Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Reciever med upscaling til HDMI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Har netop været lige ved at købe Sony STR DG-700..

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=STR-DG700 &site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=HFC+R eceiver

..og var helt oppe at køre over den forholdsvis lave pris ift. at den har 2xHDMI ind og 1 ud således at man endelig kunne styre ALLE kilder via ét kabel til LCD tvét samt lyden......fed måde at styre alle de forskellige signaler på....meeeenn. Så fandt jeg ud af at den ikke konverterer Composit, S-video og component, men "bare" laver dem til component, således at man stadig har 2 kabler til TVét.....ØV.

Nu har jeg så fundet:

Denon AVR-2807 og Pioneer VSX-1016V, der begge klarer opgaven.

Spørgsmålet er så: Er der nogen der kan anbefale den ene frem for den anden? Hvor er upscaleringen bedst? Er der forskel på de to anlægs auto-setup kvlaitet?

ELLER: Er der et andet fabriket der klarer opgaven bedre? (4000-8000kr)

Til top Vis Mads Jorgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Jorgensen

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 August 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg vakler p.t. også imellem netop de to modeller ... jeg ved ikke hvem der har den bedste upscale-chip... Denon (dvs. hifi klubben) skriver en masse om en eller anden speciel chip de bruger, som skulle være helt fantastisk. Pioneer skriver bare de kan konvertere, men ikke noget om upscaling (der hvor jeg har læst om den..)

Mht. auto setup, har Denon 8-bånds equliser, hvor Pioneer "kun" har 5...

Min foreløbige konklusion er, at Denon på papiret ser lidt bedre ud, men det er jo ikke altid det samme som virkeligheden, og slet ikke når man får gearet hjem i ens egen stue. Desuden har jeg set Pioneer'en til 5.100,- hvilket er næsten 3K under Denon's 8K, og det er jo også en slags penge ... men som sagt vakler jeg som dig imellem de to modeller og kunne også godt tænke mig at høre om folks erfaringer med den ene eller den anden, hver for sig eller i forhold til hinanden...

Mvh,
Erik Lange
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 August 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

What Hifi? havde for nylig en gruppetest, hvor de foretrak Yamaha RXV2600 foran de respektive storebrødre fra Denon og Pioneer, så det er da
også en mulighed (evt. RXV1600)

En anmeldelse er selvfølgelig kun en mening, men under alle omstændigheder ville jeg fokusere på lyden, hvis jeg skulle vælge receiver som I står
over for. For det første kan man ganske enkelt ikke gætte sig til kvaliteten af opskalering ud fra specifikationerne, og selv hvis man kunne, er det jo
langt fra den vigtigste opgave for en receiver (ville jeg mene).

At nye recievere promoverer sig på avancerede features betyder ikke, at det er de vigtigste i praktisk brug. Det afgørende er hvordan den lyder,
herunder kvaliteten af dens DD/DTS-dekodning. I den forbindelse er det også afgørende, om man (og ens højttalere) foretrækker Denon-, Pioneer-,
Sony-, eller Yamaha-lyd
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg har kigget på Yamaha RX-V2600, og den ser også interessant, men for dyr ud, da mit budget allerede er oppe i "det røde felt". Lillebroderen RX-V1600, ser dog lidt mere overkommelig ud.

Til erla: Jeg har set Denon AVR til 6999,- på http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=3404&menu=Multi&menuid=249&catid=384

...så HiFi klubben er åbenbart ikke enerådende på det danske marked alligevel? Der er 1K at spare!

PS: Jeg har skrevet et par spørgsmål til Pioneer, da jeg gerne ville have bekræftet det med upconverteringen:

Spørgsmål til Reciever VSX1016V

Hej Pioneer,

Jeg overvejer at købe Recieveren VSX1016V.

Der er dog 2 spørgsmål, (jeg har downloaded manualen for at blive klogere
inden køb, og for ikke at forstyrre jer med for mange spørgsmål):

1)
På side 44 pkt. 3 i manualen står der at man skal overføre lyden via andre
kabler end HDMI kablet fra sin DVD afspiller. Kan det passe? Bliver der ikke
overført både billede og ditigal lyd i kablet? (er det ikke kun signaler i
SACD (2 kanals samt 5.1) og  DVD audio der ikke kan overføres?)

2)
Er det korrekt forstået at jeg kan tilslutte alle mine billedkilder, og få
dem alle konverteret i recieveren således at de går ud af HDMI udgangen på
recieceren og kun skal tilsluttes med et kabel til mit LCD tv?

SVAR.
1. Ja det er rigtigt vil man overføre lydet via HDMI skal man købe en
VSX-AX2AV eller støre

2.Ja det er korrekt

Mvh.

/Christian
Pioneer Support

-----Ursprungligt meddelande----- 

...............DVS: Pioneer Recieveren skal have et separart kabel til lyden, det skal Denon ikke. Jeg føler mig dog ikke helt sikke på det svar jeg fik fra Pioneer.

Er der nogen der kan be/af-kræfte dette?

Hvad ville i vælge?

Til top Vis Mads Jorgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Jorgensen

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 August 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Har nu truffet et helt 3. valg, efter mange lange overvejelser... når jeg kigger mig omkring så har jeg jo ikke mange apperater med HDMI idag, faktisk kun min DVD (Pioneer 969) og min LCD-skærm... og når jeg alligevel ikke skal sende lyden til skærmen, så ville det i praksis kun være for at kunne overføre billedet fra DVD -> Reciever -> Skærm, jeg kunne bruge HDMI/DVI...

Og det koster forholdsvis mange penge ekstra, at få HDMI i recieveren idag, så jeg er endt med simpelthen at vælge denne mulighed fra, og har bestilt en Pioneer VSX-916-K som flere steder fås til lige omkring 2.800,- på tilbud (nedsat fra 4.500,-), nu hvor den er blevet "sidste års model".

Jeg kan så kun overføre komponent-billedsignaler via min reciever, men jeg tror altså, at så længe jeg ikke benytter de værste discount-kabler, så vil forskellen imellem dette og HDMI være meget lille og noget som jeg bestemt kan leve med de næste par år.

Jeg er sikker på at prisen på de digitale kredsløb til switching / konvertering og upscaling imellem diverse formater, vil falde drastisk i løbet af de kommende år, og vil derfor hellere vente med at blive 100% digital i billedevejen, og så evt. købe en ordentlig stak gode film eller muligvis et brugt effekttrin til fronterne, for de penge jeg sparer nu.

/Erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes