Forfatter |
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 14 November 2013 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 14 November 2013 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 14 November 2013 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny boks med dreje switch er nu tilsluttet på gruppe AV6 (Camera). Den gamle trykknap switch boks var blevet ustabil. Den nye har 3 x indgange og 1 udgang.
Den nuværende boks er en stereo model, og da jeg kun har behov for digital S/Pdif coax kabel tilslutning, som transportere både højre og venstre linie signal, benyttes de nederste RCA ind og udgange ikke.
HQ audio omskifter 3 ind / 1 ud kan købes her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 29 November 2013 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 27 December 2013 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådløse aktive højttalere.
Jovist de findes, men slet ikke i samme seriøse udgaver, som Dynaudios Xeo 3, en ægte audiophile-højttaler. Xeo 3 er en meget seriøs trådløse High-End højttaler, som kun skal have strøm og signalkilde for at spille. Dynaudio Xeo 3 er prissat som tilsvarende trådløse tilbud fra Sonos, B&O og Bose. I denne henseende er Xeo 3 miles foran konkurrenterne, i form af dens naturlige levering af tonal finesse.
Dynaudio Xeo 3 er en aktiv Hi-Fi højttaler med 27 mm soft dome-diskant og en 14.5 cm basenhed. Højttalerne er ikke bare trådløse, men også fjernebetjent, så volumen kan justeres, dermed er der heller ikke brug for en forforstærker, som normalt ved aktive højttalere.
Xeo 3 accepterer musik med en bit-rate og samplerate på op til 24-bit/48 kHz, ligesom Xeo 3's sender-modulet ikke komprimerer signalet. Indbygget er 2 x 50 watt digitale klasse D - Delefilter: Digitalt (DSP), og indbygget D/A konverter (DAC).
Xeo 3 er forberedt til brug i flere rum, da et enkelt Xeo sender-modul kan transimttere signaler til tre sæt Xeo-højttalere, og hver enkelt højttaler kan styres individuelt med sin egen fjernbetjening. Højttaleren kan placeres op til 50 m væk fra senderen.
Lyden er åben, detaljeret og med virkelig god dybbas. Un-plug and play. Tænk ikke på højttalerkabler, software, eller IP adresser, ingen D/A konverter. Kun strøm og en lydkilde, så er der ren musik-nydelse for entusiaster!.
Fra Hifi Test.de.
Dette sæt trådløse Dynaudio Xeo 3 højttaler, bliver mit næste køb. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1444
|
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æhh...Peter...du skal passe noget bedre på dit udstyr !
Din iPad viser Rasmus Seebach fra Spotify. Det svarer nogenlunde til at sende ren forvrængning ind i højttalerne
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 23 Januar 2014 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Rysz
Spotify Premium, giver op til 320 Kbps. Så kan det ikke blive bedre på nuverende tidspunkt. Derfor foretrækker jeg også at lytte til dts 5.1 surround lyd fra f.eks -
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 23 Januar 2014 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har idag bestilt et sæt Dynaudio Xeo 3 trådløse aktive højttaler med tilhørende transmitter og fjernbetjening.
Kan købes her. til en samlet pris.
Vare(r): 1 x DA-XEO3R-BH Dynaudio Xeo 3 trådløse højttalere, inkl. fjernbetjening, Sort højglans, 1 par - 9999,00 DKK 1 x DA-XEOTRA Dynaudio Xeo sender/trasmitter - 1999,00 DKK 1 x EXP-SHIP01 Forsendelses/fragt omkostninger, privatpakke/brev (momsfri) - 85,00 DKK 1 x EXP-SHIPDISC01 Rabat, Fri Forsendelses/fragt i Danmark på udvalgte produkter ved onlinekøb -70,00 DKK.
Dynaudios Xeo 3 højttalerne er udstyret med deres legendariske driver teknologi, finjusteret til perfektion.
Håndbygget af deres håndværkere i Skanderborg. Integrering af de berømte diskanter og ultra-raffinerede basenheder for hvilke Dynaudio med rette er berømt blandt de mest kræsne hi-fi entusiaster. I kabinet sidder en 27 mm soft tekstildome diskant og 14.5cm bas med kunststof membran / mellemtone driver fremstillet af Dynaudios MSP (magnesiumsilikat polymer) kegle, og tilsammen dækker de en frekvensgang fra 48Hz til 22kHz. I hver Xeo 3-højttaler ligger en digital klasse D-forstærker på 50 Watt. Det svarer til 200 W/kanal i et anlæg med passive højttaler og en enkelt stereoforstærker. Xeo 3 vejer 6,4 kg. pr. stk.
____________________________________________________________ ____________________
Nu tænker jeg så over hvordan Dynaudios Xeo 3 skal indgå i mit øvrige set-up på en måde, så mit tv ikke altid skal tændes bare for at kunne høre musik.
Min Apple TV3 boksen, er tilsluttet BeoVision 7 TV, med et HDMI kabel. Dette giver mulighed for at streame fra min iPad til ATV3, til BV7 via HDMI indgangen ved at aktivere BV7 med Beo4. (IR link)
Tager jeg min iPad mini og går på Spotify og vælger Airplay til Apple TV 3 boksen starte ATV3 op, uden at BV7 TV's tilsluttede højttaler spiller med. Apple TV3 boksen kan tilsluttes med et optisk toslink kabel til Dynaudio's transmitter, så kan jeg streamer trådløs audio til Dynaudio Xeo 3 højttalersæt nr.1. Musik og lydstyrke vælges på iPad.
Altså: Ønskes at streamer trådløs lyd fra netværket / NAS-Serveren, allene over Dynaaudio Xeo 3 højttalerne, benyttes iPad til at tænde Apple TV3 boksen.
Ønskes at streamer trådløs audio fra netværket / NAS-Serveren, både over BV 7 tv's tilsluttede højttaler, og Dynaaudio Xeo 3 højttaler sæt nr.1, benyttes BEO4 plus min kommando for aktivering af ATV3. Så tænder BV 7 og via IR link tænder og slukker ATV 3 boksen.
Dynaudio's medfølgende fjernbetjening benyttes mm. hvis man f.eks har tre sæt Xeo 3 højttaler, og vil tænde set 1-2-3 op enkelt vis. Eks Nr. 1 for skrivebord plasering. Nr.2 for f.eks køkken/alrum plasering.
Xeo 3 højttalerne skal være skrivebords / køkken-alrums højttaler, efter behov. Nu kan de jo flyttes rundt (vægt 6,5 Kg), og skal kun tilsluttes 230Volt. Senere bliver der måske tilføjet ennu et sæt Xeo 3.
Stor set bruges min computeren ikke som lydafspiller. Så det er ikke en afløsning for afspilning af div. herfra, de nye højttaler skal bruges til, selv om de delvis står ved pc'en
Jeg har tidligere skrevet at jeg vil finde en løsning der giver mulighed for at spare lidt på mit BeoVision 7 TV. Til det nye lydsystem kommer op at køre, køres alt audio via BV7.
F.eks 1) Når vi ser TV- 2) Video fra Oppo Blu-ray afspiller.- 3) Streamning af Spotify via iPad til ATV 3.- 4) Streamning af Netflix film.- 5) Streamning af lyd, billeder og video fra NAS-server.- 6) Fra PC, fordi jeg foretrækker lyden fra lydkortes digital udgang.- 7) Fra DAB/FM tuner fordi jeg foretrækker lyden fra digital udgangen.- 8) Digital audio fra Cayin CD-252. CD afspiller.- 9) En gang imellem analog lyd fra min Beogram TX pladespiller.
I alle de tilfælde hvor jeg ikke sidder decideret og høre musik, men musikken køre samtidigt med man foretager sig andet, skal de trådløse Dynaudio Xeo 3 højttalere tage over. Det er f.eks (3)- (5 lyd)- (6)- (7)- (8). __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 24 Januar 2014 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan påtænker du at tilslutningen skal være i tilfælde af (6), (7) og (8)?
Disse er hos dig nu tilsluttet til BV7-digi/coax via en switchbox, hvis jeg husker ret.
Xeo 3 transmitteren har (udover usb-indgangen) én digital indgang - som er toslink.
Og den vil du bruge til ATV-boksens udgang/AirPlay - (3) og (5).
N.B. Lad du bare ATV-boksen stå i standby - den bruger sølle 0,8 watt.
Du behøver ikke at bruge dens remote - den vågner på Airplay-signalet.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 25 Januar 2014 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
|
Sendt: 25 Januar 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kun har brugt den ene indgangs-port (på billedet den røde) ligger udgangs-signalet vel også kun på denne - og ikke på begge?
Men det er jo nemt at teste.
Ellers du må nok have fat i (endnu) en y-adapter
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 25 Januar 2014 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
|
Sendt: 25 Januar 2014 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig 'DIP"-løsning!
Do-It-Pensionist-løsning!
P.S. Der blev også lige råd til et nyt køkken - for de sparede penge, hva'?
MM
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
|
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må de Xeo3 da snart være ankommet!
MM
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudios aktive/ trådløse Xeo 3 High-End højttaler, er landet.
Det hele kom samlet med posten kl. 14.00. Jeg havde lavet en ekstra bestilling som beskrevet, og den nåede at komme med. Jeg har nu spillet/lyttet på alt muligt musik dagen igennem. De lyder virkeligt godt, så mine forventninger efter at have læst en masse om Dynaudio Xeo 3 er bestemt blevet indfriet. Den del af opsætningen hvor iPad streamer til Apple tv 3 køre rigtigt fint, også i køkken-alrum, hvor jeg lavede første opstilling på køkkenbordet. Tænder jeg BV 7/ Apple tv 3, spiller det hele med, og jeg oplever ikke ekko fra køkken-alrum. Den lille fjernbetjening der fulgte med, er en mulighed for lysregulering, og eller klares det direkte på iPad'en, alt efter hvad der er nærmest. Det jeg ikke har fået til at virke endnu, er konverteringen fra coaxial til optisk, umiddelbart virker det som om konverteren eller den optiske Y adapter ikke virker efter hensigten. Jeg har testet de 5 optiske S/Pdif kabler jeg har fået leveret med, og de virker som de skal. Fra en RCA Y adapter på switch boksens udgang - (den hurtigste løsning). Her fra en ½ meter coaxial kabel tilsluttet en "coaxial til optisk konverter" med tilsluttet strømforsyning. Fra konverterens optisk udgang til en, af to indgange på en optiske Y adapter. Den anden indgang er tilsluttet med et optisk kabel fra ATV3 boksen. (Jeg har tjekket retningen) Y adapter 2 ind 1 ud). Endnu et optisk kabel fra udgangen til Xeo 3's transmitter boksen, som i denne opsætning ikke vil skifte fra rød til blå som fortæller der er hul igennem. Dette ender nok med at blive nat arbejde. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
|
Sendt: 29 Januar 2014 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan en firkantet sko-karton-lignende kasse være 'flot' 😏
MM
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
|
Sendt: 29 Januar 2014 kl. 05:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har MM intet godt at sige, må vi lade andre gøre det.
Se div. test af Xeo 3.
Det virker ikke med den optiske Y adapter til denne opsætning, så jeg har bestilt en 3 vejs optisk manuel audio switch i stedet for. Her __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
|
Sendt: 29 Januar 2014 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en moderne 16:9 computer-skærm - med pianolak - til overs.
Måske kunne du være interesseret i den
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger
|
Sendt: 29 Januar 2014 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
"Det jeg ikke har fået til at virke endnu, er konverteringen fra coaxial til optisk, umiddelbart virker
det som om konverteren eller den optiske Y adapter ikke virker efter min hensigt."
Hvordan går de med dette lille problem nu?
MM
|
Til top |
|
|