Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvor mange benytter rør!!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Glowing-Tube
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Kunne godt tænke mig at vide hvor mange der har rør-grej, jeg tænker her på rørforforstærkere samt rørudgangstrin, med rør hele vejen igennem.

Mvh

Til top Vis Glowing-Tube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glowing-Tube

Basilman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Der er rør hele vejen igennem i min hjemmelavet "6N1P tube OTL headphone amp", den lyder forresten ufattelig godt sammen med mine Sennheiser HD 650, skulle du blive intresseret i at lave en hovedtelefonforstærker, så er der mange at finde på www.headwize.com

Til top Vis Basilman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basilman

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej GLOWING-TUBE

Jeg har rør hele vejen i for og effektforstærkerne som består af :

FORFORSTÆRKER:      LECTRON PA50

EFFEKTFORSTÆRKER:MICHAELSON and AUSTIN TVA-1   2x70W

De to har det bare rigtig rigtig godt sammen, og spiller med en klarhed og ikke mindst en masse dynamik. Et amerikansk og engelsk tidskrift har på et tidspunkt kåret effekten til en af de tre bedste forstærkere i verden, og det uanset prisen

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Allerførst; hvorfor har vi rør-audiophile ikke vores egen linie, når nu dem med HTPC har det?

Jeg er lige startet som rør-bruger, og det bliver jeg ved med at være, til den dag de lægger mig i en jættestue, medbringende et righoldigt udvalg af færdigbrugte effektrør! (Offergave, naturligvis)

Integreret MingDa på bare 13 watt, snart med Siemens 6922 og RCA 6080, hæ!

http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341321.htm

Hovedtelefonforstærker MingDa, og den skal også have NOS-rør senere!

http://www.china-highend-hifi.com/prod01123412231.htm

Og så mangler jeg bare en rør-bufferet USB-DAC og..........

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Glowing-Tube
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg oprettede denne tråd, fordi jeg selv er en gløende, hæ hæ tilhænger af rør, jeg har det ligesom F.Christians, skulle det være muligt den dag jeg går bort, ville jeg gerne have kisten udført som et rør, selfølgelig med indbygget glød.

Jeg har hørt MICHAELSON and AUSTIN TVA-1 som du bruger Jensmarius, og kan kun tilslutte mig at den lyder godt, en anden ting er at den også måler godt. Det ville være skønt om vi havde vores egen linje, da jeg hverken er til Hol....... eller Thu..... eller Den...... som  jeg let og elegant springer hen over.

Mvh Glowing-Tube

Til top Vis Glowing-Tube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glowing-Tube

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej glowing-tube

Det glæder mig at du har hørt en MICHAELSON and AUSTIN TVA-1.Du er så en af de få der har haft den fornøjelse. Hvor og hvornår har du hørt den, og kombineret med hvad??

Hvad spiller du iøvrigt selv på og hvilken musik lytter du "MEST" til?

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Glowing-Tube
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Hej glowing-tube

Det glæder mig at du har hørt en MICHAELSON and AUSTIN TVA-1.Du er så en af de få der har haft den fornøjelse. Hvor og hvornår har du hørt den, og kombineret med hvad??

Hvad spiller du iøvrigt selv på og hvilken musik lytter du "MEST" til?

Hej

Sorry det er en MICHAELSON and AUSTIN TVA-10, samt  den tilhørende forforstærker med 12 rør, jeg har hørt, nede ved min kammarat, højtaleren vi benyttede var Altec-Lansing model 14 modificeret med Heil-air diskanter i stedet for de orginale Materay horn, han har sættet endnu. Jeg har også været med til at skifte rør på en MICHAELSON and AUSTIN TVA 200 16 stk. EL34 skulle der skiftes.

Jeg har næsten altid spillet på mine egne hjemmebygede rør-slæder, pt: spiller jeg på en den sidste jeg har lavet, den benytter 4 stk. 6C33C-B i udgangen samt 10 andre rør, som forforstærker benytter jeg min højt elskede McIntosh MX 110 tuner som har indbygget forforstærker 14 eller 15 rør i den også, så der er gang i 30 rør når jeg lytter til radio.

Mine højtalere er hjemmebyggede, med Heil-air diskanter som jeg også har lavet, se dette link hvor det meste er http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32382&K W=Glowing%2DTube

min musik smag går lidt i retning af jazz

Mvh

Glowing-Tube

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej der Rør nørder  !

Jeg bruger en Audio Note P3 på 2*9 disel wat  mit ønske er og få en DA konverter på rør men det skal nok komme, jeg håber at finder en til en god pris der lyder godt, Audio Note er en af mine faruriter men prisen.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lidt rørgrej, men det er primært for sjov, fordi det er nemt at rode med og ikke koster noget at lave.

Jeg har følgende:

Ontech konverter med rørbuffer (6SN7 i SRPP-kobling)

Dynaco ST70 med ny 500VA transformer (og snart Hammond 1650R), Tetrodekoblede Tungsol 6550C, GE JAN 12AT7WA/WC indgangsrør, Tubes4hifi indgangsprint, Jensen kobberfoilie overføringskondensatorer, nye keramiske sokler, over 4000uF, riken overføringsmodstande, 10db modkobling. 2x56w.

Rørforforstærker 6SN7 SRPP-kobling med 1500uF og 3 stk. 20H chokes i forsyningen.

Leak Stereo 20. (transformer til rep hos VRT), riken overføringskondensatorer, Jensen overføringskondensatorer, nye indgangsbøsninger og nye udgangsterminaler.

Det primære (referencesystemet) er dog transistorbaseret og kommer fra Advantage (Bladelius).

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

hej

jeg ved ikke om jeg passer ind her men jeg har en Pathos logos som har rør i ingangen.....det er en af de her hybrid forstærker....den spiller fantastisk,, jeg kan bare ikke blive træt af at høre på den lige meget hvad jeg sætter på

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Cary Audio forforstærker      og

Cary Audio SE40 monoblokke.

Købt hos SK Sound for 12-14 år siden. Spiller så godt, at jeg ikke nænner at skille mig af med det (har fået adskillige gode tilbud)

Driver Quad ESL57, og gør det GODT! Signalkilde (primær) LPT m. Decca London pu.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Glowing-Tube
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

Købt hos SK Sound for 12-14 år siden. Spiller så godt, at jeg ikke nænner at skille mig af med det (har fået adskillige gode tilbud)

Driver Quad ESL57, og gør det GODT! Signalkilde (primær) LPT m. Decca London pu.

Hej Finn52

dejligt at høre du er glad for dit anlæg, og ikke som mange skifter grej hele tiden. Jeg kender ikke dit trin, står SE for single-ended eller special-edition?

Har du haft dine Quad i lige så mange år, der må ikke være mange tilbage af dem.

Mvh

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

rør kan alsor et eller andet har selv en hjemmebygget  rørforforstærker med ecc 803s og cca rør + rør dac med cca rør begge ting spiller aldeles fremragende og kunne aldrig finde på at skifte dem ud spiller i øvrigt sammen med bånd og lcaudio (lars clausen) udstyr
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Glowing-Tube skrev:
finn52 skrev:

Hej Finn52

dejligt at høre du er glad for dit anlæg, og ikke som mange skifter grej hele tiden. Jeg kender ikke dit trin, står SE for single-ended eller special-edition?

Har du haft dine Quad i lige så mange år, der må ikke være mange tilbage af dem.

Mvh

Tak for de pæne ord, men jeg var oprindeligt en af dem, der skifter hele tiden.  Det stoppede på forstærkerfronten, da Børge Sørensen solgte Caryerne til mig (SE: Special Edition. Alle komponenter er 1%)

OG, det stoppede på højttalerfronten, da min søn gjorde et sandt kup, på et garagesalg. Han købte Quad´erne til mig, helt extremt billigt. Der har aldrig været "pillet" i dem. Det eneste minus ved dem er, at de er army-grønne. Men, når de nu lyder som de gør, så.............!

Jeg må tilstå, at jeg har et alternativt anlæg, at lytte på: Hjemmebyggede højttalere, Accuphase E202, og MicroMega CD. Men........, det bliver ikke brugt så ofte som det andet.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Rør hele vejen siger i. Jeg har rør fra antenne til højtalere.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Har da lidt rør her hjemme.. en Original A8T Cd med Rør udtgang. hvorvidt den har en "rør lyd", har jeg for lidt erfarings grunnlag til at udtale mig om.. Dog vurderer at forsøge å udkifte rørene for at høre om det er nogen forskeld.

Edit: Pt så er det et par Russia 12AU7 rør i. nogle der har forslag til oppgraderings rør?

Glowing-Tube
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
Rør hele vejen siger i. Jeg har rør fra antenne til højtalere.

Den var god

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

David:  HVordan kan du sige at det ikke koster noget at lave?  et ordenligt effekttrin koster i stumper let 30-40k
Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

bruger rør her,
til effekt: en singel endet med 211 trioden med 813 som driver og et par gamle quicksilver monoblokker fra ca 1984
til forfor: en caryaudio og en hjemmelavet med 6922 samt en hybrid riaa rør/transistor

Har også prøvet noget forskelige indenfor rør igennem tiden.

Tubes rules    

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Nu er det godt nok ikke i mit stereosetup, men der sidder et Sovtek 6922 på mit bundkort i PC´en, det må da også kunne tælles med

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes