| Forfatter |
|
thg3 Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken surround receiver vil folk anbefale optil max. ca. 5000 kr. (men helst omkring de 4000 kr.)?
Jeg har kigget på disse:
Harman Kardon AVR 135/140/235 evt. 240 som koster 5799 kr.
Marantz SR4600/5600
Denon AVR-1706/1906/2106
Yamaha RXV-559/659
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan fint anbefale NAD 753v2, til prisen så lyder det jo nok ikke meget bedre... Til gengæld spiller den ikke særlig højt, på trods af at strømforsyningen er meget kraftig, og så har den heller ikke alle de her legetøjs funktioner, som mange af de andre har, i form af DSP funktioner osv. Men hvis du kan leve uden, så spiller den rigtig fint!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
| Kan fint anbefale NAD 753v2, til prisen så lyder det jo nok ikke meget bedre... Til gengæld spiller den ikke særlig højt, på trods af at strømforsyningen er meget kraftig, og så har den heller ikke alle de her legetøjs funktioner, som mange af de andre har, i form af DSP funktioner osv. Men hvis du kan leve uden, så spiller den rigtig fint! |
|
|
I en noget anden "boldgade" kan jeg anbefale dig at tage et lyt på nogle af Arcam´s AVR modeller. De kan indimellem findes brugt til omkring denne pris du har fastsat og i min verden meget bedre bud.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
micma18 skrev:
| Kan fint anbefale NAD 753v2, til prisen så lyder det jo nok ikke meget bedre... Til gengæld spiller den ikke særlig højt, på trods af at strømforsyningen er meget kraftig, og så har den heller ikke alle de her legetøjs funktioner, som mange af de andre har, i form af DSP funktioner osv. Men hvis du kan leve uden, så spiller den rigtig fint! |
|
|
I en noget anden "boldgade" kan jeg anbefale dig at tage et lyt på nogle af Arcam´s AVR modeller. De kan indimellem findes brugt til omkring denne pris du har fastsat og i min verden meget bedre bud.
|
|
|
Det er rigtig at arcams recievere er vidunderlige, men tror han vil få det svært ved at finde dem til de priser... Der er trods alt ikke mange af dem på brugtmarkedet.
Hvis det skal være en af de ovennævnte, så vil jeg klart gå efter Harman/Kardon... Dette er mit bud...
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Lige for øjeblikket er jeg ikke surround mand, men har været det.
I tidernes morgen valgte jeg Onkyo frem for H/K.
Evt. køb i Tyskland, der er ofte en del at spare...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte Marantz SR5600 fra tapeconnection.dk for nogle uger siden (pris: 4k), og indtil videre er jeg yderst tilfreds med den. Det er dog
desværre lidt svært for mig at bedømme dens kræfter endnu, da jeg bare har nogle 25 år gamle B&O højtalere spændt for (jaja, det skal der
laves om på). Men maskinen virker da kompetent nok, der kan da skrues pænt meget op, og har trods alt ikke oplevet af den havde problemer
med at spille 5 højtalere op samtidigt. Men igen, de højtalere er ikke så store
Tag og lyt lidt på dem hvis du har mulighed.
|
| Til top |
|
| |
thg3 Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan de små Harman Kardon modeller levere nok effekt sammenlignet med f.eks Yamaha RXV-559/659?
Altså jeg vil bare frem til at jeg ikke skal blive skuffet, for Harman Kardon's watt opgivelser er nu noget mindre end de andre, specielt i forhold til Yamaha, men Harman Kardon's er nu nok mere realistiske end de andre!
|
| Til top |
|
| |
jørgen.s Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv lige købt H/K AVR 335 til 5200 kr. ved Audiovision i skive og den spiller fremragende sammen med Dali concept. Mht .til kræfter så kan jeg sige at jeg har både hørt Yamaha rxv 757 og Marantz. og sony før jeg købte. Der var der klart flest kræfter i H/K. Marantz er også rimelig strømstærk. Så du kan rolig købe H/K eller Marantz.
|
| Til top |
|
| |
Stampe Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon 1906 får jo en strålende anmeldelse herJeg har selv 2106 og har intet at udsætte på den. Og hvis du køber den hos Audiosound sparer du 600 kr. i forhold til HFK.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke højttalere skal de spille med?
Hvis det er "tunge" ht'ere, altså at de er svære at trække, vil jeg gå efter H/K, Marantz, eller nad. Min erfaring siger at Denon giver op for let.
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du kigget på Cambridge Audio 540R V.2 ? Den koster 3499.- i
hifi- klubben har den selv og kan ikke være mere tilfreds man får
rigtig meget for pengene... Held og lykke med det
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Rec eiver/CAMBRIDGE_540R_v_2_surround_receiver_Soelv.htm#
P.s Denne dvd vil passe rigtigt godt dertil: Cambridge dvd89 den står
til 1999.- d.v.s ca. 5500.- for sættet og du får virkelig også flot
design til de penge....
Igen held og lykke med dit køb....
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det må være brugt, så er der en H/K AVR-230 til salg i køb-salg-bytte sektionen her på siten for 2.099 kr. Det er sgu' næsten foræringspris...
Nå ja, det skal lige nævnes, jeg har intet med sælgeren at gøre...
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|