| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette problem er ikke direkte medie-center-relateret, men jeg gætter på der er mange herinde der har erfaringer med PVR-500 fra Hauppauge.
Jeg skal optage noget fra VHS ind og overspille til DVD (jeg ved det - totalt newbie-spørgsmål ;-)..
Jeg er ligeglad om det er via Composite eller S-video. Originalkvaliteten er alligevel forfærdelig... Mit problem er bare at jeg slet ikke kan få signal igennem. Jeg har prøvet DScaler, AMCap, WinTv32/2000 og Windows Movie Maker. Jeg har installeret nyeste drivere, men ingen af disse programmer kan vise noget som helst signal fra hverken s-video og composite. Lyden går fint igennem, men intet video-signal.
I DScaler sker der dog det at når jeg vælger det rigtige input, skriver den ikke længere "no input detected" i bunden af skærmen. Den skriver nu den deinterlace-metode som den benytter. Den detekterer altså at der er signal igennem, men kan ikke vise det. De andre programmer fanger intet andet end lyden.
Jeg har selvfølgelig testet at der kommer signal ind. Jeg har testet med to forskellige kilder i både mit TV og i computeren, men intet held med computeren...
Er der et eller andet dumt jeg overser her i denne situation. Der må være nogle skarpe knive i nogle skuffer derude der kan hjælpe mig.
På forhånd tak!
__________________ mvh,
Mathias
- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
|