| Forfatter |
|
el_mariachi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
Er der noen som kjenner til om Sidewinder har blitt testet i noe hifi-blad?
High Fidelity måske?
Er også interesert i å høre om brukererfaringer med Sidewinder, lydsignatur osv.
regards
el_mariachi
|
| Til top |
|
| |
el_mariachi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
****BUMP****
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
el_mariachi Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg gjort.
Det er da vel noen som har Sidewinder?
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_mariachi skrev:
Det har jeg gjort.
Det er da vel noen som har Sidewinder? |
|
|
Miju har Sidewinder http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10408&P N=2&TPN=1
Iøvrigt kan du bruge søgefunktionen. Der kommer 3 sider med tråde hvis du skriver "Sidewinder" i søgefeltet. Jeg har ikke tjekket dem alle så nogle tråde omhandler måske amerikanske luft-luft missiler 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
sjonas Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lc-audio havde et link til et norskt hifi-magasin der testede Zapsolute 4.1 og Sidewinder I, jeg kan dog ikke huske hvilket magasin. linket er fjernet efter III'eren kom til.
Har iøvrigt selv haft Sidewinder II men lydbilledet faldt ikke i min smag, jeg vil kalde det for lyst og lidt fesen i det, sikkert fingeraftrykket fra opampen ad825. Sidwinderen blev solgt til fordel for en audio 04! som dog er sendt til de evige hifi-marker til fordel for en anden gammel svend.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt en brugt Sidewinder 2 som jeg lige har sat til for første gang. Når den er varmet igennem skal jeg lytte i aften
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
el_mariachi Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Har købt en brugt Sidewinder 2 som jeg lige har sat til for første gang. Når den er varmet igennem skal jeg lytte i aften
|
|
|
Fint, da må du du fortelle om hvordan den lyder
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Har købt en brugt Sidewinder 2 som jeg lige har sat til for første gang. Når den er varmet igennem skal jeg lytte i aften  |
|
|
Vaaaaaaaaaaaa, var det ikke på tide med det lytteindtryk? Jeg vil da gerne høre lidt om den sidewinder (og se billeder) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
|
|
|
Jeps lad os høre! nu må den da være varm  __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Fiddoo skrev:
|
|
|
Jeps lad os høre! nu må den da være varm
|
|
|
Det er den også. Skal nævne at det startede med at jeg droppede mit sorround, og nu kører ren stereo. Havde en NAD T163 sorroundforforstærker, som jeg så solgte. Var derfor på jagt efter noget andet. Den rare Hr. Jensen (Vassago) lånte mig en lettere brugt Audia Flight Pre, som han tilbød mig til en fornuftig pris. Den var selvfølgelig klasser bedre en NAD´en, men grundet uforudsete udgifter, havde jeg ikke mulighed for at købe den. Faldt så over en SW 2 til 2600 kroner og købte den. Og lad mig bare slå fast: Den hænger ikke på en Audia Flight Pre, men kommer ganske tæt på. Bassen er er fast, rund og fyldig, som passer fint til mine højtalere. AFP´en er mere fast og præcis. Mellemtonen, f.eks. ved stemmer, er meget præcis og lækker at høre på. Der er masser af rum og her er de 2 meget ens, vurderer jeg. Diskanten er fin og velopløst og aldrig trættende. AFP´en er klart bedre her. Den er ufattelig luftig og lækker hvor SW2´eren er knap så velopløst. Det er her den største forskel er. Dynamikken virker meget ens måske med et plus til AFP´en. Ialt er SW´en klasser bedre end NAD´en, men hænger knap på en AFP. Daglig brug og indtryk. Nu har jeg det sorte kabinet, som jeg ikke syntes er særlig kønt. Desuden er de røde tal heller ikke min livret. Når man betjener volumen, klikker det kraftigt fra relæerne. Ved hvert spring på 9 db. klikker det svagt i højttalerne. Her er AFP aldeles støjfri. Fjerbetjeningen er bare en kedelig plasticdims, bruger alligevel en Logitech 885, men den virker fremragende i modsætning til AFP´en som er katastrofal dårlig. Er der ikke nye batterier i og peger man ikke helt præcist med den, ja så virker skidtet ikke ! Jeg er så ved at lave nogle ændringer: Ny bagplade laves med nye bøs. Derved bliver alle stelveje afbrudt separat via relæer. Desuden vil den køre som dual mono. Forpladen, som er sortmalet aluminium, bliver glasblæst og 2 nye knapper drejes i aluminium og glasblæses. Resten af kabinettet slibes ned og bliver sprøjtelakeret i sort. Desuden bliver min riaa (Vincent) indbygget i kabinettet. Slutteligt skal siges: Min plan var hele tiden at bygge en Sidewinder 3, men den er i restordre uden at man kan få besked om hvorfor hos LC Audio ? Havde jeg haft kassen, havde jeg beholdt Audiaen. Den er simpelthen for lækker og lyder også bedre end Sidewinderen. Men nyprisen er så også 32000 kontra 8000 ! Det var ordene. __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja prisen er da til at have med at gøre, derfor er jeg også lidt nysgerrig på andres erfaringer omkring SW. De erfaringer jeg har med 2.3se og The end er ikke ovenud positive eller sagt på anden måde de harmonerer absolut med resten af setupet.
Jeg er så ved at lave nogle ændringer: Ny bagplade laves med nye bøs.
Derved bliver alle stelveje afbrudt separat via relæer. Desuden vil den
køre som dual mono. Forpladen, som er sortmalet aluminium, bliver
glasblæst og 2 nye knapper drejes i aluminium og glasblæses. Resten af
kabinettet slibes ned og bliver sprøjtelakeret i sort. Desuden bliver
min riaa (Vincent) indbygget i kabinettet.
Spændende lad os nu se det når du bliver færdig
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
slotman Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Testen der henvises til findes stadig på LCaudios hjemmeside, blot under Zapsolut MK4.2.
Det er en test fra Norske Audio.
Har selv ejet en Sidewinder 2. Lyden er til den pris der forlanges for den, ganske habil, men når det så er sagt, så kan den ingenlunde følge med ægte highend udstyr. Dertil mangler den transperent, overblik og ro.
Man skal være opmærksom på at Sidewinder har meget lav forstærkning, så hvis man har en effektforstærker der har lav følsomhed, og f.eks en tuner eller båndoptager der har meget lavt output. (Ikke unormalt at en tuner eller båndoptager har output på 0.3-0.5v, hvor en Cd-afspiller typisk har 2V eller mere) så kan det godt blive et problem at udstyre effektforstærkeren fuldt ud.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
slotman skrev:
Testen der henvises til findes stadig på LCaudios hjemmeside, blot under Zapsolut MK4.2.
Det er en test fra Norske Audio.
Har selv ejet en Sidewinder 2. Lyden er til den pris der forlanges for den, ganske habil, men når det så er sagt, så kan den ingenlunde følge med ægte highend udstyr. Dertil mangler den transperent, overblik og ro.
Man skal være opmærksom på at Sidewinder har meget lav forstærkning, så hvis man har en effektforstærker der har lav følsomhed, og f.eks en tuner eller båndoptager der har meget lavt output. (Ikke unormalt at en tuner eller båndoptager har output på 0.3-0.5v, hvor en Cd-afspiller typisk har 2V eller mere) så kan det godt blive et problem at udstyre effektforstærkeren fuldt ud.
Du har ret i den ikke hænger på High End udstyr. Det er også min erfaring, da jeg jo har haft en Audia Flight Pre at sammenligne med. Men taget i betragtning af at Audiaen koster 4 gange så meget, syntes jeg den hænger ganske godt på. Desuden gav jeg kun 2600 for min, hvlket gør den til et, efter min mening, ganske godt køb. Jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds. Havde jeg pengene, stod der en Audia Flight Pre i stuen i stedet for. Men somme tider må man nøjes med det næstbedste. Når man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få. 
Mvh |
|
|
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |