Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: [Hjælp] Ny Forstærker. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jah, nu er det desværre på tide at skifte min højtelskede MF A1 ud, da den en kanel er sprunget og omskifteren igen har problemer.

Så nu er det lidt træls at høre musik når alle højtlere sidder i en kanal...

Nu skal jeg ud på nye græsgange, og finde en forstærker, jeg vil meget nødig over 1500, men kan måske strække den lidt..

Brugt selvfølgelig, gammelt, nyt lige meget.

det kommer til at spille med mine BKS 107 HT'er, i et 14-16 kvm. værelse..

Det er dog prisen der lokker mest.. Men også det jeg har mulig for at ændre Bass og Tribel osv...
Og at den har 4 højtlerudgange.

Men jeg kunne måske godt tænke mig at der var mulighed for at udvide med en sub en gang?

Men kom glad.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Nu lagde jeg i hvert fald et bud på forstærkeren... Hvis jeg vinde rog den alligevel ikke er noget for mig, må jeg jo sælge den:)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Spændende...

Ellers er Ebay.de også et sted at lede!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

hvad med denne?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=20188

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Jo det er egentlig et udmærket bud, det er forresten vigtigt at der er en phono indgang. Men hvis man ikke kan modstå må jeg jo købe seperat Riaa..

Må hellere vente til jeg ser om jeg vinder den anden auktion:)

All Vintage

Billedeupload guide

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo sådan set også prøve en NAD 3020. Den er jo også så billig at den kan sælges igen uden tab hvis du ikke kan lide den. Efter hvad rygtet siger er den jo kanon!

Ellers kan du jo prøve og kigge lidt efter nogle ældre Luxman forstærkere. Det er lækkert!

En søgning på luxman:
Hifi4all

DBA

Specielt denne annonce er i øjnefaldende synes jeg. Jeg har selv forstærkeren L-230 (den i annoncen er nummeret større) og den spiller rigtig godt synes jeg. Den er jeg meget tilfreds med. Den er fra 1985 og gør stadig jobbet rigtig godt.

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Du kunne jo sådan set også prøve en NAD 3020. Den er jo også så billig at den kan sælges igen uden tab hvis du ikke kan lide den. Efter hvad rygtet siger er den jo kanon!

Ellers kan du jo prøve og kigge lidt efter nogle ældre Luxman forstærkere. Det er lækkert!

En søgning på luxman:
Hifi4all

DBA

Specielt denne annonce er i øjnefaldende synes jeg. Jeg har selv forstærkeren L-230 (den i annoncen er nummeret større) og den spiller rigtig godt synes jeg. Den er jeg meget tilfreds med. Den er fra 1985 og gør stadig jobbet rigtig godt.

Nu har jeg jo Luxman pladespiller, så det er nok heller ikke helt dumt:)

All Vintage

Billedeupload guide

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes i hvert fald det er et rigtig rigtig godt tilbud.
Nu ved jeg ikke om dine højttalere er svære at trække? Luxman'en har jo ikke uanede krafter men den giver en meget behagelig og rigtig lækker lyd. Og hvis dine højttalere ikke er for hårde ved den spiller den også højt stadig med god lyd til følge. Jeg synes i hvert fald det er værd at se nærmere på.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Øhm....    min bror har den Luxman-amp.....    han stiller ikke så store krav og hører sjældent musik for alvor. Den er fx fin til at høre P1 om søndagen
Min største frygt er at der en dag går punk i en sammenkomst i nærheden af hans anlæg...   jeg ved godt hvor han ringer hen, når den blå røg kommer ud af højttalerne....

For 1500 dask kan man få noget der er meget bedre. Med lidt tålmodighed måske endda en 5L15 i god stand. Den basker den L235'er helt tilbage til de japanske 80'ere
Her er min - med fedtfingre og i dårligt lys:

Den gav jeg forøvrigt 400 kr for, men det var nu også meget billigt....

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg har kan også godt vente til der dukke noget af det helt rigtige op, så finde rjeg bare lige en midlertidig amp

All Vintage

Billedeupload guide

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Øhm....    min bror har den Luxman-amp.....    han stiller ikke så store krav og hører sjældent musik for alvor. Den er fx fin til at høre P1 om søndagen
Min største frygt er at der en dag går punk i en sammenkomst i nærheden af hans anlæg...   jeg ved godt hvor han ringer hen, når den blå røg kommer ud af højttalerne....

For 1500 dask kan man få noget der er meget bedre. Med lidt tålmodighed måske endda en 5L15 i god stand. Den basker den L235'er helt tilbage til de japanske 80'ere

/vilmann

Hmm tja fordi han ikke stiller store krav kan den jo godt være god - jeg fandt den bedre end et par kæmpemæssige Pioneer Amps (stereo), en gammel Harman/Kardon kæmpe (dual mono og hele molevitten), en kæmpemæssig gammel NAD og desuden andre Luxman amps. Har prøvet mere forskelligt og for mig er den Luxman det der virker i forhold til de andre. Men dermed ikke sagt at du ikke kan få noget der er meget bedre til den pris - ork - man skal bare være heldig.

Anyway hvad er det for en forstærker der er på billedet?

Mvh.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:

vilmann skrev:

/vilmann
Hmm tja fordi han ikke stiller store krav kan den jo godt være god - jeg fandt den bedre end et par kæmpemæssige Pioneer Amps (stereo), en gammel Harman/Kardon kæmpe (dual mono og hele molevitten), en kæmpemæssig gammel NAD og desuden andre Luxman amps. Har prøvet mere forskelligt og for mig er den Luxman det der virker i forhold til de andre. Men dermed ikke sagt at du ikke kan få noget der er meget bedre til den pris - ork - man skal bare være heldig.Anyway hvad er det for en forstærker der er på billedet?Mvh.

5L15

/vilmann

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej LouBP

Jeg har haft Marantz 64'eren (storbroderen), jeg ville gerne havde byttet lige over med din MF'er..så jeg blev hurtig træt af lyden af den. ( har dog senere haft andre Marantz 'ting' (CD-16, super maskine))....jeg byttede min med en lille ION-System forstærker og så kom der vel-lyd .men smag og behag....du ved.

Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg forventer heller ikke bedre lyd på grund af dette her skift, jeg forventer bare at den virker til je ghar råd til at opdatere igen:)

All Vintage

Billedeupload guide

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Lou,
du skal finde 400 kr mere, og håbe på at den her Exposure ikke er solgt endnu: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45589429

/vilmann

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Det lyder som et fornuftigt bud!

Er dog nok en lidt anden lyd end mf'eren, med lidt mere kant og gang i den, og lidt mindre behagelighed. Men det er noget af det gode, og jeg tror ihvertfald ikke du bliver træt af den lige med det samme!

Og så lyder den jo nærmest perfekt - det er da rigeligt 400 værd, ikke at skulle bekymre sig om skrattende potmeter og omskiftere..

Snup den, Lou !

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:

Er dog nok en lidt anden lyd end mf'eren, med lidt mere kant og gang i den, og lidt mindre behagelighed. Men det er noget af det gode, og jeg tror ihvertfald ikke du bliver træt af den lige med det samme!

Og så lyder den jo nærmest perfekt - det er da rigeligt 400 værd, ikke at skulle bekymre sig om skrattende potmeter og omskiftere..

Snup den, Lou !

S.R

Jeg får først lige min løn på Mandag(Næste uge) Kan bare godt lide at være på forkant med tingene;)

Jeg tror egentlig godt jeg kan finde de penge til en lidt dyre amp... Hvis det skal være..

Må lige vente og se..

Men som "Dolph" siger Har jeg altid gerne vil prøve rørgrej, men samtidig vil jeg gerne prøve en amp fyldt med kræft og sammen med en sup... Står lidt i mellem.

All Vintage

Billedeupload guide

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
LouBP skrev:
S.R Vaughan skrev:

Snup den, Lou !

S.R

Jeg får først lige min løn på Mandag(Næste uge) Kan bare godt lide at være på forkant med tingene;)

Jeg tror egentlig godt jeg kan finde de penge til en lidt dyre amp... Hvis det skal være..

Må lige vente og se..

Men som "Dolph" siger Har jeg altid gerne vil prøve rørgrej, men samtidig vil jeg gerne prøve en amp fyldt med kræft og sammen med en sup... Står lidt i mellem.

Subwoofere hører ikke hjemme i et stereoanlæg.

Hvis det var Surround så kunne det være Sub var en god idé men i et stereoanlæg skal du hellere sigte efter 2 højttalere som dækker det frekvensområde du ønsker dækket og så holde dig til dem.

Exposure har en engagerende perspektivfyldt lyd med attack og tenderende henimod den lyd du nok ville finde i flere rørforstærkere i den billige ende af markedet.

"dolph"

Nu ser jeg også en del film, det er mere der jeg tænker på subben;)
Jeg er ellers normalt ikke til subs i stereo anlæg, men alt skal jo prøves.

Jeg tror jeg vi lfinde noget der har nogle kræfter gemt, og er strømstærk...

Nogen der har lyttet til "Acurus DIA 100" kan fortælle lidt om den?

All Vintage

Billedeupload guide

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes