Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-40M61B PC via HDMI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SimonLassen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har købt ovenstående TV, som jeg forrester er godt tilfreds med.

Mit problem er følgende. Når jeg vil forbinde min HTPC til det via et DVI-HDMI kabel så kan jeg ikke få TV'et til at kører 1360*768 som skulle være den optimale opløsning. Når jeg sætter PC'en til den opløsning som kommer der bare et "lille" billede på skærmen (altså det fylder kun 1/3 af skærmen) og det er ikke særligt tydeligt.

Jeg har også prøvet at sætte den til 1280*720, her fylder billedet lidt for meget men er i en pæn kvalitet. Jeg kan ikke finde en funktion hvor jeg kan justere billedet så det passer til skærmen. Det er ikke særligt mange pixels der mangler, ca. det der svarer til start kanppen.

Hvis jeg bruger et VGA signal kan tv'et sagtens kører 1360*768.

Er der nogen til kenden en løsninger på mit problem, sådan at jeg kan kører 1368*768 eller 1280*720 over HDMI?

p.s

Jeg bruger et ATI 9800 PRO.

MVH

Simon

Til top Vis SimonLassen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SimonLassen

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Den optimal opløsning er egentlig 1366x768, men det kan dit grafikkort ikke outputte(Ati X1k samt nvidia kort kan godt). Det er muligt at det ville virke med 1366x768 men jeg tvivler. Hvis du søger på forskellige fora vil du se at konsensus er at Samsung kun giver 1:1 pixelmapping via VGA.

Hvis 1280x720 fylder mere end det synlige skærm område så er det skaleret op, og selvom det ser pænere ud end det andet (nedskalerede) billede, ser det sandsynligvis meget pænere ud via VGA.

Få fat i et test mønster så kan du bedre vurdere hvor godt billedet er indstillet, du kan jo passende besøge min ny kreerede wiki på http://pixelmapping.wikispaces.com :)
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes