| Forfatter |
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Har kigget lidt efter tråde omhandlende receivere, men kunne ikke finde en tråd der kunne svare på mine spørgsmål, så håber I kan svare.
Har en Marantz sr7500 receiver og er på udkig efter en nyere med lidt bedre surround.
Har tænkt på følgende: De nye pioneer ax2 og ax4. Og den nye denon 2807.
Kan I anbefale en af dem eller måske en helt anden. JEg synes godt nok det er en jungle at finde rundt i, og ved slet ikke hvilke feuteres jeg skal kigge efter.. Hvad med de nye hd formater?
JEg skal ud at lytte i morgen, men vil godt lige høre jeres mening først. Max pris ligger på 10.000 men helst omkring de 8.000.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
Har en Marantz sr7500 receiver og er på udkig efter en nyere med lidt bedre surround. |
|
|
Hvad er du mere konkret utilfreds med?
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg synes marantz spiller helt kanon i stereo, men efter at have hørt denon synes jeg deres receivere lyder bedre i surround. Oveni det, så passer marantz lyden ikke helt perfekt med mine dali suite højtalerserie.
Er der nogen der ved, hvor man kan få demonstreret pioneers surround receivere? bor i nærheden af aalborg.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har et bud på hvornår denon smider deres 3807 på gaden? ved godt det er ren spekulation men man kan vel regne det ud alt efter, hvornår de andre modeller kom ud...
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro at 3807 kommer om ca. et ½ års tid
Jeg vil IKKE anbefale dig at gennemføre den "opgraderingen" du planlægger. Tidligere byttede jeg selv receiver 1-2 ganger om året fordi der var kommet en ny feature, eller bare fordi jeg var nyskærrig på hvordan en tilfeldig receiver lød. Jeg har så heldigvis blevet klogere siden den gang.
Lyden af din 7500 fejler absolut intet sammenlignet med de andre receiveren du ser på, så den eneste grunden for at opgradere vil være features. Det du "mangler" er rumkorrektion og HDMI. Rumkorrektionen er godt nok god på både Pioneeren og Denonen, men forstærkerdelene er nok ikke lige så gode som de i din 7500. AX4 er den Pioneer receiveren med mindst målt effekt i testene hos Homecinemachoice på lang tid, og også i andre tests jeg har læst får den kritik for at tabe pusten ved høje volum. Denon har en tynd lyd, og det er ikke sikkert at det vil falde i din smag.
Om det nu er så at du har penger på lommen der brænder findes der nok andre ting at købe der vil gøre mere for lyden end en ny receiver. Om du forteller hos hvad dit resterende anlæg består af vil du garanteret få masser af forslag til hvad du skal købe  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret.
Jeg har den nye og store dali suite højtalere hele vejen rundt, pånær subben.
Er hdmi bedre til overførsel af lyd en I-link og denonlink? jeg er snotforvirret mht hdmi og alle de andre tilslutningsmuligheder der er kommet frem. Dengang det bare hed optisk eller coax, der var det sku til at finde ud af
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, det er rart at få sat nogle ting på plads
Har lige et spørgsmål mere:
Denon 3806 har en 32 bit floating processor og pioneer ax4 har en 48bit. Er denons 32 bit ligeså godt som pioneers 48bit? og hvor meget har det egentligt at sige?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Processoren i seg selv har ikke så voldsomt meget at sige for resultatet, men måske mere for hvor lang tid det tager at komme frem til det. Forskellen ligger i softwaren, og i den senere tid har producentene blevet meget hemmelighedsfulle omkring den så det er svært at sige om den ene er bedre end den annen __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
jeg kommer lige flyvende ind fra sidelinien .. Når du nævner du har DALI Suite hele vejen rundt, tør jeg godt anbefale en reciever fra Harman Kardon. F.eks. AVR 435 - 635 - 7300..
Personligt er jeg meget tilfreds med den lyd der kommer fra mit HK - DALI Suite system... ( man er jo nok lidt skadet )
Men hvis du alligevel står og vil ud og lede efter ny reciever syntes jeg klart du bør give HK en chance...
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |