| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en Accuphase fra 1988-90 går på ebay.de til omkring 1000€. Er der nogen, der har lyttet til den eller ejer en, som kan komme med hints om lyden? Jeg er kronisk forelsket i lidt ældre modeller ;-)
http://www.accuphase.com/e-305_e.htm
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke hørt den men jeg har også en lille forkærlighed for den årgang af Accuphase så jeg hopper lige med på denne tråd.
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desværre ikke hørt den int. 305, men har ejet en effekt: P-360. Den var af nogenlunde samme årgang, og osse med de lækre træ-sider osv. Det er altså bare lækre sager sager, og sikke en dejlig lyd......
Kunne snildt forestille mig, at sådan en 305 har mange af den andens dyder, dog "bare" med "kun" det halve antal watt. Men det er sgu lækker mekanik, sådan noget Accuphase.......og jeg har bestemt heller ikke ejet det sidste fra dem! Deres cd-afspillere kan varmt anbefales osse..... 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Lang tid siden....
Har kik på en 360ér. Kan du give lidt guldkorn __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Er det den fra Sverige? For så tror jeg faktisk, at det er min gamle.......kan vi evt. tage over PB?
Jamen jeg synes det er en lækker sag, og det virker sgu som kram. Den vejer 30 kg. ca, og har en trafo på 1000 VA, hvis jeg ikke husker forkert. Og osse en ganske anstændig lyt-bank.... 
Hvis det ER den fra Sverige synes jeg bare den er pris-sat lidt højt, plus at han har sat ny-prisen 15.000 kr. højere, end den egentlig var. Ja, også overdriver han osse antal watt lidt......men så'en er det....!!!!
Da jeg havde den, spillede jeg med Accuphase DP-55 cd, og Sony TA-E90ES forforstærker. Og af højtalere trak den først et sæt Audiovector 6, og siden mine JBL 250 TI LE. Og begge sæt blev efter min mening, drevet med fuld kontrol og styr over tingene. Jeg savnede i hvert fald ikke kræfter til JBL'erne! Og den lød sgu osse virkelig godt.......også gir det altså ro i sjælen, at sidde og kigge på watt-metrene kører...... 
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan osse godt bruge input fra folk der har en Accuphase E-405
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en E211  Jeg solgte den nok mest fordi den mangelede lidt karakter, dynamik og bundtræk. Pæn lyd.... Meget pæn lyd, pakket superlækkert ind  Er dybt forelsket i Accu look! Men det koster for meget, i forhold til performance. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Men det koster for meget, i forhold til performance"
Det er derfor, det skal købes brugt! Jeg tror, merprisen bl.a. skyldes hysterisk komponentvalg og samlekvalitet - noget, jeg er parat til at betale for. Jeg ynder ikke hyppige udskiftninger. (mine højttalere: 1993, CD: 2002, Grammofon: 1994, forstærker: 2000)
|
| Til top |
|
| |