| Forfatter |
|
HAK! Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg skal ha' et nyt anlæg og jeg vil bruge det ca. lige meget til både og surr. og stereo. Så jeg tror at jeg købe en ny Denon avr-2106 (eller nogen andet til ca samme pris) også en brugt effektforstærker til front højtalerne. Jeg er bare meget i tvilv om hvilken en jeg skal vægle?, så håber I kan hjælpe mig. Jeg regner med at bruge 2-3000 på den. (vil helst holde det under 8k med ny surr. resiver, en brugt effektforstærker og kabler). Det skal nok lige siges at jeg har Dali blue højtaler, 6006 som front.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg bruge flere penge på recieveren og så bi-ampe fronterne. Denon avr-2106 er nogenlunde til surround og stereo, men så heller ikke mere. Jeg ville smide pengene efter den nye Pioneer VSX-1016V (ca. 7K) og så bruge resten på kabler. Pioneers surround forstærkere bliver tit kåret som de bedste i surround i diverse tests, og så er de forbløffende gode til at formidle musik.
|
| Til top |
|
| |
lasse3000 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HK 635 den kommer på tilbud nu hvor den bliver afløst af 645. Til 8k mere end kraft nok til de fleste.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville holde mig fra Denon hvis du kan lide at spille højt, og gerne vil have noget der lyder godt i stereo.
Hvis det skal være denon ville jeg tage, som du er inde på, Avr-2106 til 4500 mener jeg, og så evt. en intg. stereoforstærker til musikken. Det har jeg gjort, til stor fryd og glæde.
Ellers ville jeg se på noget af det større H/K, Marantz eller NAD kan præstere. Yamaha og Pioneer bliver også godt omtalt, men jeg kender ikke så meget til mærkerne.
|
| Til top |
|
| |
HAK! Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
| Hvis jeg var dig, ville jeg bruge flere penge på recieveren og så bi-ampe fronterne. Denon avr-2106 er nogenlunde til surround og stereo, men så heller ikke mere. Jeg ville smide pengene efter den nye Pioneer VSX-1016V (ca. 7K) og så bruge resten på kabler. Pioneers surround forstærkere bliver tit kåret som de bedste i surround i diverse tests, og så er de forbløffende gode til at formidle musik. |
|
|
Den er også fin nok....men ikke go' nok til musik...der tror jeg at jeg vil gå meget mere ud at 2 forstærker...
|
| Til top |
|
| |
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
#hak
dels ejer jeg selv en marantz sr5600 (4000kr hos tapeconnection, sr4600 har lidt mindre power, og koster så kun 3k), dels snakkede jeg med
den lokale hifigut i esbjerg der ejer hifi4you i dag- hans kommentar til surround sound var at det ikke var noget han gad, og derfor stod der kun
et mærke surround sound recievere til under 10k hos ham: marantz - han sagde (ja, sælgere siger så meget  ) at det var det eneste
mærke der leverede ss-recievere til under 10k som kunne spille stereo tilfredsstillende.
summa summarum, marantz fortjener et lyt
|
| Til top |
|
| |
HAK! Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
så prøver vi lige igen.....jeg skal ikke have en surr. forstæker der er god til at spille i stereo....jeg vil have en en surr. forstærker der er kun er go til surr. også vil jeg have en effektforstærker til at trække front højtalerne og give en go stereo lyd....
Håber folk forstår hvad jeg mener nu...
|
| Til top |
|
| |
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAK! skrev:
så prøver vi lige igen.....jeg skal ikke have en surr. forstæker der er god til at spille i stereo....jeg vil have en en surr.
forstærker der er kun er go til surr. også vil jeg have en effektforstærker til at trække front højtalerne og give en go stereo lyd....
Håber folk forstår hvad jeg mener nu... |
|
|
Nu er jeg ret grøn på dette område, men jeg tror sgu ikke at det der vil spille bedre, bare højere. Hvis forforstærkeren ikke kan spille
ordentligt, så tror jeg altså ikke det hjælper at spænde mere effekt bag den...
|
| Til top |
|
| |
HAK! Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil selvf. ikke give det sammme som et ret stereo anlæg, men det vil stadig give en bedre lydi stereo end hvis jeg køber en surr. til 8k. synets jeg..
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAK! skrev:
| Det vil selvf. ikke give det sammme som et ret stereo anlæg, men det vil stadig give en bedre lydi stereo end hvis jeg køber en surr. til 8k. synets jeg.. |
|
|
Tjaeh, det er forforstærkeren, der begrænser effektforstærkeren i lydkvalitet, så med andre ord får du ikke noget som helst ud af at spænde ekstra effekt for. Kæden er aldrig stærkere end det svageste led, og i stereo sammenhæng vil det være surroundforstærken. Havde du flere penge kunne du gå den anden vej, da flere af de nyere high-end modeller indenfor stereo forstærkere understøtter en form for pass-through, så du kan føde signalet til fronterne tilbage, så stereoforstærken vil fungere som effektforstærker ved surround. Modsat vil surround delen være fuldstændigt udkoblet, når du kun har brug for stereo.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt mener jeg stadig at en stor Pioneer eller evt. Marantz ville være det bedste valg for dig. Jeg har selv en Marantz SR5500, og den gør det absolut hæderligt.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Der er også en anden mulighed...
Fra ebay.de sælges Onkyo sur. rec. til meget lav pris. Nogle eksempler:
http://cgi.ebay.de/ONKYO-TX-SR-603-SCHWARZ-NEU-RECEIVER-TX-S R-603_W0QQitemZ190013575222QQihZ009QQcategoryZ19676QQrdZ1QQc mdZViewItem
http://cgi.ebay.de/ONKYO-TX-SR-703-SILBER-NEU-THX-RECEIVER-T X-SR703_W0QQitemZ190013575524QQihZ009QQcategoryZ19676QQrdZ1Q QcmdZViewItem
http://cgi.ebay.de/ONKYO-TX-SR-803-SILBER-NEU-RECEIVER-TX-SR 803_W0QQitemZ190013576375QQihZ009QQcategoryZ19676QQrdZ1QQcmd ZViewItem
Især den sidste har jeg selv kig på, den er heftig! Med efterkrav bliver det vel ikke over 5500,- det er under halv pris i forhold til dk.
Mht. hvad du vil smække bag denne, tja der har jeg ingen bud.
God jagt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |