| Forfatter |
|
warcaos Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg sidder og overvejer at skifte mine selvbyggede HT ud med nogle nye gulvhøjttalere. Mit valg går pt mod enten et sæt DALI Blue 3003, DALI Concept 6 eller Gale 4040. men hvad er bedst? er der nogen der kan anbefale enten det ene eller det andet?
|
| Til top |
|
| |
Greekstar Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville klart gå efter dali! gale er mere tam og tilbageholdende, med færre detaljer i diskanten.. det er en billig højttaler. det indrømmede ekspedienten i hfk lyngby også da jeg på et tidspunkt lyttede til dem...
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali dali dali. Ingen tvivl. Enhver dali spiller langt bedre end Gale, efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
warcaos Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg hælder også selv mest til dali, da dem jeg kender der har dali er godt tilfreds med det. Men er lidt i tvivl om det skal være enten dali blue 3003 eller concept 6... har nemlig ikke de vilde finanser til det :)
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du går ud på brugtmarkedet, skulle det ikke være umuligt
MVH Trutta
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyh ha, hvis Dali er det du stræber efter har du ikke særlig store krav til naturlig lyd, køb noget andet end det prikkende, skrigende, komprimerende stads.
|
| Til top |
|
| |
warcaos Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
er nu ikke helt fastlåst på det skal være dali. har også kig på nogle fra canton og magnat i tyskland.. men synes der er lidt langt ned, når nu hfk ligger lige i nærheden... desværre er der heller ikke rigtigt nogle forhandlere af dem i dk hvor jeg kan lytte til dem :(
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke hørt" cantons" modeller, men jeg synes bestemt de er flotte, så hvis de bare lyder halvt så godt som de tager sig ud, så ville jeg tage chancen og finde til Tyskland. Men jeg kan nu ikke forstå det du skriver med at de ikke findes i danmark, for det mener jeg bestemt at de gør, kan bare ikke huske hvem det lige er der forhandler dem.
Michael
|
| Til top |
|
| |
warcaos Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... har ihvertfald ikke kunne finde en forhandler så :) det lyder nok mere sandsynligt
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag ud og lyt på noget forskelligt! Bare fordi en hader Dali, behøver de jo bestemt ikke at være dårlige i dine øre  .
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Pyh ha, hvis Dali er det du stræber efter har du ikke særlig store krav til naturlig lyd, køb noget andet end det prikkende, skrigende, komprimerende stads. |
|
|
Hej Mercury
Hvad for højttalere har du selv ???
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange penge vil du smide efter højtalerne?
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at KT Radio i Odense har Canton.......de havde dem i hvert fald med, til deres messe sidste efterår. Men ellers er Dali (i mine øjne), som regel ikke noget dårligt valg.....
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Mercury skrev:
| Pyh ha, hvis Dali er det du stræber efter har du ikke særlig store krav til naturlig lyd, køb noget andet end det prikkende, skrigende, komprimerende stads. |
|
|
Hej Mercury
Hvad for højttalere har du selv ???
vh. Henrik
|
|
|
Hej Henrik,
Jeg lytter til Martin Logan og BKS-105
MEN, jeg kan sagtens få stor glæde ud af andre højtalere, der er masser af muligheder, men konkret var jeg for 2 dage siden i hifi-klubforretning og lytte på Ikon-2 og Ikon-6. Det var en skræmmende dårlig lyd disse ht'ere laver. Som om de var designet ud fra udseendet og dermed nok skulle ligne mere end de kunne levere, afgjort flotte ht'ere, men karakteristikaene var, prikkende diskant, få detaljer, kompression ved meget moderate lydstyrker, manglende bas, udemærket mellembas, ok perspektiv. Generelt en lav kvalitet på lyd. Musikoplevelse kan man godt glemme alt om, lyttetræthed på rekordtid. Dali, han skal bare male sine malerier og lade dygtigere om det med musikken .
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er nu íngen Dali fan, men er meget enig med koret om at Dali nu laver en række ok gode højttalere. Men har du et par grand til formålet, så ville jeg droppe nyt og kigge i den blå. Selv et sæt Dali 103er spiller efter mine (relative lave) standard ret godt og er mest begrænset af den forstærker du sætter til. Jeg købte et sæt til 300 kr. i den blå og de spiller faktisk rigtig godt.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
warcaos Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ca 3000kr at gøre godt med (plus/minus 500kr) så allerede der sætter det sine begrænsninger. Men det jeg ved om dali er, at 1001 spiller godt i forhold til at det er en reolhøjttaler, og at 8008eren er en rigtig god gulvhøjttaler. Ene og alene af den grund er mit håb at 3003 kan måle sig med den, selv om den er mindre på alle fysiske måder. Men skulle lejligheden byde sig, er jeg altid åbne over for andre forslag. Så er der nogen der har nogle, så sig bare til :)
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dali har de bedste speakers i alle prisklasser ! derfor der aldrig bliver solgt nogen brugt af dem..
du kommer ganske langt på dba.. ville nuppe en fra evidence serien hvis det skal være dali, ikke helt så farvelade agtig som blue serien.
snell EIII ville imo være dem ovelegne, men er jo noget ældre.. __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
warcaos skrev:
| er nu ikke helt fastlåst på det skal være dali. har også kig på nogle fra canton og magnat i tyskland.. men synes der er lidt langt ned, når nu hfk ligger lige i nærheden... desværre er der heller ikke rigtigt nogle forhandlere af dem i dk hvor jeg kan lytte til dem :( |
|
|
Det er Lydcentrum der distribuere Canton i DK http://www.lydcentrum.dk/
Du kan evt. sende en pb til bruger "hclyd" for at finde en forhandler der hvor du bor.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
warcaos skrev:
jeg sidder og overvejer at skifte mine selvbyggede HT ud med nogle nye gulvhøjttalere. Mit valg går pt mod enten et sæt DALI Blue 3003, DALI Concept 6 eller Gale 4040. men hvad er bedst? er der nogen der kan anbefale enten det ene eller det andet?
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg har klart vælge dali concept 6 har selv lige købt mine dali concept 6 for ca 3 mdr siden og de holder virkelig og lyden er kanon. Jeg har selv kigget og lyttet på både gale og mange andre men dali er den i dette pris nivaeu, der virkelig gør det bedst. Du vil helt sikkert ikke blive skuffet så. Men for en sikkerheds skyld vil jeg forslå du lytter nogle forskellige mærker og højtalerer, så du finder nogle som i din smag er lige til dig __________________ Vi skal have noget mere SKUM!!!
|
| Til top |
|
| |
warcaos Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax-Man skrev:
warcaos skrev:
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg har klart vælge dali concept 6 har selv lige købt mine dali concept 6 for ca 3 mdr siden og de holder virkelig og lyden er kanon. Jeg har selv kigget og lyttet på både gale og mange andre men dali er den i dette pris nivaeu, der virkelig gør det bedst. Du vil helt sikkert ikke blive skuffet så. Men for en sikkerheds skyld vil jeg forslå du lytter nogle forskellige mærker og højtalerer, så du finder nogle som i din smag er lige til dig |
|
|
det skal jeg helt sikkert også.. uden tvivl.. i morgen skal jeg en tur til århus, så må jeg jo se om jeg falder over et par gode butikker... der er jo en del gode der :)
|
| Til top |
|
| |