticmembraner i små reolhøjtalere ikke kan afsløre den slags! |
|
|
Så vidt jeg husker havde jeg dengang et sæt Dali 800 på 15 kvm I direkte sammenligning med CD og en MM pickup virkede OC7 slank i det.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
jkjaers skrev:
Har selv en AT-OC9 og kan ikke helt følge det der med at den skulle lyde tynd? Jeg synes den er dejligt detaljeret og med en god "krop" |
|
|
Tynd er måske for meget sagt, men i hvert fald slank Det er sådan jeg husker min OC7, men jeg var begejstret for det holografiske billede den tegnede.
|
|
|
Ja-ja...men en AT-OC7 er jo ikke en AT-OC9..!
OC9'eren er ikke "tynd".
Mvh.
Nilau
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 August 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Kim Petersen skrev:
|
|
|
Ja-ja...men en AT-OC7 er jo ikke en AT-OC9..!
OC9'eren er ikke "tynd". |
|
|
Selvfølgelig, du har ret: Bare fordi de er nært beslægtede og fra samme "serie" behøver de ikke have nøjagtig ens karakteristik.
|
Til top |
|
|