| Forfatter |
|
kengel Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal købe et fladskærms TV, men er meget i tvivl omkring hvilken størrelse jeg skal vælge.
Jeg kommer til at side 3,10 meter fra TV'et så jeg havde tænkt på et 32" eller et 37" TV.
Umiddelbart tror jeg selv at et 37" bliver for stort, så et 32" er nok mest passende, men er der en tommelfingerregel for hvilken størrelse man skal vælge alhængig af hvor langt man sidder fra TV'et?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig, der er en "grundregl" der siger at meter=1 tomme. Personligt synes jeg det er lige lidt nok og ville også vælge 37" hvis det var mig, men som sagt, reglen der er vist sådan det er hvis man kigger i bøgerne for den slags.
Michael
|
| Til top |
|
| |
kengel Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv hørt en anden grundregel som hedder, at man skal sætte et komma sådan at et 37" bliver til 3,7 meter og 32" bliver til 3,2 meter.
Samtidig er denne afstandsafgivelse et minimum, hvilket betyder at man ved et 37" minimun skal være 3,7 meter væk og derfor går grænserne sådan:
32" = 3,2 til 3,6 meter og 37" = 3,7 til 4,2 meter?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Hej med dig, der er en "grundregl" der siger at meter=1 tomme. Personligt synes jeg det er lige lidt nok og ville også vælge 37" hvis det var mig, men som sagt, reglen der er vist sådan det er hvis man kigger i bøgerne for den slags.
Michael |
|
|
fedt 42m fra et 42" flad  , så kan jeg bedre forstå at folk kan leve med kvaliteten
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kengel skrev:
|
Jeg skal købe et fladskærms TV, men er meget i tvivl omkring hvilken størrelse jeg skal vælge.
Jeg kommer til at side 3,10 meter fra TV'et så jeg havde tænkt på et 32" eller et 37" TV.
Umiddelbart tror jeg selv at et 37" bliver for stort, så et 32" er nok mest passende, men er der en tommelfingerregel for hvilken størrelse man skal vælge alhængig af hvor langt man sidder fra TV'et? |
|
|
der er mange regler, men det afhænger mere at kvaliteten af billedet end størrelsen! Jeg sidder ca. 3m fra 110" og det er ikke så dumt. jeg har set 32" LCD som på den afstand ikke var til at holde ud.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| der er mange regler, men det afhænger mere at kvaliteten af billedet end størrelsen! Jeg sidder ca. 3m fra 110" og det er ikke så dumt. jeg har set 32" LCD som på den afstand ikke var til at holde ud. |
|
|
112% enig! Af samme årsag er det som regel intet problem at kigge på et (godt) 37" plasma, på samme afstand som et 32" LCD. Jeg ville vende spørgsmålet anderledes: Når nu plasma leverer de bedste billeder i praksis, og 37" er det mindste plasma, er 3.10 meter så for tæt på til et 37" plasma? Det er det ikke - og hvis det er (hvilket er yderst personligt, og derfor er tommelfingerregler ikke altid brugbare), så er man som du siger sådan set også for tæt på til et 32" LCD...
Jeg sidder ca. 3-3,5 meter fra et 84" lærred, og er så småt begyndt at overveje om det alligevel ikke skulle have været lidt større. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
kyhn skrev:
| der er mange regler, men det afhænger mere at kvaliteten af billedet end størrelsen! Jeg sidder ca. 3m fra 110" og det er ikke så dumt. jeg har set 32" LCD som på den afstand ikke var til at holde ud. |
|
|
112% enig! Af samme årsag er det som regel intet problem at kigge på et (godt) 37" plasma, på samme afstand som et 32" LCD. Jeg ville vende spørgsmålet anderledes: Når nu plasma leverer de bedste billeder i praksis, og 37" er det mindste plasma, er 3.10 meter så for tæt på til et 37" plasma? Det er det ikke - og hvis det er (hvilket er yderst personligt, og derfor er tommelfingerregler ikke altid brugbare), så er man som du siger sådan set også for tæt på til et 32" LCD...
Jeg sidder ca. 3-3,5 meter fra et 84" lærred, og er så småt begyndt at overveje om det alligevel ikke skulle have været lidt større.
|
|
|
Er helt enig i forskellen på LCD og plasma.
Vi sidder kun 2,5 m fra fjernsynet og det er lige i underkanten selv til de gode LCD'er på 32" men det fungerer fint med vores 42" plasma, hvilket er en af de primære grunde til at valget faldt på det. Det er altså sjovere med 42" frem for 32"  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
kengel Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt præcist overvejer jeg at købe et philips lcd tv model 9731D, men jeg er i tvivl om 37" tommer bliver for stort når jeg kun sidder omkring 3,10 meter fra TV'et?
eller skal jeg vælge en 32"?
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og antennesignalet ??
|
| Til top |
|
| |
kengel Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabel TV fra TDC
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Otto, TC skrev:
kyhn skrev:
|
|
Jeg sidder ca. 3-3,5 meter fra et 84" lærred, og er så småt begyndt at overveje om det alligevel ikke skulle have været lidt større.
|
|
|
Er helt enig i forskellen på LCD og plasma.
Vi sidder kun 2,5 m fra fjernsynet og det er lige i underkanten selv til de gode LCD'er på 32" men det fungerer fint med vores 42" plasma, hvilket er en af de primære grunde til at valget faldt på det. Det er altså sjovere med 42" frem for 32" 
|
|
|
Ikke enig! Jeg har et 46" Samsung LCD - og med et fornuftigt signal leverer den et meget flot billede - også på 2 meters afstand. Først hvis signalet bliver meget dårligt, begynder det at se mindre godt ud - men det gjorde det også på vores 32" CRT - og vil utvivlsomt også se lige så dårligt ud på en plasma. I køkkenet har vi derimod en 15" Samsung LCD - og den viser tydeligt, hvis signalet er dårligt - så moralen må være: Et godt LCD leverer et lige så godt billede som "så meget andet" - en mindre god LCD "afslører" et dårligt antennesignal tydeligere end så meget andet.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder 3,5m fra et 43" plasma og det måtte godt være endnu større - man vender sig hurtigt ;O) jeg ville roligt købe det 37" - når den første uge er gået, er det ikke stort mere...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |