| Forfatter |
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg sidder lige og kigger mig omkring hos BJMusik, da jeg falder over fanebladet "regler".
Punkt 4: "Dørsalg (Butikken, afhetning) Der er ingen returret".
Sådan som jeg forstår det, siger de at jeg ingen returret har hvis jeg køber varen i butikken.
Dette stemmer, i min verden, ikke overens da jeg mener at butikker skal give 7 dages fuld returret, såfremt varen er i ubrudt emballage (medmindre andet er aftalt).
Har jeg misforstået noget eller er det BJMusik der er på gale veje?
Nosferatu
__________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
|
Hej,
Jeg sidder lige og kigger mig omkring hos BJMusik, da jeg falder over fanebladet "regler".
Sådan som jeg forstår det, siger de at jeg ingen returret har hvis jeg køber varen i butikken.
Dette stemmer, i min verden, ikke overens da jeg mener at butikker skal give 7 dages fuld returret, såfremt varen er i ubrudt emballage (medmindre andet er aftalt).
Nosferatu
|
|
|
Nej jeg mener absolut at du har forstået det rigtigt, men de har et problem for "dørsalg" er ikke lovligt!
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen lovpligtig returret i dk (bortset fra postordrekøb). Det er alene en service butikkerne yder. Den lidet heldige betegnelse "dørsalg" i deres regler må antages at være fra deres dør, og så er det såmænd lovligt nok
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved har butikker ikke returret ved dørsalg, Dørsalg (Butikken, afhetning) Der er ingen returret og er ikke ulovligt. det er kun vis man handler på nettet man har 14dages returret
|
| Til top |
|
| |
Vandreren Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
nosferatu89 skrev:
Hej,
Nosferatu
|
|
|
Nej jeg mener absolut at du har forstået det rigtigt, men de har et problem for "dørsalg" er ikke lovligt! |
|
|
Det BJ-music forstår ved dørsalg er du rent fysik selv henter varen i butikken og når du gør det, mener jeg ikke du har nogen returret, medmindre det er aftalt eller butikken skilter med det.
Med meget varm hilsen
Stig __________________ Enhver so synes bedst om sine egne grise
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey, så har jeg misforstået. Troede der med "dørsalg" mentes at "forretningen" foregik ved ens egen dør, det er nemlig ikke lovligt.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så det er IKKE ulovligt. Mange tak 
Lige et spørgsmål til:
Hvis jeg så køber over nettet, pakker varen ud og ser at den ikke passer ind rent farvemæssigt (skal købe en cd holder), kan jeg så returnere varen, så længe jeg har original emballage?
Og hvad hvis jeg finder ud af at varen er ødelagt ved forsendelse? Skal jeg så betale for porto derned?
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 14 dages returret er der netop for at kunden kan vurdere varen, når denne modtages. Så du må godt pakke den ud og derefter sende den tilbage. Er embalagen ødelagt (af dig, ikke posten) eller giver det sælger et meget højt tab, kan dette trækkes fra returbeløbet. Det er dog oftest kun noget der sker i retten, det vil ikke ske ved normal returnering.
Er produktet ødelagt ved ankomst er den defekt, hvorfor den går under reklamationsretten. Denne siger at køber skal gøres omkostningsfri ved brug af reklamationen. Så du skal altså ikke selv betale porto ved fejl/mangler. Det skal du dog ved brug af de 14 dages returret.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Er produktet ødelagt ved ankomst er den defekt, hvorfor den går under reklamationsretten. Denne siger at køber skal gøres omkostningsfri ved brug af reklamationen. Så du skal altså ikke selv betale porto ved fejl/mangler. Det skal du dog ved brug af de 14 dages returret. |
|
|
med mindre det er ændret siden jeg sidst har studeret købeloven tæt, så er jeg ikke enig i at køber ikke skal betale porto. Har du henvisning til hvilken paragraf det står i, så kan jeg læse lidt op.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
notional skrev:
|
Er produktet ødelagt ved ankomst er den defekt, hvorfor den går under reklamationsretten. Denne siger at køber skal gøres omkostningsfri ved brug af reklamationen. Så du skal altså ikke selv betale porto ved fejl/mangler. Det skal du dog ved brug af de 14 dages returret. |
|
|
med mindre det er ændret siden jeg sidst har studeret købeloven tæt, så er jeg ikke enig i at køber ikke skal betale porto. Har du henvisning til hvilken paragraf det står i, så kan jeg læse lidt op.
|
|
|
Sakset fra http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/13/koebeloven /§78 stk. 4: Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Witzel indlæg gik på når man benytter sig af den 14 dages returret og ikke når produktet har en fejl/mangel.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Jeg tror Witzel indlæg gik på når man benytter sig af den 14 dages returret og ikke når produktet har en fejl/mangel. |
|
|
Arh. De omkostninger tror jeg bestemt køber må betale. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |