| Forfatter |
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige erhvervet en Sony MDS-JA3ES minidisc-afspiller, jeg skulle bruge til lidt radio-optagelser.
Men knappen der skal bruges til at skifte frem og tilbage i numrene er knækket. Har lidt overvejet om det er noget jeg selv kan skifte, men har lidt på fornemmelsen at reservedelen ikke lige er til at finde i gængse elektronikforretninger.
Er der en der har et bud på , hvad en evt. tur på værksted kan rende op i ? Og hvor skal jeg i givet fald sende den hen ? Bor i Randers
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
|
Har lige erhvervet en Sony MDS-JA3ES minidisc-afspiller, jeg skulle bruge til lidt radio-optagelser.
Men knappen der skal bruges til at skifte frem og tilbage i numrene er knækket. Har lidt overvejet om det er noget jeg selv kan skifte, men har lidt på fornemmelsen at reservedelen ikke lige er til at finde i gængse elektronikforretninger.
Er der en der har et bud på , hvad en evt. tur på værksted kan rende op i ? Og hvor skal jeg i givet fald sende den hen ? Bor i Randers
|
|
|
Hejsa, har du mulighed for at oploade et billede af skavanken, det gør det lidt nemmere at hjælpe.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desværre hverken digi. kamera eller mobilos med kamera.
Selve afspilleren er denne her:
http://www.minidisc.org/ja3es_review.html
Knappen der er knækket, er den lige til højre for "skuffen". Knappen drejes henholdsvis til højre og venstre, når man vil springe et nummer frem eller tilbage. Desuden sidder der en "enter"-funktion i knappen, der aktiveres, når man trykker knappen ind.
Det yderste af knappen er den sædvanlige plasthætte, og det er selve metal delen indeni der er knækket, lige hvor den kommer ud af frontpladen.
Problemet havde ikke været så stort, hvis jeg så bare havde en fjernbetjening, men sælger er kommet i tanke om, efter handlen, at den har han ikke 
|
| Til top |
|
| |
Benny_g Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville tage et smut op i toves elektronik, i St. Voldgade 7. måske kan du finde det du mangler der. hilsen benny
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så fået den skilt ad, og loddet kontakten ud. Der står dog ikke noget på den, andet en "2065 2" og så er delen fra Panasonic.
Men da jeg ikke ved hvad sådan en dims egentlig hedder, gør det det lidt svært at søge på diverse elektronik sider.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været i Tove's elektronik. Hun kunne heller ikke hjælpe, da der som sagt ikke rigtig står noget på komponenten. Og Experts elektronikmand i byen har ferie, de næste 3 uger. GREAT !!
Nogen der ved, hvor jeg eventuelt kan skaffe et diagram ?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare kontakte Sony Danmark eller et autoriseret værksted, og så bestille reservedelen??
Det må da alt andet lige være bedst at få den rigtige del til den, istedet for et eller andet "juks"
Prøv eksempelvis www.rosenmeier.dk - de har normaltvis alle dele på lager, og plejer ikke at koste det vilde. Skriv f.eks. direkte hertil bjr@rosenmeier.dk - han står for deres reservedele. Børge Justesen is the name  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Expert servicecenter Randers afdeling, så er komponenten udgået og kan ikke skaffes mere. Vil prøve Rosenmeier og Sony
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Expert servicecenter, så skulle delen være udgået og ikke til at skaffe. Det er en Panasonic rotary encoder 2065 2. Har skrevet til både Sony og Rosenmeier, så nu må vi se.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Ifølge Expert servicecenter, så skulle delen være udgået og ikke til at skaffe. Det er en Panasonic rotary encoder 2065 2. Har skrevet til både Sony og Rosenmeier, så nu må vi se. |
|
|
Jeps, hvis der er nogle der skulle have/vide det, så må det være dem  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var så penge ud af vinduet 
Hverken den ene eller den anden kan skaffe dele til den. Så der er kun tilbage at finde en maskine til reservedele, eller skifte mærke. Har overvejet en Denon DMD-1000. Lyden er knap så god, men der er lidt flere af dem af hensyn til dele i fremtiden.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rysz
Jeg har en JA3 ES, som du må få til reservedele, den er sort og står i Aalborg.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slyd: Oki, hvad er der galt med den da ? Siden du giver den væk.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan ikke læse discene, jeg tro laseren er defekt.
|
| Til top |
|
| |