Du vil faktisk altid få bedre resultat med eks. singlewire til 700 kr. end du vil få med biwire og 2 x 350 kr.
Du vil også opnå bedre resultet (som oftest) med for 700 kr. singlewire kabel, end du vil med for 700 kr. biwirings kabel..
mvh.
Biwiring anbefaler jeg KUN! hvis du skal biampe, og så med samme kabel begge steder..
Ligeledes anbefaler jeg det også KUN! hvis der deles mellem diskant & mid. samlet og så til bas. og dette under 200 Hz. (max. 300)
Til mindre to vejs systemer anbefaler jeg aldrig biwiring!...
Det er ikke forsjov at flere seriøse velrenomerede konstruktøre / firmaer er gået bort fra eller aldrig har ville anvende biwiring, og især ikke hvor det ikke skulle være absolut en fordel med biamping eller aktiv deling mm.
Hvor biwiring VIL give det sidste pif og kunne være en forbedring er teoretisk når du ikke længere kan få bedre kabel, og så lige laver biwiring med de to aller bedste og ypperste.. men sålænge du kan få et bedre vil dette bbedre kabelr i singlewire være overlegent..
For at illustrere det jeg lige sage, så hvis man nu tænker at du køber NordOst kabler.. og anskaffer Valhalla, og finder dette det aller ypperste der er at i dine øre få!.. så vil biwiring med to modeller under aldrig komme op vedsiden af single wiring med dette Valhalla!... MEN! du vil selvfølgelig kunne opnå en marginal forbedring med biwiring med to Valhalla.. (for du kan jo ikke få bedre eller komme højre " på rang / kvalitets stigen inden for det mærke i hvertfall)
Jeg vil til en hver tid eks. singlewire med ET sæt Taralabs RSC. Decade Gen2 end jeg vil biwire med to af modellen under der er RSC. Master Gen2..
MEN! selvfølgelig biwirede jeg helst med to sæt Decade!..
Nu er det dog sådan at jeg selv faktisk biwire med et par nummer billigere kabel (men samme mærke : Taralabs) på bas, men det er fordi jeg biamper samt køre aktiv deling til bas systemet, OG! (VIGTIGT!!) deler til bas under 150 Hz.
Så her er der ligsom ikke rigtig nogen vej uden om...
Med biwiring til bassen når den er under 200 Hz. når det påkræves af biamping og eventuel aktiv deling, så behøves det anvendte kabel ikke at være helt af samme kvalitet, jeg kan her sagtens slippe fint afsted med at biwire med Taralab's noget billigere RSC. Prime500
DOG bliver bassen en bitte smule bedre med eks. et RSC. Reference Gen2 hvad jeg planlægger at anskaffe.. MEN! her over eks. Master Gen2 eller det bedste Decade Gen2 vil være overkille og lidt spild af penge, da jeg har testet og ikke kunne finde yderligere forbedring i bassen med kabler OVER Reference Gen2...
Hvis DU påtænker at biwire en to vejs, eller en fler vejs hvor "delefrekvensen" hvor der deles / biwires eller "splittes" (om man vil?) ligger over 200 Hz. vil jeg kraftigt tilråde samme kabel (fabrikat, kvalitet, mærke / type) begge steder!!.. og HELST! bare single wiring med ET rigtig godt kabel til alle de penge du nu har til rådighed..
mvh.